chody17 Napisano 17 Kwietnia 2015 Share Napisano 17 Kwietnia 2015 Witam, Na wstępie powiem tylko, że jestem nowym posiadaczem łódki z silnikiem. Długo nie nacieszyłem się tym zestawem bo w ostatnim czasie coś stało się z silnikiem i tu właśnie moja prośba o pomoc. W temacie napisałem, że mam silnik mercury, ale tak naprawdę nie wiem czy to właśnie ten silnik. Sprzedający nie miał żadnych dokumentów do niego a na kopułce nie ma żadnego napisu. Nawiązując do problemu. Jak tylko odpalam silnik słyszę metaliczny stukot w części podwodnej silnika... na rysunku zaznaczone jest miejsce z którego moim zdaniem słychać ten stukot (pozycja 1). Zauważyłem również że w momencie gdy podniosę go do góry za (uchwyt do przenoszenia) i mocno odciągnę do tyłu to stukot ustaję. Oczywiście jak silnik wisi na burcie. Dodatkowo jeżeli ktoś wie z was jaki to dokładnie model silnika prosiłbym o podzielenie się informacją, jak dbać o ten silnik jak przygotowywać go do sezonu jak konserwować itp, bo nie ukrywam zaczynam swoją przygodę z pływaniem i nie mam pojęcia o najistotniejszych kwestiach z tym związanych. Na drugiej pozycji zaznaczyłem miejsce gdzie jest wskazany miernik poziomu oleju. I tu kolejny problem nie wiem jak to sprawdzać. Proszę o wyrozumiałość i moją niewiedzę, ale tak jak wcześniej napisałem że jestem kompletnym laikiem w tych sprawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiniarz Napisano 1 Maja 2015 Share Napisano 1 Maja 2015 Witam. Co do pierwszego problemu. Miejsce które zaznaczyłeś jest zatrzaskiem trymu. Sprawdź czy chwyty dobrze trzymają bolec ustalający pozycję trymu, czy wszystkie śruby od mocowania są dokręcone i czy sam bolec nie jest luźny w gniazdach uchwytu. Drugą opcją jest luz na osi skrętu silnika (miejsce gdzie obraca się kolumna). Powinna być tam kalamitka (taki mały cycek przez który wciska się smar za pomocą smarownicy), brak smaru = luzy i stuki. Trzecia opcja to krzywy wał napędowy, módl się żeby to nie była przyczyna stuków. Co do problemu nr 2. Jest to miejsce kontrolne oleju przekładniowego spodziny. NIE odkręcaj. Poziom sprawdza się przy wymianie. Poziom oleju sprawdza się przy silniku (pod pokrywą), chyba że lejesz paliwo z olejem - wtedy masz dwusów, a w takim silniku nie ma punktu kontrolnego poziomu oleju. Jeśli potrzebował byś więcej wskazówek, pisz na priva i doślij więcej fotek. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.