zajac222 Napisano 5 Sierpnia 2011 Share Napisano 5 Sierpnia 2011 Witam Waldku.Dzieki za namiary,pieniadze poszły i teraz tylko czekać na wirniczek no i przejśc nastepną lekcje przy silniku.Zobaczymy co to bedzie z tej naprawy?Mam jeszcze jedno pytanko bynajmiej narazie a mianowicie jakie odcinki pokonujesz na swoim silniczku i jakiej mocy masz silniczek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek42 Napisano 6 Sierpnia 2011 Share Napisano 6 Sierpnia 2011 Mam 15-stokonną Yamahę. Ciężko ją targać ale na wodzie to marzenie. Daleko pływałem tylko w poszukiwaniu miejscówek. Teraz jak wiem gdzie to podjeżdżam w dostępne miejsce, żeby auto było bezpieczne. Byłem po wodzie aż w okolicach Złejwsi a w drugą stronę pod Chełmno. Kilometry nie grają większej roli bo silniczek jest niezawodny a i pali stosunkowo niewiele. Na cały dzień pływania i penetracji echem po Wiśle nie spaliłem 20 litrów. Największy problem to zostawione auto. Różnie to bywa, licho nie śpi. Teraz to strach zostawić bo nie będzie czym wrócić do domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek26 Napisano 16 Sierpnia 2011 Share Napisano 16 Sierpnia 2011 Witam wszystkich,chłopaki poszukuję polskiej instrukcji użytkowania oraz serwisowania silnika(F4AMHS) Yamaha 4 km, 4 suw,2006r, z góry dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martines Napisano 16 Sierpnia 2011 Share Napisano 16 Sierpnia 2011 a co chcesz wiedzieć jak odpalić i jak dodać gazu serwis banalnie prosty jeżeli dotyczy wymian olejów bądź świec. Reszty lepiej nie dotykać jak jest wszystko ok Tu masz manuale po angielsku http://www.yamaha-motor.com/outboard/service/viewmanuals/viewmanuals.aspx?ls=outboard wybierasz rocznik, model i klikasz open manual i po sprawie. Plik PDF się otwiera i do dzieła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek26 Napisano 17 Sierpnia 2011 Share Napisano 17 Sierpnia 2011 Martines dowciapny jesteś bardziej mi chodziło o to jak dobrze wymienić oleje i wszystko to co po sezonie powinno być wymienione i zakonserwowane oraz jakie oleje i produkty stosować do tego silnika,jeśli jest ktoś w stanie pomóc to dziękuję za przybliżenie mi tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martines Napisano 17 Sierpnia 2011 Share Napisano 17 Sierpnia 2011 Martines dowciapny jesteś dla czego tak twierdzisz Czy w ogóle pokusiłeś się o pooglądanie obrazków w manualy ze strony którą Tobie podałem Zamontowanie silnika Płyta kawitacyjna na równi ze stępką łodzi bądź nie niżej od stępki niż 25 mm Zalecany olej silnikowy: marine oil 10W-30 bądź dopuszczalny jest zamiennik 10W-40 typ oleju SAE Ilość oleju potrzebnego do wymiany 0,5L a jeżeli nie wymieniasz filtra 0,4L. Zalecana wymiana filtra razem z wymianą oleju. Rodzaj świec bodajże NGK BR6HS tak podaje instrukcja Olej do spodziny SAE 90 Wchodzi go 100 cm3 Wymiana polega na odkręceniu śruby powyżej płyty kawitacyjnej a następnie odkręcenie śruby poniżej śruby napędowej w spodzinie. Po spuszczeniu oleju wkręcasz tubkę z olejem przekładniowym w dolny otwór ( tak olej przekładniowy kupuje się w tubkach ) wciskasz olej aż górnym otworem zacznie wypływać. Następnie zakręcasz górną śrubę, wykręcasz tubkę i szybko zakręcasz dolny otwór. Olej w spodzinie wymieniony Pamiętaj że olej w spodzinie wciskamy od dołu do góry nigdy odwrotnie Olej w silniku jak i w spodzinie polecam wymieniać co sezon. Na pewno nie wyjeździsz motogodzin zalecanych do wymiany lecz warto zrobić wymiankę na wiosnę przed pływaniem. Przygotowanie silnika do zimowania, nie bardzo rozumiem więc zadaj pytanie to postaram się Tobie odpowiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek26 Napisano 17 Sierpnia 2011 Share Napisano 17 Sierpnia 2011 No chłopie teraz to gadasz do rzeczy Mam jeszcze kilka pytań 1. Gdzie tam jest filtr? i na jaki mam go wymienić? 2.Napisałeś wyżej-Zamontowanie silnika Płyta kawitacyjna na równi ze stępką łodzi bądź nie niżej od stępki niż 25 mm --nie za bardzo rozumie o co chodzi mógłbyś to jaśniej wytłumaczyć??? 3.Czy są jakieś preparaty do zabezpieczenia(spryskania,nasmarowania)innych ważnych miejsc w silniku np.przewody,kable,kalamitki itp??? i czy warto w ogóle takie coś kupować i kombinować??? reszta jest dla mnie raczej zrozumiała (chyba heheheh ) dziękuję Ci za trafne podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martines Napisano 17 Sierpnia 2011 Share Napisano 17 Sierpnia 2011 1. Gdzie tam jest filtr? i na jaki mam go wymienić? Przejrzyj manuala. Znajomy na przystani ma Yamaszkę F6 jak go spotkam to oblukam co i jak i dam znać. z takimi maluchami nie batdzo mam styczność 2.Napisałeś wyżej-Zamontowanie silnikaPłyta kawitacyjna na równi ze stępką łodzi bądź nie niżej od stępki niż 25 mm --nie za bardzo rozumie o co chodzi mógłbyś to jaśniej wytłumaczyć??? Najładniej wytłumaczone jest w manualu. Oglądnij zdjęcia a wiele ci to wyjaśni 3.Czy są jakieś preparaty do zabezpieczenia(spryskania,nasmarowania)innych ważnych miejsc w silniku np.przewody,kable,kalamitki itp??? i czy warto w ogóle takie coś kupować i kombinować??? Jedynie proponuję przesmarować co jakiś czas kalamitki, więcej bym nie dotykał. Przewody i inne kable są zrobione z odpowiednich materiałów nie potrzebujących dodatkowych zabezpieczeń. Na prawdę im mniej będziesz grzebał tym dłużej będziesz się cieszył z bezawaryjności silniczka. To są fajne konstrukcje i proste jak budowa cepa ale jak coś zaczniesz mieszać a nie za bardzo masz pojęcie to przedobrzysz Wymieniaj olej w silniku i spodzinie oraz świece co sezon a będzie to zabawka na długie lata. Tak tak świece nie oryginalne wytrzymują nie więcej niż sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek26 Napisano 17 Sierpnia 2011 Share Napisano 17 Sierpnia 2011 Martines dziękuję bardzo za pomoc,co do manuala to przeglądałem ale same rysunki, bez mojej znajomości angielskiego nie dużo mi mówią nie wiem jak z tą płytą ale ja mam silnik z kolumną krutką (S) do pontonu,jak jeszcze będziesz miał jakieś rady to bardzo Cię proszę o info,jeszcze raz dziękuję i pozdrowienia dla Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 20 Sierpnia 2011 Share Napisano 20 Sierpnia 2011 Witam, po zmianie silnika z 15KM ( odblokowany na 20) mam teraz mniejszy. Zmiana podyktowana była ekonomiką spalania, oraz tym, że na trolu nie muszę dawać 50Km/h na rzece pod prąd. Tu mały test: Mam pytanie, ma ktoś manuala jak wymienić wirnik pompy w Tohatsu 9.8 ? Wirnik mam, czy dużo jest roboty? Prosił bym mniej więcej o opis czynności przy tej pracy.. Pozdrawiam PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 20 Sierpnia 2011 Share Napisano 20 Sierpnia 2011 Witam, nie mogę zmienić już swojego postu, ale temat rozkminiony: wymiana wirnika pokazana na filmie. pozdro PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrisMekar Napisano 8 Października 2011 Share Napisano 8 Października 2011 wojtek26, Jeśli ma być 2/3km a do tego nie zawodny i lekki to tylko honda. Jedyna wada to ze głośny jest i może zmęczyć nie jednego ale jest chłodzony powietrzem a nie jak konkurencja wodą myślę że tu nie ma sobie równych bezawaryjny bez problemowy i pali co kot napłakał a trolingując to pyrkać i pyrkać . Od serwisanta dowiedziałem się że te małe motorki mają kiepskie smarowanie na wolnych obrotach. Polega ono na rozchlapywaniu oleju takim śmigiełkiem. Puki obroty są wyższe, to ten olej dociera wszędzie, a jak sa minimalne, to rozchlapywanie jest kiepskie i nie wszędzie olej dociera. Według niego trolling daje w dupę tym silniczkom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romuald2 Napisano 10 Października 2011 Share Napisano 10 Października 2011 Witam wszystkich na forum bardzo serdecznie, potrzebuje pomocy dotyczącej silnika DE 45 Nowe Dębe.Silnik mam zamontowany do motorówki brak przepływu wody do chłodzenia ,od czego zacząć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martines Napisano 10 Października 2011 Share Napisano 10 Października 2011 brak przepływu wody do chłodzenia ,od czego zacząć? Od dostania się do wirnika, na pewno jest do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romuald2 Napisano 12 Października 2011 Share Napisano 12 Października 2011 Dzięki bardzo za podpowiedz mam już motorówkę wyjętą więc silnik zacznę rozbierać, tylko gdzie zdobyć części do tego silnika????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martines Napisano 12 Października 2011 Share Napisano 12 Października 2011 tylko gdzie zdobyć części do tego silnika????? na allegro trafiają sie, musisz śledzic i obserwować. Popytaj także na forum motorowodnym, na pewno coś pomogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczor.p Napisano 31 Października 2011 Share Napisano 31 Października 2011 Witam. Stałem się posiadaczem nie młodego johnsona 4KM 2-suw. Silniczek wymaga regulacji bo na wolnych obrotach pływa (raz za niskie i gaśnie, raz za wysokie). Jest jeszcze jeden problem z chłodzeniem, bardzo się nagrzewa, cała obudowa wraz z bakiem staje się silnie gorąca i silnik gaśnie. Czytałem wcześniej na forum, że za chłodzenie odpowiedzialny jest jakiś wirnik . Co z regulacją. Czy lepiej oddać silnik w wyspecjalizowane ręce. Czy możecie polecić dobre i niedrogie ręce w Warszawie które naprawią dobrze silniczek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zajac222 Napisano 1 Listopada 2011 Share Napisano 1 Listopada 2011 Kaczor wysłałem do ciebie prywatną wiadomość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczor.p Napisano 1 Listopada 2011 Share Napisano 1 Listopada 2011 Nic nie doszło wyślij jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczor.p Napisano 2 Listopada 2011 Share Napisano 2 Listopada 2011 Wielkie dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczor.p Napisano 2 Listopada 2011 Share Napisano 2 Listopada 2011 Witam. Już zalogowałem się na forum motorowodnym i mam pierwsze informacje w sprawie mojego silniczka. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PINIU Napisano 20 Kwietnia 2012 Share Napisano 20 Kwietnia 2012 Witam. Mam kompletnie rozregulowany prawie nowy silniczek marki suzuki DF 6 rok prod. 2009. Jest tam jedna sruba regulacyjna wchodzaca w głab gaznika + srubka z sprezynka podciagajaca linke. Prosze o pomoc jak to wyregulowac oleje pozmieniane nowa guma kupiona a piec kicha !!! Pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczor.p Napisano 21 Kwietnia 2012 Share Napisano 21 Kwietnia 2012 WITAM. Przeczytaj dokładnie posty i dowiesz się jak wyregulować silniczek. http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/johnson-4km-pytania-laika/msg4736/#msg4736 Pozdrawiam wszystkich wodniaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fleku22 Napisano 27 Maja 2012 Share Napisano 27 Maja 2012 witam w silnikach 4 suwowych lepiej lac benzyne 95 czy 98 czy to wogole ma jakies znaczenie jesli chodzi o prace silnika? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evin Napisano 3 Czerwca 2012 Share Napisano 3 Czerwca 2012 do suzuki ta srubka ze spręzynką to wolne obroty/Idle a ta dysza to do regulacji paliwo/powietrze a co do rodzaju paliwa to wazne jedynie by było bezołowiowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.