Skocz do zawartości
tokarex pontony

Spalinowe silniki zaburtowe!!!


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Powinien to być olej do paliwa klasy 2t, Orlen jak najbardziej. Ja nie żałuję i leję Quicksilver 2T do dwusuwowych silników zaburtowych.

1:100 to prawidłowy stosunek, chociaż ja daję trochę więcej oleju na 1:75.

W sklepie dobrze Ci radzi chociaż olej za 30 zł powinieneś już dostać bez problemu.

Quicksilver 2T jest za około 45-50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

Tak zajac222 jestem z Torunia i troche pływałem na spalinówkach, teraz przestawiłem sie na elektryki bo tam gdzie zazwyczaj smigam nie mozna uzywac spalinowek. W naszych okolicach w zasadzie jedynie rzeka Wisła i jezioro Chełmzynskie pozwala na pływanie na spalinowych. Co do proporcji to faktycznie 1:100, czym wiecej oleju to na bank wiecej dymu ;) ja za starych dobrych czasów z motorynek i komarków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie. 5 KM wystarczy i zupełnie powinno dac rade. 3,3 KM miałem w Johnsonie ktorym spływałem całe Mazury w drewnianej krypie która wazyła chyba ze 200 kg. Łódz wedkarska to nie bolid Waldemara Marszałka ;) i nie musi chodzic ślizgem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witajcie,niestety wcześniejsze planowane zakupy silniczka ok.5km poszły w łeb,wyskoczyło parę nie przewidzianych wydatków itd,ale nie poddając się :wink: dam rade cosik kupić :cool: ,mam wielką prośbę do Was jaki silnik jest dobry i polecany przez Was z tych możliwie najmniejszych coś kole 2km~3km??? do pontonu na rzekę Warta ???nie mówię tu o żadnych szaleństwach tylko spokojne i bezawaryjne pływanie z echosondą i szukanie miejscówek od czasu do czasu spinn na Jeziorsku,z góry dzięki za podpowiedzi ,miłej i spokojnej nocki dla Wszystkich pozytywnie zakręconych :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek26,

Jeśli ma być 2/3km a do tego nie zawodny i lekki to tylko honda. Jedyna wada to ze głośny jest i może zmęczyć nie jednego ale jest chłodzony powietrzem a nie jak konkurencja wodą myślę że tu nie ma sobie równych bezawaryjny bez problemowy i pali co kot napłakał a trolingując to pyrkać i pyrkać .

Najlepiej żeby był to model z sprzęgłem odśrodkowym. Znajomy ma i zero problemów już 4 rok. Ja mam podobną łódkę co on i moim 4km starociem merkury cisnę gorzej niż on tą hondą 2.3km.

W sumie jeśli kupisz czy suzuki, yamaha, mercury będziesz zadowolony na pewno.

Po za hondą wybierał bym z najdłuższą gwarancją i ceną.

Każdy z tych silników będzie lepszy niż kilku letnie okazje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ememiks za odpowiedź,podsumowując jeśli mam wybierać z nowych silniczków: Suzuki 2,5km-Honda 2,3km-Mercury-2,5~3,5km ewentualnie coś z tańszego Parsuna lub SeaKing(2~4km) to najbardziej mam patrzeć na tą Hondę??? jeszcze raz przypomnę silniczek będzie mało użytkowany do 20-30 godzin w roku na rzece Warta i okolicznym jeziorku(żaden trolling nie wchodzi w grę,bardziej mi chodzi o popływanie z echosondą i szukanie miejscówek, takie bezproblemowe szukanie(oraz wycieczki dla duszy i ciała po rzece :razz:) żebym nie musiał się martwić,czy podpłynie bez problemu pod prąd rzeki) :roll: -jeszcze raz proszę o rozwianie moich dylematów ,dzięki za wszelkie info pozdrowionka dla Was

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony jeśli będzie używany sporadycznie to czy jest sens kupować coś drogiego? Wszystkie markowe wyzej wymienione przez ciebie silniczki maja zbliżony próg cenowy poza Parsun i Seaking.

Może warto zakupić Parsuna bo jest dość znacznie tańszy a na pewno nie będzie odbiegał zbytnio od markowych. Seaking nic nie mogę powiedzieć ale o parsunie coraz więcej się tego widzi na wodzie i jest chwalony przez właścicieli.

Moim zdaniem taka dobra alternatywa jak ktoś za wiele nie będzie użytkował silnika w ciągu roku.

Honda ma do siebie to ze jest chłodzona powietrzem i dodatkowym plusem jest to ze wyklucza awarie chłodzenia wirnika wody itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Panowie z silnikami spalinowymi mam pytanko.mam silniczek YAMAHE 5,odpala ,płyne 500 ,700 m,kilometr no i wtedy powoli gaśnie .uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuucoraz słabiej i stop.niemoge go odpalić :sad: na lekkim saniu go pociagne kilka razy i załapi zapłon na chwile i znowu stop.wyglada to tak jakby niedostawał paliwa ale niewiem to tylko ja tak sobie myśle.pompka była sprawdzana,gażnik czyszczony,niewiem co jest :?::cry: może ktoś miał coś podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kicha, chyba że masz miękką gruszkę jak silnik zgaśnie, bo jak jest twarda to nie jest brak paliwa.

Wykręć świecę, zobacz czy jest iskra no i czy świeca jest mokra- zalana.

Nie pokombinujesz to w serwisie skasują cię na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam takie pytanie.

W tym silniku jest taka mala tulejka ktora wklada sie w walek napedowy

a ona blokuje srube. Sluzy rowniez jako zabezpieczenie przed rozwaleniem

silnika na plytkiej wodzie. Wykonana jest (chyba) z mosiadzu dl 20mm fi 4-5mm.

Gdzie mozna cos takiego kupic ?? A jak nie mozna to czym mozna to zastapic.

Dziekuje i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Panowie od silnikow spalinowych !mam zamiar pogrzebać w silnikuYAMAHA ,gażnik ,pomka i inne przewody poznałem teraz pora na spodzine itd.coś mi sie zdaje że z chłodzeniem jest coś nietak jak powinno i tu pytanie ,jak najlepiej udroznić te kanały i co z tym zrobić.czy lepiej dać komuś co sie zna na takich rzeczach? :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.