Skocz do zawartości
tokarex pontony

Jak nęcić karpia na stawie komercyjnym ?


kapson11b

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym wędkarzem i łowie na stawie komercyjnym w swojej miejscowości (można wędkować tylko w weekendy i święta). Średnia głębokość łowiska w miejscu w którym siedzę jest 1,5-2m (miejsc nie możemy zmieniać). Powierzchnia stawu to około 4-5ha. Głownie występują tu karpie i amury (bardzo duża ilość małego karasia). Problemem na tym łowisku jest to że wędkarze bardzo dużo karmią te ryby (głównie fasola i groch) i mam pytanie czym nęcić karpie i amury żeby weszły w moje łowisko i na co je łapać. Dominują karpie w wielkości 1,5-kg. Staw znajduje się w Strzyżowie
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon
Gość Bry1ant

Na karpir tej wielkosci powinna wystarczyc kukurydza z konopia, na wieksze trzeba bylo by podsypac cos konkretniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wieksze sztuki dobry bylby pelet i kulki proteinowe ale mysle ze w twoim przypadku wystarczy gotowana kukurydza i ewentualnie pelet rybny albo granulat. Zrobilbym z tego fajna paste peletowa dodal kukurydzy i atraktora np halibut albo  truskawka troche kleju albo zanety. Potem zrobilbym kule wielkosci mandarynki i postrzelal z procy z 2 do 4 dni. Na koniec zestaw wlosowy z kukurydza i efekty powinny byc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...