Skocz do zawartości
tokarex pontony

Ciężar wędki


Gość greg37

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Jestem całkowicie zielony, jeśli chodzi o spin, więc moje pytania mogą wydać się naiwne, ale spróbuję.

Jakiego ciężaru wędki należy nie przekraczać, żeby ręka nie odpadła po 3 godzinach rzucania? Jak powinien kształtować się stosunek masy kija do kołowrotka?

Po przeczytaniu opinii na tym forum zamierzam kupić Dragona MILLENIUM PIKE 2.70 c.w.10-35 (216gram). Czy ktoś mógłby doradzić mi jakiś kołowrotek ok.150 zł?

PS. Szczupaki i bolenie na Odrze, czasem coś na starorzeczach lub jeziorach, jeśli by ktoś pytał :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

greg37, mam cos podobnego do tej wagi i naprawde po kilku godzinach wedkowania reka nie boli, czasami razem z kolego potrafimy siedziec nad wodą od 7 do 12 albo od 14 do 20 i nawet nie czuje ze tyle godzin łowiłem a na drugi dzien jedziemy znowu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj greg37

Jakiego ciężaru wędki należy nie przekraczać, żeby ręka nie odpadła po 3 godzinach rzucania? Jak powinien kształtować się stosunek masy kija do kołowrotka?

Ciężar wędki wraz z kołowrotkiem nie jest aż tak ważny, standardowo (kij 150-250gr + kołowrotek 250-350g)

cokolwiek byś nie kombinował, zawsze bezie to coś + , - 0,5 kg.

Ważniejsze niż ,ciężar jest dobre wyważenie całego kompletu.

Źle wyważony kpl. jest bardziej uciążliwy i męczący bardziej niż dużo cięższy dobrany poprawnie zestaw.

Jak powinien być wyważony taki komplet?

Ważne jest by taki kij po zamontowaniu kołowrotka nie leciał zbyt gwałtownie "na mordę"

czyli nie przechylał się bardzo szybko na przód, szczytówkę, jeśli tak się dzieje to niedobrze.

Takie wyważenie będzie powodowały nadmierne wyginanie twojej dłoni siłą bezwładności

każdorazowo po wyrzucie przynęty, co na dłuższą metę, może boleć.

Środek ciężkości znajduje się w miejscu chwytu kija (z przodu przy stopce kołowrotka)