Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

Samochód na ryby.


miron

Rekomendowane odpowiedzi

przynęty na klenia   Dragon
  • Odpowiedzi 315
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Ja polecam VW Touran 1,9 lub 2,0 TDi SUPER MASZYNKA.

-silniki nie do zajechania

Nie był bym tego taki pewien. Ostatnie diesele nie do zajechania to stare 1.9 TDI 90 KM montowane np. w golfach IV czy passatach B5 do 2002. Pozniej diesel to lipa. Jak nowe auto to tylko benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wszystkie silniki TDI VW Audi o mocy od 90KM do 131KM to najlepsze konstrukcje tego typu na świecie

Taaa do momentu kiedy konstruktrorzy chyba celowo zaczęli produkować jednostki które się psują. Ja swoje zdanie podtrzymuje może rzeczywiscie nie tylko 90KM ale i te mocniejszy były prawaie bez awaryjne ale do pewnego momentu. Tak jak napisałem wyżej golf IV, Passat B5i itp miały jednostki które bez większych usterek kręciły po 500 tys a teraz :?: Mam Sharana 2003 właśnie 1,9 90KM i boli go to co resztę "nowych" dieseli. 100 tys i sprzęgło do wymiany (~2000 PLN), zatankujesz troche gorsze jakościowo paliwo i siedzą wtryski - kolejne 2500 PLN. A teraz jeszcze skrzynia zaczyna chałasować, tak jak u kolegi w Galaxy 2004, który swoja drogą też jest już po wymianie sprzęgła i wtrysków. Może i są to najlepsze konstrukcje na świecie ale już nie tak bez awaryjne jak kiedyś. Może jestem uprzedzony ale kolejne auto jakie kupie to będzie na pewno benzyna np. 2.0 FSI 150KM w Audi A3 już przejemnie się toczy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie mam przekonania do nowszych diesli niemieckich konstruktorów. Moi kumple pozbywają się Passatów i przesiadają na inne marki. I co zauważyłem od pewnego czasu już nie nabijają się ze mnie że mam diesla Toyoty :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wszystkie silniki TDI VW Audi o mocy od 90KM do 131KM to najlepsze konstrukcje tego typu na świecie :wink: .

Powiedzmy sobie prawdę , że to już nie to samo co kiedyś. Ja posiadam Audi a6 c4 ( czyli pierwszy wypust ) 2,5 tdi z tym że 5 cylindrowy i nie mam z nim żadnych problemów. Kolejna odsłona a6 może i była piękna , ale silnik 2,5 tdi tylko że 6 cylindrowy to porażka. Kto nie wierzy niech popyta mechaników. Co do tego , że benzyna jest lepsza to nie powiedziałbym. Konstruktorzy wymyślają już takie silniki diesla, które dorównują benzyniakom. Audi ma piękny silnik 4,2 tdi tylko szczerze to nie stać mnie , żeby nawet w tamtą stronę popatrzeć.

No i ogólnie teraz robią samochody jakby z bibuły były. Ostatnio widziałem jak ktoś Fordem Mondeo gdzieś z 2005 roku uderzył w sarnę i przód całkowicie był zniszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla waszej większej orientacji to mogę napisać że silniki Vw TDI to bardzo mało awaryjne jednostki , usterką ulegały głównie turbiny i układy wtryskowe. Głównym powodem było złej jakości paliwo lub w przypadku turbin zapiekanie sie kierownic spalin. Nie miało to oczywiście miejsca w silniku 90KM dlatego że nie posiada on turbiny ze zmienną geometrią i jest na pompie wtryskowej tak samo jak silnik 110 KM który już zmienną geometrie w turbinie posiada. Reszta silników 101 , 105 , 115 , 130 i wyśmienity 150KM to silniki z pompowtryskiwaczami i turbinami ze zmienną geometrią, z czego 115KM najbardziej awaryjna gdyż pojawiła sie jako pierwsza. W przypadku turbin ze zmienną geometrią należy pamiętać o jednym - nie "deptać" na zimnym silniku i nie gasić odrazu silnika po dłuższej jeżdzie - należy odczekać 1 minute na wolnych obrotach i wtedy zgasić silnik .I niewiadoma prawda dla posiadaczy diesli to taka że to silniki które lubią cięższą nogę , poprostu od czasu do czasu należy takiego porządnie przeciągnąć na obrotach. Tdi to wyśmienita baza do chiptunningu , aż sie proszą o chipa - sam takowego diesla miałem ze 101KM seryjnie wykręcono z niego 137 KM i 340 Nm więc nie straszne były wyścigi z mocniejszymi autami setkę łapał poniżej 9 sekund. Accord 2.2 Ictdi wąchał smrodek z mojej rury wydechowej , frajda gwarantowana. Co do silnika 2,5 Tdi ten silnik poprostu nie był udany , raczej nadawał sie do ciągnięcia przyczepy niż do przyjemnej jazdy ... od taki poprostu wół roboczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co zauważyłem od pewnego czasu już nie nabijają się ze mnie że mam diesla Toyoty :mrgreen:
Swojego czasu miałem Corollę 1,8 D, z 88 r. Do dzisiaj nie rozumiem dlaczego w tamtych latach panował taki szał na golfy :???: A co do japońskich dieseli........... nie ma lepszych na świecie :razz: Ja przy -28 °C jechałem do pracy samochodem i problemów z odpaleniem nie miałem, a koledzy (właściciele jedynie słusznych niemieckich aut) musieli korzystać z komunikacji miejskiej :twisted: Teraz mam fordżitsu i nie narzekam, ale Toykę bardzo dobrze wspominam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem niedawno w którejś z gazet motoryzacyjnych czytałem zestawienie najlepszych i najgorszych turbodiesli. Najlepszy silnik tego typu robi Honda, niestety firma ta nie udostępnia go innym markom. Całkiem wysoko stała też któraś z jednostek VW (ale inna była w tych najgorszych), i fiatowskie JTD 1,9 (montowane w też w innych samochodach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na ryby jeżdżę już prawie 3lata moim fiatem bravo 1.9TD 98r.100KM.Silnik bardzo dobry (zrobiłem 50 tys.km.) i nadal igła ale zawieszenie delikatnie mówiąc nie jest na teren i wymieniłem w nim dość sporo...W pracy natomiast jeżdżę toyotą hilux 2.5 z zeszłego roku i w terenie się sprawdza :razz: ale prześwit pod maską jest mały i zawiesiłem się raz przodem w terenie a wtedy napędy nic nie dadzą.Chyba że to nie jest seryjne rozwiązanie i moja firma montowała jakąś osłonę na miskę olejową ale tego nie wiem bo nie pytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, potwierdzam fiatowski 1,9 - konstrukcja udana.

Moim zdaniem bardzo dobry i w moim przypadku sprawdza się super w Astrze 3 - tak, tak, ładowany był do Opli i Saabów). Oczywiście w odniesieniu do kilometrów które zrobiłem.

Z racji, że na gazety motoryzacyjne nie ma czasu i nie sledze materii to bardzo się zdziwiłem kiedy przy wymianie paska rozrządu dostałem osprzęt z Alfy Bravo itp :-)

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pracy natomiast jeżdżę toyotą hilux 2.5 z zeszłego roku i w terenie się sprawdza :razz: ale prześwit pod maską jest mały i zawiesiłem się raz przodem w terenie a wtedy napędy nic nie dadzą.Chyba że to nie jest seryjne rozwiązanie i moja firma montowała jakąś osłonę na miskę olejową ale tego nie wiem bo nie pytałem.

W pracy też mamy takie samochody i to standardowa osłona jest. Dodatkowa jest na wysokości tylnego siedzenia , plastikowa w kształcie ogórka , ale co ona ma chronić to nie wiem. W jednym samochodzie odpadła i już nie było co zaczepiać tak pękła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



Dodaj link lub baner - >


Polecamy

TOKAREX - super oferta pontonów firm Honda, Bush, Fiord, Kolibri, YRT, CHINEE oraz silniki i akcesoria do nich
Dragon
https://www.iparts.pl/
Pomocnik wędkarza
przewodnicywedkarscy.pl
Blog Zwędkowani
TOKAREX - super oferta pontonów firm Honda, Bush, Fiord, Kolibri, YRT, CHINEE oraz silniki i akcesoria do nich

Pontony - TOKAREX - super oferta pontonów firm BUSH, Fiord, YRT i HONDA

Akumulatory żelowe i AGM; Zamów online! do łodzi, jachtów, silników, echosond itp.
www.akumulatory-zelowe.pl






Dodaj link lub baner - >


Partnerzy

Corona-fishing.pl - sklep wędkarski



Telefony, smartfony, tablety - jaki kupić, jaki wybrać?





  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.