Skocz do zawartości
Dragon

Zrób to sam:


Lesio

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda całkiem nieźle, ale musisz usunąć te żeberka od strony trzpienia. Pozostaje rozważyć w jaki sposób rozwiązać mocowanie głównej rury - może metalowa obejma na silniku, skręcana na śruby, może przyczepić do tych drugich żeber. Sprawdź ile wystaje trzpienia, w razie czego pstrykaj zdjęcia i pytaj, a postaram Ci się pomóc. Prima facie wydaje się, że silnik będzie w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
przynęty na klenia   Dragon

Najważniejszą sprawą w silniku obok mocy, jest możliwość dobrego uszczelnienia. Za wzór dałem silnik od poloneza, bo tam jest tylko kilka newralgicznych miejsc. Z tego ujęcia nie potrafię określić, czy da się to w miarę łatwo zrobić. Z pokrywy chyba wystaje końcówka trzpienia i z tym może być problem, ale na pewno do rozwiązania. Musisz pstryknąć kilka zdjęć w dobrej jakości i z różnych ujęć obejmujących miejsca, którymi potencjanie może wlecieć woda, no i wywal wiatrak. z Nie wiem, czy nabyłeś uszczelniacz poliuretanowy, bo bez tego, to ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Ja mam całego saluta 2m i spróbuje tam wsadzić napęd elektryczny , plan mam taki ażeby usunąć silnik spalinowy a zastąpić go elektrycznym zobacze co z tego wyjdzie postaram sie zdać relację . Aha łódz mam prawie 5 metrów jaki parametr powinien mieć silniczek elektryczny ? I jak zrobić jakiś potencjometr do dawkowania mocy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha łódz mam prawie 5 metrów jaki parametr powinien mieć silniczek elektryczny
moc przynajmniej taką jak 6-o konny silnik spalinowy :mrgreen::mrgreen: 5-o metrową łajbą na elektryku daleko nie dopłyniesz. Poza tym chyba przełożenia w spalinówce nie bardzo będą się nadawały do elektryka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o te przełożenie mi chodzi zawsze można zastosować silnik od praliki i do tego adapter co zmienia napięcie

Też o tym myślałem, ale jak silnik będzie miał zbyt duży pobór prądu, to długo nie popływasz, bo nawet największy aku się szybko rozładuje.

Mam u siebie w elektryku całą stopę od saluta i przełożenie jest ok - obroty na śrubie są trochę zmniejszone w stosunku do obrotów wału, ale przez to jest większa moc, ostatecznie po prostej przeróbce można zamocować większą śrubę np. od wietieroka i go trochę przyspieszyć.

Co do elektronicznego ogranicznika obrotów (tzw. maxymizera), to są gotowe do kupienia, ale dosyć drogie, samemu raczej tego nie wykonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.