Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

Wędka na spławik. Co sądzicie?


Filip123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym wędkarzem i chciałbym łowić w pobliskim stawie na spławik.

Ponieważ stara wędka nie spełnia już minimalnych wymagań, to postanowiłem. że zakupie nową.

A oto jej parametry:

Ilość składów : 8

Ilość przelotek 7

długość:3,6m

Przelotki : porcelanowe.

Materiał :kompozyt węglowy

Uchwyt kołowrotka skręcany.

Rękojeść : pianka.

Długość transportowa : 63 cm

Ciężar rzutowy :40-80 g.

I tutaj mam pare pytań:

1. Czy 8 składów to nie za dużo? Czy nie będzie to przeszkadzać?

2. Czytałem już o ciężarze zarzutowym, ale do końca nie rozumiem o co w nim chodzi. Jeżeli mam 40-80 g oznacza to, ze powinienem mieć zestaw ( haczyk, ołów, spławik) o wadze od 40g do 80g, żeby dobrze zarzucać? ( to ogromnie dużo)

3. Czy kompozyt węglowy jest dobrym materialem?

A do tego kołowrotek: ( AVIATOR NEW 2000)

-1 łożysko kulkowe

-dolny hamulec

-przełożenie 5,2;1

-pojemność szpuli 0.25/200, 030/150, 0.35/120

-komputerowo wyważony rotor

-wzmacniany korpus

-przekładana rączka prawo/lewo

4. Czy jest duża różnica w sprawowaniu się kołowrotka, jeżeli są 3 łożyska kulkowe a jedno?

Co sądzicie o zakupie takiego sprzętu? Za wszelki odpowiedzi dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

Filip123, 1. Jeżeli tobie taka długość i ilość składów odpowiada to jest dobrze, każdy powinien dobierać sprzęt taki jaki mu leży.

2. Nie chodzi o to żeby robić zestaw ważący aż 40 gram, kolega ma podobne wędzisko jak ty opisałeś tyle że 3,30 m i chyba 20-60 gram przy czym operuje spławikiem 3 gram z dwoma śrucinami po 1 gram.

3. Co do kompozytu mam mieszane uczucia ciężko wyczuć na co dane wędzisko stać, miałem sytuacje że "porządnie wyglądające wędzisko" złamało się przy zacięciu.