tomaszyx Napisano 17 Września 2016 Share Napisano 17 Września 2016 Witam forumowiczów! Wiem, że podobne tematy już były ale mimo wszystko chciał bym zasięgnąć waszej opinii. Od kilku dni jestem posiadaczem łódki metalowej 4x1m , łódka jest nie najgorszym stanie, jednak chciał bym by posłużyła jeszcze parę sezonów, w związku z czym chciał bym ją odremontować. Dno łódki jest w miarę dobre jedynie z tyłu gdzie znajduje się schowek (Widoczny na zdjęciach) Dno jest trochę przerdzewiałe, zastanawiam się czy nie wyciąć tego kawałka i wspawać nową blachę czy po prostu wzmocnić to laminując. Czytałem trochę i wymyśliłem następujący plan: 1. Szlifowanie całości 2. Pokrycie dna od wewnątrz i zewnątrz matą szklaną + żywica poliestrowa 3. Pokrycie całości żelkot/topkot? To taki zarys, w związku z czym prosił bym o wskazówki Np. Jakiej maty użyć 150/300? i ile warstw? Czy w ogolę dobrze myślę, bo pierwszy raz będę robił coś takiego. Z góry dziękuję za wszelką pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadek Napisano 18 Września 2016 Share Napisano 18 Września 2016 Witam. Na temat żelkotu/topkotu może pomoże znaleziona w sieci dyskusja na forum żeglarskim. http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?p=243701 Koniecznie wyciąłbym miejsca z zaawansowana korozją. Jeśli ma być to łódź na lata. Nie jestem pewien, czy laminowanie metalowego kadłuba matą szklaną to dobry pomysł. Na pewno zwiększy to ciężar i tak ciężkiej, metalowej łodzi. Czy zabezpieczy przed korozją i zadrapaniami dna np. od kamieni pod wodą? Przyszło mi do głowy, że IMO, przy okazji remontu wspawałbym choćby mini-kil na połowie (lub mniej) długości dna. Łódź będzie mniej podatna na boczny dryf powodowany wiatrem. Ogólnie, to podpytałbym na formach żeglarskich, rybackich lub zasięgnął rady w stoczni jachtowej lub sklepach żeglarskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszyx Napisano 18 Września 2016 Autor Share Napisano 18 Września 2016 Ok spróbuje na innych forach bo dalej nie wiem od czego zacząć, a z tym kilem dobry pomysł musze go przemyśleć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banita Napisano 20 Września 2016 Share Napisano 20 Września 2016 Dam Ci kolego dobrom radę. To nie jest jacht za kilkaset tysięcy zet wiec i remont powinien być tani i prosty. Żadne maty, żywice żelkoty czy topkoty, zaspawaj wszystkie dziury i dziurki ( ponoć bardzo dobre do małych dziurek jest lutowanie cyną) bardziej skorodowaną blachę wymień na nową, całość dobrze wyczyść i pomaluj, co najmniej 2 razy farbą chlorokauczukową. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszyx Napisano 20 Września 2016 Autor Share Napisano 20 Września 2016 No juz mam plan, mianowicie szlifowanie spawanie/wyciecie skorodowanej blachy, w głębsze wżery r-stop na to podkład epoksydowy dwu składnikowy, na to farba poliuretanowa tez dwuskładnikowa... całość około 250zl mnie wyniesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banita Napisano 21 Września 2016 Share Napisano 21 Września 2016 Trochę droższa wersja, ale też dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.