Skocz do zawartości
tokarex pontony

Kupno sprzętu na grunt.


danielantus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :!:

Na początku chciałbym powiedzieć,że jestem początkującym wędkarzem,który ma za sobą rok od pierwszego łowienia :grin: Cały czas łowiłem metodą spławikową oraz spinningową.Ostatnio byłem na weekendowym wypadzie i pewien miły facet zaznajomił mnie z techniką gruntową.Spodobało mi się to na tyle,że postanowiłem zaopatrzyć się w takowy sprzęt.I teraz przechodzimy do tematu głównego,a mianowicie czym mam się kierować kiedy będę kupował sprzęt w sklepie wędkarskim (tylko tam,żadne internetowe sklepy).Na pewno chcę wędkę picker, powiedzmy 270-300/40,bo na pobliskim jeziorze nie ma dużych ryb.I teraz na co zwrócić uwagę kiedy będę kupował kołowrotek,jakiej długości żyłkę i przypon kupić,jaki koszyk wybrać itd.

To tyle z mojej strony,będę wdzięczny za każdą pomoc i życzę wszystkim udanych łowów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

danielantus, tak ogólnie, w kilku słowach:

Przy wędce sprawdź, czy jest... prosta :) Czasem zdarzają się niespodzianki. Sprawdź, czy przelotki są ułożone w linii prostej i jaka jest jakość przelotek, czy są zamontowane na jednej stopce, czy na dwóch.

Kołowrotek: czy lekko chodzi, nie "szeleści", ale to oczywiście banały. Ważne, żeby zmieścił żyłkę, którą chcesz nawinąć. Ja czuję się pewnie, jeśli na kołowrotku mam co najmniej 150m żyłki.

Generalnie to sporo zależy od tego, gdzie będziesz łowił, na jakich odległościach, jakie ryby. Te rzeczy wpływają na dobór sprzętu. Jeśli napiszesz coś na ten temat, a także wskażesz jaki budżet na zakupy chcesz przeznaczyć, to jestem pewien, że na pewno ktoś Ci pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach