Skocz do zawartości
Dragon

Dozbrajanie gum

Ziemko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam nieco noobowe pytanie, ale wczesniej nie mialem z tym tematem stycznosci. Planuje z kuzynem wyprawe do Szwecji, a co sie z tym wiaze - lowienie na duze gumy. Duze gumy = dozbrajanie ich czy nie?? W jaki sposob najlepiej dozbrajac gume?? (gdyby ktos wkleil jakis tutorial ze zdjeciami to w ogole byloby cudownie) Od jakiej wielkosci powinno sie dozbrajac gumy? Czy dozbrojenie nie wplywa na usztywnienie ogona? Z checia przeczytam kazda informacje na ten temat, gdyz jestem zielony w tym temacie (nigdy wczesniej nie lowilem 12,5 czy 15 centymetrowymi gumami)

Z gory dzieki za odpowiedzi.

przynęty na klenia   Dragon
Napisano

Dzieki za line - swietny artykul. Jednak nie odpowiedzial on na wszystkie moje pytania. Od ilu cm powinno sie dozbrajac gumy? Czy pokazany wyzej sposob dozbrajania jest tym najlepszym/najpopularniejszym??

Napisano

Ziemko, dozbrajanie gum to indywidualne podejście do tego tematu ,osobiście nie używam bardzo długich haków na główkach bo uważam że ryby częściej się wypinają ,oczywiście długich haków solo .Sam dozbrajam gumy przy długości ok10cm i to tylko jedną kotwiczką ,powód jest prozaiczny w rzece jest dużo zaczepów .

Napisano

Ziemko, ja stosuję ten z drucikami wciskanymi w gumę i się sprawdza.

A co do

Od ilu cm powinno sie dozbrajac gumy?
To wszystko zależy od rybek :wink: czasami i 10 cm gumy trzeba dozbroić.

Nie polecam do kopyt 6 cali kupować główek z wielkimi i grubymi hakami (GŁÓWKI JIGOWE VMC BARBARIAN http://www.allegro.pl/item860957681_glowki_jigowe_vmc_barbarian_50g_hak_8_0.html ), lepiej kupić ciężką główkę ze średnim zwykłym hakiem, coś jak GŁOWKI JIGOWE GAMAKATSU http://www.allegro.pl/item854475073_glowki_jigowe_gamakatsu_hak_6_0_50g_12_70zl.html . i dołożyć dwie kotwice na dozbrojkę.