Zgodnie z obietnicą
FAKTY
Silnik: MK Endura30, Łódź: płaskodenna dł. 3,20, Akumulator: ZAP 100Ah, Masa całkowita: 230kg, Pogoda: bezwietrznie Przyrządy pomiarowe: profesjonalne
bieg 1 pobór prądu 5,7A prędkość 2,4 km/h
bieg 2 --------------- 7,3A ------------ 2,8
bieg 3 --------------10,2A ------------ 3,3
bieg 4 --------------12,6A ------------ 3,7
bieg 5 --------------23,6A -------------5,0
WNIOSKI
-chcesz daleko dopłynąć, unikaj 5 biegu (pojemność akumulatora maleje gdy rozładowanie następuje w krótszym czasie np. C10=100Ah C5=75Ah)
praktycznie: na 4 biegu przy nowym akumulatorze można przepłynąć ok. 8-10 km
-po roku intensywnego pływania akumulator ma pojemność ok.30% pojemności znamionowej
-odpowiednie rozmieszczenie obciążenia na łodzi może zwiększyć jej prędkość (w moim przypadku nawet o 15%)
-odpowiednie ustawienie silnika (zanurzenie kolumny) zwiększenie prędkości do 10%
-zainstaluj dodatkowe klemy na akumulator jeśli takich nie ma (spadki napięć)
-popraw połączenia elektryczne w silniku szczególnie na przełączniku obrotów (spadki napięć -wydzielanie ciepła)
-po każdym pływaniu nawet krótkim ładuj akumulator
-przy niskiej temperaturze bliżej popłyniesz (pojemność akumulatora maleje przy niskiej temperaturze 25*C-100% 0*C-80%C)
-często należy czyścić miejsce pod śrubą napędową (zielsko, żyłka)
-zdarzało mi się porównywać (wyścigi) silniki różnych mocy i różnych typów - różnice są jednak niezbyt duże
-ładuj akumulator zgodnie z zaleceniami producenta (ładowanie dwóch akumulatorów to inny temat)
-sprzęt i elektronika tylko pomagają ryby łowi wędkarz
WNIOSEK KOŃCOWY
Mało pływasz - kup tani silnik i dobry akumulator, dużo pływasz - kup tani silnik i dwa dobre akumulatory
W razie pytań spróbuję pomóc.
Pozdrowienia