Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

Ciężar wyrzutowy na małą rzekę i małe przynęty. Pstrąg.


Paweł365

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

Jestem początkujący i trochę łowiłem wcześniej. Teraz, po długiej przerwie wróciłem nad rzekę, aby połowić. Niestety moja wędka, która należała do mego wujka praktycznie się rozpada i muszę zakupić nową. Już wybrałem model, tylko nie wiem co z tym ciężarem wyrzutu. Aktualnie łapie na obrotówki 1 lub 2 oraz na woblery do maksymalnie 5 cm (zazwyczaj 3 cm). Chciałbym też niekiedy połapać na obrotówki 0 i mniejsze przynęty. W grę wchodzi tylko mała, średnio zarośnięta rzeka, która płynie w lasach, jest dość płytka i posiada trochę dołków. Główna ryba w rzece to pstrąg potokowy. Więc CW jest dobry czy brać 3-15g?

Mój wybór wędki to Dam microflex 210 cm cw 2 - 10g.

Dziękuję za pomoc! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

wędka 2-10 do takiego zadania absolutnie się nie nadaje. Widać tu brak znajomości w dziedzinie ryb to takiego zadania najbardziej nadaje się wędka 17-23 z powodu lepszej amortyzacji oraz mniejszej szansy na zerwanie proszę doedukować się zanim pan się wypowie na temat o którym nie ma pojęcia pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy od charakteru łowiska. Jeśli nie ma zaczepów wystarczy kij do 10g, w tym roku na Robinson Diaflex Perch 2-10 wyjechały mi bolenie 65 i 75 cm. Jednak tam nie było powalonych drzew czy innych przeszkód. Jeśli są przeszkody w które może wejść ryba musisz móc się jej przeciwstawić wtedy lepszym rozwiązaniem będzie kij np Robinson City Liner Trout Spin 3-18 226cm ewentualnie River Master Trout 243 3-15g kij ma wolną akcję i paraboliczne ugięcie co wybacza błędy i redukuje spięcia się ryb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki Sumie musisz być specjalistą wysokiej klasy skoro potrafisz podać woblerek 3 cm albo wirówkę "zerówkę" wędką o cw 17-23 :)