kamilgul Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 bonżur jestem typowym laikiem jesli chodzi o prawo wekdarskie nie moge znaleźć żadnej ustawy w sprawie oto takiej: czy jesli mam wykupiona karte na połów z łodzi moge łowic z brzegu?? konkretnie jezioro trzesiecko w szczecinku. jesli jeszcze ktos by podał link do jakis argumentów w tej sprawie to wysyłam mu odrazu pozdrowienia i sandacza 9 kilo żartuje:P dziekowac za wszystko pozdro
maniek Napisano 7 Maja 2010 Napisano 7 Maja 2010 czy jesli mam wykupiona karte na połów z łodzi moge łowic z brzegu?Możesz ,natomiast nie możesz łowić z łodzi bliżej brzegu niż 50m jeśli lokalne przepisy nie stanowią inaczej.cytat z RAPR 3. Wędkarz łowiący ryby na przynęty naturalne, zobowiązany jest do zachowania następujących minimalnych odstępów od innych wędkujących: a/ łowiąc z brzegu - 10 m b/ między łodziami - 25 m c/ między łodzią a brzegiem - 50 m A tu link do RAPR http://www.pzw.org.pl/pliki/prezentacje/1/cms/szablony/73/pliki/rapr.pdf
marviz Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 czy jesli mam wykupiona karte na połów z łodzi moge łowic z brzegu?Możesz ,natomiast nie możesz łowić z łodzi bliżej brzegu niż 50m jeśli lokalne przepisy nie stanowią inaczej. Raczej między łodzią a innym wędkującym z brzegu. Tutaj chodzi o odległość do wędkującego a nie do brzegu. Jeśli łowisz na łodzi i na brzegu znajduje się inny wędkujący musisz od niego zachować odstęp 50m. Jeśli natomiast łowisz z łodzi i na brzegu nie ma innych wędkujących możesz sobie podpływać do tego brzegu na ile chcesz. Ten przepis również działa w drugą stronę. Jeśli na wodzie jest łódź np. 25m od brzegu i była tam przed tym jak przyszedłeś to nie możesz łowiąc z brzegu podejść na mniejszą odległość niż te 50m. Oczywiście to zapis w regulaminie, często jednak jest tak że da się dogadać z innymi wędkującymi i skracać tę odległość.