Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

Serwis Kołowrotka


piotr chorzów

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Temat raczej dla zapaleńców , osobiście serwisuje swoje kołowrotki od kilku lat o kołowrotki dbam i służą długie lata bezawaryjnie , najstarszy młynek w czynnej służbie  ma 10 lat z czego około 25 dni w roku kręci w słonej wodzie Bałtyku a kolejne 50-60 dni w wodach słodkich naszych Śląskich jezior .

Jest jeszcze kilka szt w tzw zapasie w dobrym stanie .

W tym miejscu chciałbym się podzielić kilkoma uwagami , spostrzeżeniami i ostrzeżeniami na temat naprawy i rozbierania naszych maszynek .

Postaram się w miarę możliwości wstawiać fotki i opisy z przeprowadzanych operacji .

Może na początek nie najświeższy kotlet , jednak chyba wypada go pokazać , kolega z Anglii przywiózł ze sobą sprzęt z prośbą o przegląd ,bo Angielski serwis nie potrafi usunąć wibracji i ciężkiej pracy kołowrotka.

Po odkręceniu szpuli pierwszy szok 1 - Kopia.JPG

 

dalej było już tylko lepiej  2 - Kopia.JPG

 

W środku szok na stary smar i rdzę serwis dowalił nowego smaru wszystko pozamykał i gotowe .

4 - Kopia.JPG

 

Pozdrawiam

Piotr

  • Super 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

Pogoda za oknem a raczej nad wodą uniemożliwia łowienie ,na stawach 2-3 cm lodu czymś trzeba zabić czas to zabrałem się za serwis multiplikatora kolegi .

DAIWA 7HT - legendarna maszyna do ciężkiej pracy .

 

  • 1.jpg

 

Główny mechanizm 

2.jpg

Rozmontowany pinion z hamulcem

3.jpg

Mechanizm wolnego biegu

4.jpg

Wymyty gotowy do składania i smarowania .

5.jpg

 

  • Super 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ważna informacja dla użytkowników PENN Affinity , kilka spostrzeżeń po naprawie 3 szt.

Gdyby ktoś chciał otwierać kołowrotek na zasadzie wyłącznie zaglądania KONIECZNIE trzeba DOKŁADNIE wyczyścić szczelinę pomiędzy korpusem a nakładką w miejscu umieszczenia uszczelki

uszczelka.jpg

Generalnie jeśli nie mamy zamiaru czyścić całego kołowrotka odradzam otwieranie .

Kolejna sprawa dotyczy osi , wszystkie 3 szt miały poluzowane mocowanie .

oś.jpg

Mycie kołowrotka należy przeprowadzać po wymontowaniu WSZYSTKICH łożysk , benzyna wymyje fabryczny smar z krytego łożyska i kolejne kłopoty gotowe .
Zaznaczyłem tylko takie mniej widoczne

lozyska.jpg

walek.jpg

Zielona strzałka wskazuje wałek pośredni, do wyjęcia wałka wraz z łożyskiem potrzebny jest gwintowany klucz .

rolka.jpg

I na koniec jeszcze jeden delikatny detal ROLKA Prowadząca żyłkę , jeśli łożysko jest dobre wystarczy naoliwić samo wyciąganie łożyska z rolki i wymiana jest dosyć uciążliwa.

Pozdrawiam

I miłej pracy.

  • Super 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chyba nie odważyłbym się na samodzielną konserwacje moich kołowrotków zatrważa mnie ta ilość sprężynek i  innych duperelków  wole oddać to w inne bardziej fachowe ręce ale tak naprawdę to serwis serwisowi nierówny czym się kierować w jego wyborze ? Zadzwoniłem do serwisu  serwisant podał mi cenę konserwacji ( 12 zeta od łożyska)  i na koniec  powiedział że moje kołowrotki  przejdą test wytrzymałościowy na czym on polega ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolejna dawka wiedzy dla zuchwałych :)

W połowie listopada trafił do mnie Mikado Sensei , kołowrotek używany jako Surfcasting-owy

Z zewnątrz łożysko OWC wygląda znośnie

1.jpg

Po wymontowaniu

2.jpg

Pinion z wewnętrzną bieżnią łożyska OWC oraz łożyskiem stabilizującym .

3.jpg

 

Pacjent otrzymał nowe łożyska oraz łożysko oporowe z innego kołowrotka , czuje się nieźle i łowi dalej .

CDN....

Pozdrawiam

Piotr

  • Super 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tygodnie temu trafiły do mnie " bliźniaki" czyli 2 kołowrotki Mikado Surf Max 6007

Kołowrotki miały 16 miesięcy pracy na plażach Bałtyku .

W pierwszym łożysko OWC nadszarpnięte korozją

5 - Kopia.jpg

6 - Kopia.jpg

W drugim było gorzej

5 - Kopia.jpg6 - Kopia.jpg

Dodatkowo do wymiany poszły łożyska pod pinionem i przekładnią , łożyska oporowe są niedostępne trzeba się posiłkować używanymi - na szczęście miałem na stanie pasujący egzemplarz .

Aktualnie skończyłem 2 szt Jaxona Hegemon .

Na stole czekają 3 szt RARYTASY na skalę ŚWIATOWĄ , o ile właściciel się zgodzi to nie omieszkam wstawić fotek z naprawy - już nie mogę się doczekać rozbierania .

Pozdrawiam .

 

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Obiecane NIEZNISZCZALNE MASZYNY mają po 30 kilka lat !!!!

Konstrukcja PROSTA a zarazem wytrzymała , kołowrotki BEZ ŁOŻYSK wszystko na panewkach .
Dodatkowo WSZYSTKIE newralgiczne miejsca zaopatrzone w kalamitki do smarowania i oliwienia .
Bez rozbierania można spokojnie przesmarować kołowrotek !!!!!

Tak to wygląda w środku

20161221_225457 - Kopia.jpg

20161221_225511 - Kopia.jpg

A tu cała rodzinka pozuje do zdjęcia gotowa to pakowania i wysyłki

ZESTAW 2 - Kopia.jpg

  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem na stole wylądował młynek Shimano ULTEGRA - jedna z legend niezawodności .
Czas pracy na plaży 5 lat BEZ SERWISU

Łożysko oporowe miało tylko odrobinę zmielonego piasku i brudu stan prawie nowy :woohoo:
Nie lubię składać tego modelu łożyska jest tyle sprężynek zapadek , przekładek że szok .

8 - Kopia.jpg

Rolka prowadząca niestety trafiła zbyt późno i łożysko razem z podkładkami były już zniszczone

17 - Kopia.jpg

Trzeba było coś dobrać , odkamienić i wyczyścić rolkę

19 - Kopia.jpg

Całość do smarowania i składania /widać jak zardzewiało łożysko/

18 - Kopia.jpg

Pacjent ma się nieźle , jak będzie serwisowany to powinien spokojnie kolejne 5 lat obskoczyć .

Większość podzespołów wykazywała już delikatne zużycie jednak jakość materiałów pozwoli na dalszą pracę .

  • Super 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 9.01.2017 o 10:40, piotr chorzów napisał:

A tu cała rodzinka pozuje do zdjęcia gotowa to pakowania i wysyłki

 

Wygląda na to że profesjonalny serwis dla wszystkich. Może jakiś cennik podasz Piotrze z Chorzowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło pytanie odnośnie ceny serwisu , sprawa jest prosta cena uzależniona jest od ilości łożysk w kołowrotku wliczając łożysko oporowe OWC

Ilość łożysk * 12,-  w przedziale minimum 60,- maksimum 90,- + koszty przesyłek .

PRZYKŁADOWO

Kołowrotek z 4 łożyskami 4*12= 48,-  cena SERWISU 60,-

Kołowrotek z 6 łożyskami 6*12= 72,-  cena SERWISU 72,-

Kołowrotek z 10 łożyskami 10*12=120  cena SERWISU 90,-

Wszelkie naprawy wymiany części ustalam z właścicielem czy wstawiamy oryginały , zmienniki wysokiej jakości czy coś innego , dodatkowo wysyłam dokumentację foto wraz z opisem .

Kołowrotek można wysyłać pocztą , kurierem , przez paczkomat lub dostarczyć osobiście .

A teraz taki pomysł .

Jeżeli właściciel kołowrotka wyrazi zgodę na opublikowanie zdjęć z serwisu oraz w paczce umieści schemat kołowrotka wraz z dopiskiem HACZYK.PL otrzyma 10% upustu od ceny robocizny .

Oferta dotyczy pierwszych 5 kołowrotków nadesłanych do 28 lutego 2017 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj! to miłe i atrakcyjne cenowo z Twojej strony, ale... No właśnie jest zawsze jakieś ale. Kołowrotki w miarę nowe nie często się psują natomiast kołowrotki, które lubimy to z reguły starocie i przysłanie schematu do nich to problem nie do przeskoczenia. Mam co najmniej pięć kołowrotków ABU (o jeden z nich pytałem na prywatnego e-maila) ale średnia ich wieku to min 30 lat. Schematy do nich to historia nie do odtworzenia dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Godzinę temu, piotr chorzów napisał:

Niestety 2 nie uda się uratować - na dzień dzisiejszy brak części zamiennych :-(

2 szt. zrobione na gotowo , 2 kolejne czekają na części z USA i łożyska , jen nadaje się do użytku z naciskiem na nadaje się .

 

To i tak nieźle, bo sprzęt wiekowy. Teść miał takie Abu- w tamtych czasach musiały robić wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To była " wysoka półka " o ile nie I Liga  !!!

Niestety ABU się sprzedało i teraz to jest konsorcjum Amerykańsko Kanadyjskie .

 

Z Ciekawostek :

Na dzień dzisiejszy czytaj od 2013 jest również problem z częściami do Shimano , polityka firmy jest taka że części są od 4 lat dostępne wyłączne w Japoni , jednak jest światełko w tunelu , w Polsce ma powstać centrum serwisowe i to w tym roku !!

Może będzie dostęp do nowych części .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy o którym miejscu w kołowrotku mówimy !

No i oczywiście w jakim jest stanie ?

Część rzeczy których używam

SMARY.jpg

PS.

Większość modeli Spro ma newralgiczne miejsce - rolka prowadząca żyłkę , jeśli w tym miejscu masz panewki trzeba zerknąć czy się nie wytarły !! następstwem wytarcia jest luz i wycieranie kołnierza na kabłąku .

Zresztą powyższe dotyczy większości kołowrotków .

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samych zębach zawsze jest mało smaru , nieważne ile go nałożysz i tak ślimak wypchnie nadmiar .

Najważniejsze jest czy smar jest czysty !! i bez wody !!

Na koło zębate i ślimaka polecam PENN-a ma bardzo dobrą przyczepność i wysoką temperaturę kroplenia , na oś oraz wormshaft polecam smar jak najbardziej rzadki prawie płynny .

Do łożysk możesz spokojnie użyć PENN-a lub Jaxona 

Tylko dobrze poskładaj wszystko ze sobą !! no i przy myci uważaj na podkładki i sprężynki , w SPRO bywają przezroczyste na mokro prawie niewidoczne !!

  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ostatnio jakoś mało czasu , to praca , ryby , narty i kołowrotki .

Tym razem kilka spostrzeżeń i uwag .

Do serwisowania trafiły młynki Shimano 5500XSC 2 szt i Daiwa WNDCAST - Z

O ile Shimano w tej wersji na kolana nie powala jakością to Daiwa mnie zaskoczyła rozwiązaniami technicznymi i jakością wykonania .

Shimano

4.jpg

Mechanizm wormshaft rozwiązanie na 3 kołach zębatych 

Pomysł rewelacyjny jednak materiały kiepskie - sporo czasu na ustawienie podkładek , kołowrotki źle nawijały żyłkę na szpule .5.jpg

Rolka prowadząca i łożysko niestety całość dosyć podatna na zabrudzenia mało precyzyjne pasowanie części i jakość materiałów .

DAIWA

3.jpg

Mechanizm wormshaft w wersji tradycyjnej , aż prosi się o łożyska zamiast panewek jednak niemożna zamontować 2 łożysk tylko jedno , konstrukcja ogranicza możliwości .

10.jpg

Tutaj jestem zachwycony pomysłem rolki .

Dwa gumowe uszczelniacze , dwa wkłady teflonowe , dwa łożyska .

Wszystko spasowane i szczelne ,

BRAK CZĘŚCI ZAMIENNYCH to jedyna wada .

 

PS

Zostało już tylko jedno miejsce na kołowrotek w ramach PROMOCJI HACZYK.PL

Pozdrawiam

Piotr

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.