Bidon Napisano 27 Czerwca 2018 Share Napisano 27 Czerwca 2018 Witam jestem początkującym karpiarzem i chciałem się zapytać jak mam dobrać wytrzymałość plecionki przyponowej oraz leadcora w stosunku do żyłki, wydaje mi sie że w zestawie karpiowym przypon powinien być mniej wytrzymały niż żyłka lub leadcore podobnie jak we wszystkich metodach Żyłkę mam 0,30 pisze że do 11,5kg firma fiume Z góry dziękuje pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diaflex Napisano 27 Czerwca 2018 Share Napisano 27 Czerwca 2018 Do robienia klasycznych przyponów karpiowych uniwersalna jest plecionka przyponowa 25lb. Jeśli chodzi o stosunek wytrzymałości elementów zestawu, to nie wiem skąd masz takie wiadomości... . I jeszcze jedna uwaga, nie wierz we wszystko co jest napisane na opakowaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bidon Napisano 28 Czerwca 2018 Autor Share Napisano 28 Czerwca 2018 Czyli plecionka 25lb to będzie dobry przypon? Bo chodzi mi o to że podczas holu żeby zerwał mi się przypon a nie leadcore albo wszystko A leadcore ile lbs dać do żyłki 0,30mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ds-fan Napisano 28 Czerwca 2018 Share Napisano 28 Czerwca 2018 25 lbs to 11.339 kg. .szczerze wątpią aby żyłki o średnicy 0,30mm miała taką wytrzymałość. Jeszcze do tego dochodzi węzeł a na każdym węźle żyłka "traci" kilka % wytrzymałości. Ja bym brał coś delikatniejszego 15 lb powinno starczyć. Używałem Ultimate "magic line" w otulinie. Teraz do metody stosuje"gravej Braid drennana 8 lb ale do karpiowania kup 15 lb lub Plecionka przyponowa Drennan Carp Silk 10m Brązowa - 24lb // 10.9kg ale to już grubo moim zdaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...