Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

Wędkowanie morskie z brzegu w Norwegii - proszę o porady.


ravland

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Jestem bardzo początkujący w sprawach wędkarskich i w związku z tym bardzo proszę o porady dotyczące planowanych połowów w norweskim morzu.

Zamierzam łowić z brzegów na południu Norwegii (okolice Oslo). W miejscach gdzie będę łowił nie ma typowych dla Polski piaszczystych plaż, nie ma więc raczej możliwości wbicia wędki w piasek po zarzuceniu. Brzegi są kamieniste, zejścia do morza często są dość strome. W niektórych miejscach woda robi sie szybko naprawdę głęboka (urwiska schodzące prawie pionowo w dół) , tam więc nie musiałbym wykonywać dalekich wyrzutów, które szczerze powiedziawszy trochę mnie przerażają, z racji mojego małego doświadczenia.

To tyle tytułem wstępu. Teraz chciałbym przedstawić kilka pytań i wątpliwości. Kwestie, w których mam pytania są naprawdę podstawowe, dlatego proszę o wyrozumiałość.

1. Jakie wędzisko wybrać ? - długość, ciężar wyrzutu (z tego co wiem c.w. powinien być raczej duży). Chciałbym aby wędka dobrze spisywała się w tych warunkach ale dobrze by było że by można było z nią pójść nad jezioro. Czy macie jakieś konkretne propozycje ? Zastanawiałem sie nad typowo dorszowym kijem o dł. 2,7m i ciężarze wyrzutu ok. 100-300g, ale nie wiem czy nie będzie on za krótki do łowienia z brzegu, co o tym sądzicie?

2. Kołowrotek, żyłka - jakie parametry ? Może polecacie konkretnych producentów?

3. Metoda połowu - jak właściwie powinno się łowić z brzegu, czy zarzucona przynęta powinna znajdować się przy dnie? (ciężarek na końcu żyłki a od niej odchodzi przypon z przynętą). A może właściwa technika byłoby ściąganie przynęty do brzegu? co trzeba wtedy stosować, woblery, twistery?

4. Czy moglibyście zilustrować mi jak powinny wyglądać połączenia na końcu żyłki: ciężarek-przypon-przynęta/wobler, najlepiej razem z odległościami.