piotr chorzów Napisano 6 Grudnia 2016 Share Napisano 6 Grudnia 2016 Witajcie Temat raczej dla zapaleńców , osobiście serwisuje swoje kołowrotki od kilku lat o kołowrotki dbam i służą długie lata bezawaryjnie , najstarszy młynek w czynnej służbie ma 10 lat z czego około 25 dni w roku kręci w słonej wodzie Bałtyku a kolejne 50-60 dni w wodach słodkich naszych Śląskich jezior . Jest jeszcze kilka szt w tzw zapasie w dobrym stanie . W tym miejscu chciałbym się podzielić kilkoma uwagami , spostrzeżeniami i ostrzeżeniami na temat naprawy i rozbierania naszych maszynek . Postaram się w miarę możliwości wstawiać fotki i opisy z przeprowadzanych operacji . Może na początek nie najświeższy kotlet , jednak chyba wypada go pokazać , kolega z Anglii przywiózł ze sobą sprzęt z prośbą o przegląd ,bo Angielski serwis nie potrafi usunąć wibracji i ciężkiej pracy kołowrotka. Po odkręceniu szpuli pierwszy szok dalej było już tylko lepiej W środku szok na stary smar i rdzę serwis dowalił nowego smaru wszystko pozamykał i gotowe . Pozdrawiam Piotr 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 9 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2016 Pogoda za oknem a raczej nad wodą uniemożliwia łowienie ,na stawach 2-3 cm lodu czymś trzeba zabić czas to zabrałem się za serwis multiplikatora kolegi . DAIWA 7HT - legendarna maszyna do ciężkiej pracy . Główny mechanizm Rozmontowany pinion z hamulcem Mechanizm wolnego biegu Wymyty gotowy do składania i smarowania . 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 19 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2016 Ważna informacja dla użytkowników PENN Affinity , kilka spostrzeżeń po naprawie 3 szt. Gdyby ktoś chciał otwierać kołowrotek na zasadzie wyłącznie zaglądania KONIECZNIE trzeba DOKŁADNIE wyczyścić szczelinę pomiędzy korpusem a nakładką w miejscu umieszczenia uszczelki Generalnie jeśli nie mamy zamiaru czyścić całego kołowrotka odradzam otwieranie . Kolejna sprawa dotyczy osi , wszystkie 3 szt miały poluzowane mocowanie . Mycie kołowrotka należy przeprowadzać po wymontowaniu WSZYSTKICH łożysk , benzyna wymyje fabryczny smar z krytego łożyska i kolejne kłopoty gotowe . Zaznaczyłem tylko takie mniej widoczne Zielona strzałka wskazuje wałek pośredni, do wyjęcia wałka wraz z łożyskiem potrzebny jest gwintowany klucz . I na koniec jeszcze jeden delikatny detal ROLKA Prowadząca żyłkę , jeśli łożysko jest dobre wystarczy naoliwić samo wyciąganie łożyska z rolki i wymiana jest dosyć uciążliwa. Pozdrawiam I miłej pracy. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niki Napisano 19 Grudnia 2016 Share Napisano 19 Grudnia 2016 Witam Chyba nie odważyłbym się na samodzielną konserwacje moich kołowrotków zatrważa mnie ta ilość sprężynek i innych duperelków wole oddać to w inne bardziej fachowe ręce ale tak naprawdę to serwis serwisowi nierówny czym się kierować w jego wyborze ? Zadzwoniłem do serwisu serwisant podał mi cenę konserwacji ( 12 zeta od łożyska) i na koniec powiedział że moje kołowrotki przejdą test wytrzymałościowy na czym on polega ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 19 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2016 Test - prawdopodobnie polega na zwijaniu żyłki pod obciążeniem. 12 za łożysko to średnia cena , z reguły jest jeszcze dopłata do wolnego biegu i multiplikatorów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 21 Grudnia 2016 To kolejna dawka wiedzy dla zuchwałych W połowie listopada trafił do mnie Mikado Sensei , kołowrotek używany jako Surfcasting-owy Z zewnątrz łożysko OWC wygląda znośnie Po wymontowaniu Pinion z wewnętrzną bieżnią łożyska OWC oraz łożyskiem stabilizującym . Pacjent otrzymał nowe łożyska oraz łożysko oporowe z innego kołowrotka , czuje się nieźle i łowi dalej . CDN.... Pozdrawiam Piotr 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 22 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 22 Grudnia 2016 2 tygodnie temu trafiły do mnie " bliźniaki" czyli 2 kołowrotki Mikado Surf Max 6007 Kołowrotki miały 16 miesięcy pracy na plażach Bałtyku . W pierwszym łożysko OWC nadszarpnięte korozją W drugim było gorzej Dodatkowo do wymiany poszły łożyska pod pinionem i przekładnią , łożyska oporowe są niedostępne trzeba się posiłkować używanymi - na szczęście miałem na stanie pasujący egzemplarz . Aktualnie skończyłem 2 szt Jaxona Hegemon . Na stole czekają 3 szt RARYTASY na skalę ŚWIATOWĄ , o ile właściciel się zgodzi to nie omieszkam wstawić fotek z naprawy - już nie mogę się doczekać rozbierania . Pozdrawiam . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 29 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2016 Kolej na 2 szt Jaxona Hegemon Kołowrotki miło mnie zaskoczyły czas pracy 4 lata . Elementy w środku dobrze dopasowane i wykonane z dobrych materiałów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 9 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2017 Obiecane NIEZNISZCZALNE MASZYNY mają po 30 kilka lat !!!! Konstrukcja PROSTA a zarazem wytrzymała , kołowrotki BEZ ŁOŻYSK wszystko na panewkach . Dodatkowo WSZYSTKIE newralgiczne miejsca zaopatrzone w kalamitki do smarowania i oliwienia . Bez rozbierania można spokojnie przesmarować kołowrotek !!!!! Tak to wygląda w środku A tu cała rodzinka pozuje do zdjęcia gotowa to pakowania i wysyłki 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 12 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2017 Tym razem na stole wylądował młynek Shimano ULTEGRA - jedna z legend niezawodności . Czas pracy na plaży 5 lat BEZ SERWISU Łożysko oporowe miało tylko odrobinę zmielonego piasku i brudu stan prawie nowy Nie lubię składać tego modelu łożyska jest tyle sprężynek zapadek , przekładek że szok . Rolka prowadząca niestety trafiła zbyt późno i łożysko razem z podkładkami były już zniszczone Trzeba było coś dobrać , odkamienić i wyczyścić rolkę Całość do smarowania i składania /widać jak zardzewiało łożysko/ Pacjent ma się nieźle , jak będzie serwisowany to powinien spokojnie kolejne 5 lat obskoczyć . Większość podzespołów wykazywała już delikatne zużycie jednak jakość materiałów pozwoli na dalszą pracę . 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek1 Napisano 13 Stycznia 2017 Share Napisano 13 Stycznia 2017 @piotr chorzów fajnie się czyta te Twoje relacje! Czy rozkręcasz tylko swoje maszyny, czy też robisz coś dla innych wędkarzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ESSOX Napisano 14 Stycznia 2017 Share Napisano 14 Stycznia 2017 O 9.01.2017 o 10:40, piotr chorzów napisał: A tu cała rodzinka pozuje do zdjęcia gotowa to pakowania i wysyłki Wygląda na to że profesjonalny serwis dla wszystkich. Może jakiś cennik podasz Piotrze z Chorzowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 17 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2017 Padło pytanie odnośnie ceny serwisu , sprawa jest prosta cena uzależniona jest od ilości łożysk w kołowrotku wliczając łożysko oporowe OWC Ilość łożysk * 12,- w przedziale minimum 60,- maksimum 90,- + koszty przesyłek . PRZYKŁADOWO Kołowrotek z 4 łożyskami 4*12= 48,- cena SERWISU 60,- Kołowrotek z 6 łożyskami 6*12= 72,- cena SERWISU 72,- Kołowrotek z 10 łożyskami 10*12=120 cena SERWISU 90,- Wszelkie naprawy wymiany części ustalam z właścicielem czy wstawiamy oryginały , zmienniki wysokiej jakości czy coś innego , dodatkowo wysyłam dokumentację foto wraz z opisem . Kołowrotek można wysyłać pocztą , kurierem , przez paczkomat lub dostarczyć osobiście . A teraz taki pomysł . Jeżeli właściciel kołowrotka wyrazi zgodę na opublikowanie zdjęć z serwisu oraz w paczce umieści schemat kołowrotka wraz z dopiskiem HACZYK.PL otrzyma 10% upustu od ceny robocizny . Oferta dotyczy pierwszych 5 kołowrotków nadesłanych do 28 lutego 2017 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek24 Napisano 17 Stycznia 2017 Share Napisano 17 Stycznia 2017 Witaj! to miłe i atrakcyjne cenowo z Twojej strony, ale... No właśnie jest zawsze jakieś ale. Kołowrotki w miarę nowe nie często się psują natomiast kołowrotki, które lubimy to z reguły starocie i przysłanie schematu do nich to problem nie do przeskoczenia. Mam co najmniej pięć kołowrotków ABU (o jeden z nich pytałem na prywatnego e-maila) ale średnia ich wieku to min 30 lat. Schematy do nich to historia nie do odtworzenia dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 29 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2017 Kilka dni temu dotarły kolejne kołowrotki Niestety 2 nie uda się uratować - na dzień dzisiejszy brak części zamiennych 2 szt. zrobione na gotowo , 2 kolejne czekają na części z USA i łożyska , jen nadaje się do użytku z naciskiem na nadaje się . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek1 Napisano 29 Stycznia 2017 Share Napisano 29 Stycznia 2017 Godzinę temu, piotr chorzów napisał: Niestety 2 nie uda się uratować - na dzień dzisiejszy brak części zamiennych 2 szt. zrobione na gotowo , 2 kolejne czekają na części z USA i łożyska , jen nadaje się do użytku z naciskiem na nadaje się . To i tak nieźle, bo sprzęt wiekowy. Teść miał takie Abu- w tamtych czasach musiały robić wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 29 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2017 To była " wysoka półka " o ile nie I Liga !!! Niestety ABU się sprzedało i teraz to jest konsorcjum Amerykańsko Kanadyjskie . Z Ciekawostek : Na dzień dzisiejszy czytaj od 2013 jest również problem z częściami do Shimano , polityka firmy jest taka że części są od 4 lat dostępne wyłączne w Japoni , jednak jest światełko w tunelu , w Polsce ma powstać centrum serwisowe i to w tym roku !! Może będzie dostęp do nowych części . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik81 Napisano 29 Stycznia 2017 Share Napisano 29 Stycznia 2017 Mam pytanie bo dzisiaj z ciekawości otworzyłem swojego spro pasion i tam sucho dosyć jaki smar proponujesz do kołowrotka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 30 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 30 Stycznia 2017 To zależy o którym miejscu w kołowrotku mówimy ! No i oczywiście w jakim jest stanie ? Część rzeczy których używam PS. Większość modeli Spro ma newralgiczne miejsce - rolka prowadząca żyłkę , jeśli w tym miejscu masz panewki trzeba zerknąć czy się nie wytarły !! następstwem wytarcia jest luz i wycieranie kołnierza na kabłąku . Zresztą powyższe dotyczy większości kołowrotków . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik81 Napisano 30 Stycznia 2017 Share Napisano 30 Stycznia 2017 Ogólnie kołowrotek przejrzałem i wydaje mi sie ze wszystko jest ok . Tylko śladowe ilości smaru są na zębatkach tam i chciałem jakiś specyfik dorzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 30 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 30 Stycznia 2017 Na samych zębach zawsze jest mało smaru , nieważne ile go nałożysz i tak ślimak wypchnie nadmiar . Najważniejsze jest czy smar jest czysty !! i bez wody !! Na koło zębate i ślimaka polecam PENN-a ma bardzo dobrą przyczepność i wysoką temperaturę kroplenia , na oś oraz wormshaft polecam smar jak najbardziej rzadki prawie płynny . Do łożysk możesz spokojnie użyć PENN-a lub Jaxona Tylko dobrze poskładaj wszystko ze sobą !! no i przy myci uważaj na podkładki i sprężynki , w SPRO bywają przezroczyste na mokro prawie niewidoczne !! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik81 Napisano 31 Stycznia 2017 Share Napisano 31 Stycznia 2017 Okej dziękuje za rady postaram sie do nich zastosować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 14 Lutego 2017 Autor Share Napisano 14 Lutego 2017 Ostatnio jakoś mało czasu , to praca , ryby , narty i kołowrotki . Tym razem kilka spostrzeżeń i uwag . Do serwisowania trafiły młynki Shimano 5500XSC 2 szt i Daiwa WNDCAST - Z O ile Shimano w tej wersji na kolana nie powala jakością to Daiwa mnie zaskoczyła rozwiązaniami technicznymi i jakością wykonania . Shimano Mechanizm wormshaft rozwiązanie na 3 kołach zębatych Pomysł rewelacyjny jednak materiały kiepskie - sporo czasu na ustawienie podkładek , kołowrotki źle nawijały żyłkę na szpule . Rolka prowadząca i łożysko niestety całość dosyć podatna na zabrudzenia mało precyzyjne pasowanie części i jakość materiałów . DAIWA Mechanizm wormshaft w wersji tradycyjnej , aż prosi się o łożyska zamiast panewek jednak niemożna zamontować 2 łożysk tylko jedno , konstrukcja ogranicza możliwości . Tutaj jestem zachwycony pomysłem rolki . Dwa gumowe uszczelniacze , dwa wkłady teflonowe , dwa łożyska . Wszystko spasowane i szczelne , BRAK CZĘŚCI ZAMIENNYCH to jedyna wada . PS Zostało już tylko jedno miejsce na kołowrotek w ramach PROMOCJI HACZYK.PL Pozdrawiam Piotr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 15 Lutego 2017 Autor Share Napisano 15 Lutego 2017 Nadrabiamy zaległości Shimano AERLEX do mycia i drobnego tuningu . Nisko budżetowy kołowrotek jedno łożysko + OWC Dołożone 3 łożyska nierdzewne firmy EZO . Ciekawe rozwiązanie hamulca , bardzo precyzyjna regulacja . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr chorzów Napisano 24 Lutego 2017 Autor Share Napisano 24 Lutego 2017 Dzisiaj dotarła kolejna dostawa złomu kołowrotków do rozebrania na części Tylko tyle zostało po rozłożeniu 20 kołowrotków na części i wstępnej weryfikacji . Kolejna selekcja po myciu - odpadnie jeszcze ok 20-30% części i 90% łożysk . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.