Skocz do zawartości
Dragon

Spalinowe silniki zaburtowe!!!


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Waldku.Dzieki za namiary,pieniadze poszły i teraz tylko czekać na wirniczek no i przejśc nastepną lekcje przy silniku.Zobaczymy co to bedzie z tej naprawy?Mam jeszcze jedno pytanko bynajmiej narazie a mianowicie jakie odcinki pokonujesz na swoim silniczku i jakiej mocy masz silniczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

Mam 15-stokonną Yamahę. Ciężko ją targać ale na wodzie to marzenie.

Daleko pływałem tylko w poszukiwaniu miejscówek.

Teraz jak wiem gdzie to podjeżdżam w dostępne miejsce, żeby auto było bezpieczne.

Byłem po wodzie aż w okolicach Złejwsi a w drugą stronę pod Chełmno.

Kilometry nie grają większej roli bo silniczek jest niezawodny a i pali stosunkowo niewiele. Na cały dzień pływania i penetracji echem po Wiśle nie spaliłem 20 litrów.

Największy problem to zostawione auto. Różnie to bywa, licho nie śpi. Teraz to strach zostawić bo nie będzie czym wrócić do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

a co chcesz wiedzieć :?: jak odpalić i jak dodać gazu :wink:

serwis banalnie prosty jeżeli dotyczy wymian olejów bądź świec. Reszty lepiej nie dotykać jak jest wszystko ok

Tu masz manuale po angielsku

http://www.yamaha-motor.com/outboard/service/viewmanuals/viewmanuals.aspx?ls=outboard

wybierasz rocznik, model i klikasz open manual i po sprawie. Plik PDF się otwiera i do dzieła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martines dowciapny jesteś :roll: bardziej mi chodziło o to jak dobrze wymienić oleje i wszystko to co po sezonie powinno być wymienione i zakonserwowane oraz jakie oleje i produkty stosować do tego silnika,jeśli jest ktoś w stanie pomóc to dziękuję za przybliżenie mi tematu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martines dowciapny jesteś :roll:
dla czego tak twierdzisz :?::???:

Czy w ogóle pokusiłeś się o pooglądanie obrazków w manualy ze strony którą Tobie podałem :?:

Zamontowanie silnika

Płyta kawitacyjna na równi ze stępką łodzi bądź nie niżej od stępki niż 25 mm

Zalecany olej silnikowy:

marine oil 10W-30 bądź dopuszczalny jest zamiennik 10W-40

typ oleju SAE

Ilość oleju potrzebnego do wymiany 0,5L a jeżeli nie wymieniasz filtra 0,4L. Zalecana wymiana filtra razem z wymianą oleju.

Rodzaj świec bodajże NGK BR6HS tak podaje instrukcja

Olej do spodziny SAE 90

Wchodzi go 100 cm3

Wymiana polega na odkręceniu śruby powyżej płyty kawitacyjnej a następnie odkręcenie śruby poniżej śruby napędowej w spodzinie. Po spuszczeniu oleju wkręcasz tubkę z olejem przekładniowym w dolny otwór ( tak olej przekładniowy kupuje się w tubkach ) wciskasz olej aż górnym otworem zacznie wypływać. Następnie zakręcasz górną śrubę, wykręcasz tubkę i szybko zakręcasz dolny otwór. Olej w spodzinie wymieniony :grin: Pamiętaj że olej w spodzinie wciskamy od dołu do góry nigdy odwrotnie :cool:

Olej w silniku jak i w spodzinie polecam wymieniać co sezon. Na pewno nie wyjeździsz motogodzin zalecanych do wymiany lecz warto zrobić wymiankę na wiosnę przed pływaniem.

Przygotowanie silnika do zimowania, nie bardzo rozumiem więc zadaj pytanie to postaram się Tobie odpowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chłopie teraz to gadasz do rzeczy :mrgreen::wink: Mam jeszcze kilka pytań

1. Gdzie tam jest filtr? i na jaki mam go wymienić?

2.Napisałeś wyżej-Zamontowanie silnika

Płyta kawitacyjna na równi ze stępką łodzi bądź nie niżej od stępki niż 25 mm --nie za bardzo rozumie o co chodzi :oops: mógłbyś to jaśniej wytłumaczyć???

3.Czy są jakieś preparaty do zabezpieczenia(spryskania,nasmarowania)innych ważnych miejsc w silniku np.przewody,kable,kalamitki itp??? i czy warto w ogóle takie coś kupować i kombinować???

reszta jest dla mnie raczej zrozumiała :wink: (chyba heheheh :oops: ) dziękuję Ci za trafne podpowiedzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Gdzie tam jest filtr? i na jaki mam go wymienić?

Przejrzyj manuala.

Znajomy na przystani ma Yamaszkę F6 jak go spotkam to oblukam co i jak i dam znać. z takimi maluchami nie batdzo mam styczność

2.Napisałeś wyżej-Zamontowanie silnika

Płyta kawitacyjna na równi ze stępką łodzi bądź nie niżej od stępki niż 25 mm --nie za bardzo rozumie o co chodzi :oops: mógłbyś to jaśniej wytłumaczyć???

Najładniej wytłumaczone jest w manualu. Oglądnij zdjęcia a wiele ci to wyjaśni :cool:

3.Czy są jakieś preparaty do zabezpieczenia(spryskania,nasmarowania)innych ważnych miejsc w silniku np.przewody,kable,kalamitki itp??? i czy warto w ogóle takie coś kupować i kombinować???

:wink:

Jedynie proponuję przesmarować co jakiś czas kalamitki, więcej bym nie dotykał. Przewody i inne kable są zrobione z odpowiednich materiałów nie potrzebujących dodatkowych zabezpieczeń. Na prawdę im mniej będziesz grzebał tym dłużej będziesz się cieszył z bezawaryjności silniczka. To są fajne konstrukcje i proste jak budowa cepa ale jak coś zaczniesz mieszać a nie za bardzo masz pojęcie to przedobrzysz :twisted:

Wymieniaj olej w silniku i spodzinie oraz świece co sezon a będzie to zabawka na długie lata. Tak tak świece nie oryginalne wytrzymują nie więcej niż sezon.

post-10403-14544972925147_thumb.jpg

post-10403-1454497292543_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martines dziękuję bardzo za pomoc,co do manuala to przeglądałem ale same rysunki, bez mojej znajomości angielskiego nie dużo mi mówią :cry: nie wiem jak z tą płytą ale ja mam silnik z kolumną krutką (S) do pontonu,jak jeszcze będziesz miał jakieś rady to bardzo Cię proszę o info,jeszcze raz dziękuję i pozdrowienia dla Ciebie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

po zmianie silnika z 15KM ( odblokowany na 20) mam teraz mniejszy.

Zmiana podyktowana była ekonomiką spalania, oraz tym, że na trolu nie muszę dawać 50Km/h na rzece pod prąd.

Tu mały test:

Mam pytanie, ma ktoś manuala jak wymienić wirnik pompy w Tohatsu 9.8 ?

Wirnik mam, czy dużo jest roboty? Prosił bym mniej więcej o opis czynności przy tej pracy..

Pozdrawiam

PIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
wojtek26,

Jeśli ma być 2/3km a do tego nie zawodny i lekki to tylko honda. Jedyna wada to ze głośny jest i może zmęczyć nie jednego ale jest chłodzony powietrzem a nie jak konkurencja wodą myślę że tu nie ma sobie równych bezawaryjny bez problemowy i pali co kot napłakał a trolingując to pyrkać i pyrkać .

Od serwisanta dowiedziałem się że te małe motorki mają kiepskie smarowanie na wolnych obrotach. Polega ono na rozchlapywaniu oleju takim śmigiełkiem. Puki obroty są wyższe, to ten olej dociera wszędzie, a jak sa minimalne, to rozchlapywanie jest kiepskie i nie wszędzie olej dociera. Według niego trolling daje w dupę tym silniczkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam.

Stałem się posiadaczem nie młodego johnsona 4KM 2-suw.

Silniczek wymaga regulacji bo na wolnych obrotach pływa (raz za niskie i gaśnie, raz za wysokie).

Jest jeszcze jeden problem z chłodzeniem, bardzo się nagrzewa, cała obudowa wraz z bakiem staje się silnie gorąca i silnik gaśnie.

Czytałem wcześniej na forum, że za chłodzenie odpowiedzialny jest jakiś wirnik :).

Co z regulacją.

Czy lepiej oddać silnik w wyspecjalizowane ręce.

Czy możecie polecić dobre i niedrogie ręce w Warszawie które naprawią dobrze silniczek.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Witam. Mam kompletnie rozregulowany prawie nowy silniczek marki suzuki DF 6 rok prod. 2009. Jest tam jedna sruba regulacyjna wchodzaca w głab gaznika + srubka z sprezynka podciagajaca linke. Prosze o pomoc jak to wyregulowac oleje pozmieniane nowa guma kupiona a piec kicha !!! Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.