Skocz do zawartości
tokarex pontony

SCHWIMMWANNEN

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Góra Kalwaria
  • Zainteresowanie
    woda

SCHWIMMWANNEN's Achievements

0

Reputacja

  1. W niedzielę płynałem z Dęblina do Góry Kalwarii kajakiem i natknąłem się na taki rekordzik dwumetrowy Sum https://www.youtube.com/watch?v=TOeCu2iNVKc
  2. 15 kilometrów Wisły pokazane w 9 minut - wrażenie jakby płynąć z prędkością około 100km/h Film nakręcony na odcinku Wisły od Ujścia Pilicy do Wyspy Rembezy przed Górą Kalwarią. 19 sierpień 2015r - Na wodomiarze w Gusinie podczas kręcenia tego filmu było 10cm wody a w Warszawie 47cm. Od 1797 roku i do tej pory stan wody w "królowej rzek" nigdy nie spadł tak nisko. Pomimo niskiego stanu wody udało nam się przepłynąć ten odcinek Wisły dzięki silnikowi typu Long Tai. Na strugowodnym też dałoby radę ale układ chłodzenia mógłby tego nie wytrzymać. Spotkałem po drodze dwie łodzie ale mocno musiały kluczy żeby przepłynąć.
  3. Przepraszam ale w poprzednim poście podałem zły link do filmu Naprawdę warto zobaczyć filmik Dziś dokupiłem nowe pływaki z polietylenu Długość 97cm, szerokość 20cm i wysokość 23cm. Mam nadzieję że dam radę na długi weekend je zamocować .
  4. Tym silnikom ani kamienie ani błoto nie straszne Tu możesz zobaczyć możliwości takiego silnika zaburtowego. Nazywają się one Long Tail - i tak musisz szukać ich w internecie https://m.youtube.com/?client=mv-google&layout=tablet
  5. Nie jest to dobre rozwiązanie bo przy silnikach zaburtowych (chociaż powinienem napisać przed burtowych ) typu Long Tail powinno się sterować zanurzenie śruby napędowej. Myślałem o tym żeby pomiędzy pływakami zamontować poprzeczkę która by ustalała głębokość zanurzenia śruby napędowej a nogami można by było wtedy tylko sterować na boki ale czy warto komplikować prosty napęd ? Zaletą tego napędu jest jego prostota i bezawaryjność Zrobiłem go bardziej pod kątem rekreacyjnym i wędkowania z zacumowanego kajaka ale jeżeli komuś zależy ciągnąć za sobą wędki to temat jest do przemyślenia.
  6. Kupiłem w Decathlonie okazyjnie kajak BIC OUASSOU (normalna cena 1299zł) z założeniem że zrobię z niego zmotoryzowaną platformę wędkarsko-turystyczną. Założenie było takie żeby można było pływać na silniku, wiosłach od kajaka, żeby można było zrobić z niego szybko katamaran, żeby był lekki, mały i żebym mógł go sam włożyć na dach auta. Udało się go nawet zmieścić beż żadnego problemu do środka Pontiaca Trans Sporta Zamocowałem do niego najpierw silnik 2.5hp a ostatnio 3 konny model HOLIDA 154F (koszt około 560zł za nowy silnik) Sam silnik waży około 10 kg bez płynów ustrojowych Wał napędowy , pochwa i rumpel wykonane są ze stali nierdzewnej a konwerter jest chromowany. Całość jest łożyskowana na teflonowych tulejach ślizgowych a w konwerterze łączącym wał napędowy z wałem zdawczym silnika dodatkowo jest łożysko kulkowe z simeringiem żeby smar nie skapywał do wody . Konwerter i wał jest dodatkowo napakowany smarem a na wypadek gdyby go zabrakło to w części która się bardziej nagrzewa zainstalowane są dwie kalamitki. Na końcu wału jest wykonana z nierdzewki osłona, chroniąca śrubę napędową przed uszkodzeniem ale nie jest to konieczne bo wał posiada ostrogę i po trafieniu na przszkodę fajnie go podbija do góry. Muszę jeszcze zamontować zrywkę na wypadek gdybym wypadł z kajaka - śruba nie zrobi mi szkody i kajaka nie będę musiał daleko szukać Waga takiego zestawu napędowego bez silnika wyniosła około 19kg. Zamocowałem dekle Holta ale w następnej wersji będę montował na rufie jeden duży otwierany luk, który umożliwi mi schowanie większego sprzętu a może nawet uda się schować silnik gdy nie będę z niego korzystał. Silnik ma wysokość około 33cm i sprawdzałem że może udać się taki zabieg a wał napędowy wejddzie pod pokład po długości. Kajaki typu Sit On Top mają dwupłaszczową konstrukcję więc jak im się zrobi jakiś otwierany dekiel to można wypchać całą tę przestrzeń - nie można oczywiście przesadzić z wagą załadunku ale miejsca jest naprawdę sporo. Okazało się że przy obciążeniu rufy silnikiem, kajak stracił trochę na wyporność, nie żeby miał utonąć ale ciągnął rufę za bardzo po wodzie i nie rozwijał maksymalnej prędkości jaką mógł dać mi silnik. Zamocowałem więc pod dnem dwa aluminiowe pływaki , wyporność fajnie się podniosła ale pokonując jakieś przeszkody na Wiśle zdarzyło się że na nich zawisłem Przerzuciłem więc aluminiowe pływaki na boki kajaka ale mają one nieodpowiedni kształt do szybkiego pływania na silniku - są za niskie. Mam już zamówione nowe polietylenowe pływaki od kajaka FIT123 Sail (pokazane na ostatni filmiku) mam nadzieję graniczącą z pewnością że będą to ostatnie modyfikacje Zwiększą wyporność i ustabilizują kajak gdy będę chciał na nim stanąć. Na dziobie jest doatkowe miejsce do przykucnięcia i można w jego miejscu wyciąć otwór, założyć gumowe dekle i jest następny schowek Jest kilka miejsc do zamocowania wędek i niema problemu żeby się obstawić nimi jak płotem ponieważ polietylen fajnie się wierci i nie pęka tak jak żywica poliestrowo szklana. Kupiłem w międzyczasie drugi taki sam kajak i będę dorabiał dodatkową poprzeczkę, która umożliwi mi zrobienie z dwóch kajaków katamaran ale tym razem z silnikiem zamocowanym pomiędzy nimi. Mocowań do wędki na razie nie montuję bo chcę najpierw wszystkie inne kwestię ogarnąć. Już raz zrobiłbym skuchę bo przymierzałem się do wiercenia otworów pod wędki a potem okazało się że musiałem zrobić dłuższy rumpel i byłaby kolizja Są dwa uchwyty na wędki przy siedzeniu, oryginalnie zrobione przez producenta siedzonka Mam jeszcze dodatkowe dwa pasy, które montuje się na burtach a które to zakłada się na kolana dla lepszej sterowności i lepszego wyczucia kajaka na fali. Tu filmiki pokazujące jak taki kajak radzi sobie na dużej fali. To są filmiki i zdjęcia pokazujące metamorfozę kajaka i jego kilka etapów. Pierwszy etap z silnikiem 2.5hp i z mocowaniem do kajaka zrobionym z belki bagażnika samochodowego . A tak pływał z silnikiem 2.5Hp. Tak wyglądał po zamocowaniu pod dnem dwóch pływaków. A tak wyglądał I pływa z pływakami pod dnem z mocniejszym 3 konnym silnikiem Tak startuje na Pilicy z nurtem na szybkiej śrubie Hi-power A tak wygląda z pływakami zamontowanymi po bokach. Niestety mają zły kształt żeby pływać na nich z silnikiem. Takie pływaki zamówiłem I jak tylko odbiorę to zabieram się do montowania. Będę chciał je tak zamontować żeby raz były po bokach a jak będę płynął na wiosłach to chcę żeby można było je składać do tyłu - zmniejszy się opór i będę mógł sobie wał napędowy na nich oprzeć. Po zrobieniu dużego luku na rufie myślę że będę mógł wał chować też do wnętrza kajaka.
  7. Przepraszam faktycznie jest w regulaminie a w reszcie postu powitalnego chyba nie naruszulem już żadnego punktu regulaminu ?
  8. Witam wszystkich na imie mam Mariusz Moja ksywka wzięła się od auta o jakim marzę od lat czyli Volkswagena Schwimmwagen-a a że nie stać mnie na takie auto to kupiłem sobie motorówkę o kształcie wanny sterowaną jojstickiem z napędem odrzutowym którą nazwałem Schwimmwannen i tak przylgnęła ta ksywka do mnie na kilku forach związanych z wodą. Prawie całe swoje życie mieszkałem w Warszawie i wędkowałem na Zalewie Zegrzyńskim Bugu i Narwi od 5 lat mieszkam w Górze Kalwarii a od 2.5 roku mam działkę z własną linia brzegową nad Pilicą. Niestety przy takich stanach wód jakie są na Pilicy łowię coraz rzadziej Przez kilka lat zajmowałem się akwarystyką profesjonalnie, zakładałem akwaria i prowadziłem sklep zoologiczny w centrum handlowym. Obecnie zajmuję się pośrednictwem nieruchomości i finansowym a w wolnych chwilach buduję kanu z silnikiem wykonane w technologii listewkowej. Przypadkowo zajmując się budową swojego kanu nie wiadomo jak i kiedy zacząłem importować napędy do łodzi na płytkie wody które nazywają się Long Tail. Jeżeli ktoś chce sobie powędkować z naszego pomostu nad Pilicą to zapraszam do naszego PORTU ULASKI tu filmiki z portu Jak ktoś chce zobaczyć jak buduje łódź z nietypowym silnikiem bo od sprzętu budowlanego to zapraszam tu lub tu Do zobaczenia zatem na Pilicy lub Wiśle w okolicy Góry Kalwarii
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.