Skocz do zawartości
tokarex pontony

Zarchiwizowany

Ten temat jest zarchiwizowany. Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Gość Anonymous

Jeziora RADBURU - przestroga!!

Recommended Posts

Gość Anonymous

Chcę przestrzec kolegów przed wykupywaniem pozwoleń na wędkowanie na jeziorach dzierżawionych przez Firmę RADBUR z Somonina. Dzierżawi ona jeziora należące do jezior tzw. Kółka Raduńskiego - licencje i info na stronie dzierżawcy -www.radbur.com.pl.

Wykupiłem 2 tygodniowe zezwolenie na połów z łodzi + spinning na jeziorze Raduńskim Dolnym. Efekt tygodniowego pływania dzień w dzień na tym jeziorze - kilka okoni po 19 cm średnio. Po przemyśleniach , sfrustrowany takimi wynikami postanowiłem wydać jeszcze 45 zł i zakupiłem licencję na Jezioro Brodno Małe (podobno słynne szczupakowe) Efekt 3 - dniowego spinningowania różnymi przynętami - szczupaczek 38 cm i okoń 26cm. Podobno byłem jedną z nielicznych osób które miały coś na spinningu. Postanowiłem jeszcze spróbować na jeziorze Białym w Chmielnie na którym to podobno drapieżniki są i dobrze biorą. Wykupiłem więc licencję na cały dzień - 25 zł. Efekt całodniowego spinningowania - okoń 17 cm.

Podczas tego wyjazdu planowałem również spróbować złowić węgorza - gatunek ten wymienia dzierżawca jako występujący na moim jeziorze Raduńskim Dolnym.

Z błędu szybko wyprowadził mnie miejscowy rybak który powiedział cyt" Panie tu prawie ryb ni mo ino płoć, ukleja i trochu okunia. Węgorz był ale już ni mo"

Chcę również nadmienić iż panowie Rybacy ciągną sieciami dwa razy dziennie - t.j. rano 6 -8 i wieczorem 18-20. Jednak jak zauważyłem z mizernymi efektami - trochę płoci i odrobinę sielawy.

Wiem jedno po takim doświadczeniach więcej przygód wędkarskich z firmą RADBUR z Somonina mieć nie będę. I kolegom również nie polecam.

Pozdrawiam Tadeusz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
przynęty na bolenie   Dragon
Gość przem1978

kolejny raz potwierdziło sie to czego sie domyślałem.. dzięki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam,

Od ostatniej charakterystyki jezior dzierzawionych przez firme Radbur minely prawie 3 lata, wiec pozwole sobie odswiezyc temat. Czy ktos z kolegow orientuje sie czy sytuacja zmienila sie ( na lepsze oczywiscie?:) ).

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Gość przem1978
Witam,

Od ostatniej charakterystyki jezior dzierzawionych przez firme Radbur minely prawie 3 lata, wiec pozwole sobie odswiezyc temat. Czy ktos z kolegow orientuje sie czy sytuacja zmienila sie ( na lepsze oczywiscie?:) ).

Pozdrawiam

ja zweryfikowałem osobiscie opinie innych wedkarzy i okazuje sie, że nie jest tak źle, kolega wyciąga tam szczupaki, max 60 cm, ale są...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
dzieki za odpowiedz, a wiesz moze jak sprawa sie ma z biala ryba? :)

spędziłem właśnie tydzień nad raduńskim górnym (w stężycy).

parę kilo płoci wyciągnąłem, i to już takiej przyzwoitej (jak dla mnie) 20 do 26cm. wszystko na spławiczek.

kolega z gruntu wyciągnął 3 po 35cm.

do tego leszczyk 30cm (choć na nie nie polowałem).

inni w tym czasie wyspiningowali ze 3-4 szczupaki.

no i padło 7 węgorzy.

wczoraj wieczorem ostatnie łowienie "na moim" miejscu. 5 rzutów = 4 płocie po 22cm. w sumie 13 ładnych sztuk w 1.5 godzinki :))

na totalną amatorszczyzne w moim wykonaniu to niezły wynik.

se połowiłem trochę.

łowiłem głównie na kukurydzę (duże rozmiary), więc uklejka się nie czepiała, tylko w spławik głupie waliły (zabawkę się zrobiły).

jak zakładałem robaka, to ukleja "łapała się sama" zanim przynęta jesze opadła :D

wędkarzy w ośrodku było trochę i łowili. wystarczy odrobinę się przyłożyć.

co jeszcze padło łupem, nie wiem.

pzdr,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam,

Troche pozno pisze, ale lepiej pozno niz wcale:)

W zeszlym tygodniu spedzilem 3 dni z wedka nad jeziorem Brodno Male.

Lowilem na spinning z brzegu, glownie lekki, ale probowalem tez na szczupaka.

Wyniki

Przez 3 dni lowienia po ok 5h dziennie kilka okonkow, z czego rekordowy mial 21 cm.

Gwozdziem programu byly 2 niewymiarowe szczupaki (wiekszy mial 35 cm ), ktore chociaz troche urozmaicily mi polow:)

To byl moj drugi wypad na to jezioro, mam wrazenie ze tam praktycznie nie ma ryb. Co prawda miejscowi mowia o duzych szczupakach, co zapewne jest powodem dosc duzej ilosci spinningistow ( szczegolnie lowiacych z lodzi),ale na tym sie koncza szczupaki. Niestety, ale nie widzialem, ani nie slyszalem zeby ktorykolwiek z nich przez te 3ni wyciagnal szczupaka.

W ogole w tej wodzie nic sie nie "rzuca", tylko czasami widac jakies rybki uciekajace przed okonkami.

Jedynym plusem jest przystepna cena ( 3 dni 20 zl).

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak tam nad jeziorami Radburu w tym sezonie, przesiadywał tam już ktoś z haczykowców w 2009. Czy właściciele wód dalej trzebią wszystko, czy sytuacja sie już poprawiła??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam,

Niedlugo zaczne regularne wyprawy w tamte rejony takze postaram sie cos napisac. Do tej pory lowilem glownie nad kanalem miedzy Klodnem a Brodem Malym - wydaje mi sie ze to dosc popularne miejsce dla wedkarzy i niepopularne dla ryb :smile: Moze moglby ktos doradzic gdzie mozna efektywnie polowic z brzegu [glownie spinning] na Klodnie/Brodnie Malym.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bylem wczoraj nad Brodem Malym [spinning] i niestety, ale wydaje mi sie ze nic sie nie zmienilo od zeszlego roku - przez caly dzien zero bran.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właśnie na dniach wróciłem z urlopu nad Białym, łowiłem z pomostu 7 dni na feedera i na spławik. Meldowałem się już o 5 rano i siedziełem do 11 a potem wieczorem od 17 do 20. Ogólnie można powiedzieć że totalne bezrybie. Wiadomo jakieś ryby zawsze niby są ale dla przeciętnego wędkarza brak szans na większą rybę. Uklejek pływa tam tysiące, i płotek do 10-12cm jest mnóstwo ale jakiejkolwiek większej ryby brak. Zdarzały się leszcze ale też malutkie. i dla łowców drapieżników szczupaki po 5-10cm :)). Ogólnie gospodarz niestety strasznie zaniedbał zbiorniki. Zapoomniałbym wspomnieć że zdarzył sie także jeden okoń wielkości ww płotek i to tyle co mogę powiedzieć o spędzonym czasie nad wodą. Miejscowi także niewiele łowili i jesli już to sporadyczne sztuki z łódki. Jezioro bardzo głębokie i zapewne gdzieś tam howają się jakieś większe ryby jednak ich znalezienie to już tylko z sondą na łódce. No cóż chmielno bardzo fajna miejscowość i dość tanio nawet ale na ryby raczej już tam się nie wybiore.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jezioro raduńskie dolne,sezon 2011....

Najwiekszy okoń w tym sezonie jak narazie to sztuka o masie 1,20 kg,pół kilówek nie licze.

Węgorz - 1,60 kg.,takich ponad kg. juz kilkanascie.

Szczupak - 4,5 kg. ,w sumie sztuk ponad 12.

Białej ryby nie łowie.Wedkuje na tym jeziorze juz ponad 25 lat ,to prawda ,ze nie jest tak jak bylo 20 lat temu ,ale nigdzie tak nie jest.Trzeba znać dobrze jezioro i łowiska to sie rybke ładna złowi.Jesli kotos przyjezdza na urlop jedno lub kilku tygodniowy bez znajomosci jeziora to nie ma co liczyc na sukcesy.Czasy łowienia z brzegu okoni po pół kg. stojac po kolana w wodzie sie skonczyly.

Pozdrawiam .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli chcecie łowić na jeziorach kartuskich to nie jeździć na j.Brodno albo j.Rekowskie trzeba jechać na j.Osuszyno tam są szczupaki po 1,5 metra albo można tez wyskoczyć ze spiningiem na łódkę na j.Kłodno tam też sa szczupaki ale same resztki tego co było 10 lat temu w tedy chciałeś mieć szczupaka o miałeś !

______________

połamania kija ! :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

×
  • Dodaj nową pozycję...