Skocz do zawartości
tokarex pontony

Zanęcanie-Metoda na grunt


TOMASZ6669

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem początkującym wędkarzem, chcę połapać karpie na zestaw gruntowy z łezką i haczykiem z włosem.

Moglibyście mi poradzić jak zanęcanie kiedy łowicie tą metodą ?

I czy do takiego zestawu mogę założyć spławik ?

Połamania Kija !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

Jak łapiesz na grunt to po co na spławik? Nęcić można procą, rakietą lub w zależności od łwoiska wypłynąć i zanęcić. Wtedy taki zestaw jak napisałeś wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz użyć markera do oznaczenia miejsca gdzię nęcisz lub jeśli nie posiadasz markera to wystarczy butelka po wodzie i przywiązany do niej sznurek i obciążenie solidne żeby wiatr nie znosił i tak może stać na wodzie długi czas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to karpie na grunt łapie się przeważnie daleko gdzie nie nęci się ręką bo się nie dorzuci.

Ja powiem jak ja nęcę. Najpierw zakładam koszyk z zanęntą, rzucam w wybrane miejsce, po rzucie zaczepiam żyłkę o klips na szpuli i następne rzuty wykonuje na tą samą odległość.

Jedynie na boki żebyś nie rzucał za bardzo :P ale do tego obiera się punkt na drugim brzegu i wszystko ląduje w tym samym miejscu. Oczywiście trzeba trochę wyczucia żeby nie pourywać zestawu i jest to ryzykowne gdyż jak pociągnie duży karp to żyłka zatrzyma się na klipsie i może peknąć. Tak robie jeżeli nie mam opcji wypłynięcia zanęcić. Przeważnie wychodze do wody i nęcę oznaczając trzciną ponieważ jest bardziej ekologicznym markerem na wodzie a po zakończonym łowieniu najczęściej amury ją obiadają :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie