Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

Ołów


Gość wobler129

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu znów zacząłem zabawę z ołowiem. Możecie mi powiedzieć dlaczego ołów jest groźny? I jak zapobiegać zatruciom w czasie odlewania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon
na chemi Cie tego nie uczyli :mrgreen: ?

nie nie uczyli :roll: Nie chodzi mi o to, co miałem na chemii. Tam było co innego. Chodzi o to, co może mi się stać gdy się zatruję, jakie są objawy co się niszczy "we mnie" itp. I jak zapobiec - oczywiście w grę nie wchodzi skończenie z odlewaniem :lol: Jakiś kombinezonik czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zapobiegać zatruciom w czasie odlewania?
Nie łykać :wink: . Nie znam się, ale opary z tak małych ilości ołowiu jakich potrzebujesz do odlewania główek nie są chyba zbyt szkodliwe ale mogę się mylić i jakąś "maseczkę" na twarz zawszę można założyć.

A tu o ołowiu fachowo:

Sole i tlenki tego pierwiastka są trucizną kumulującą się w organizmie. Toksyczne skutki działania ołowiu na organizm ludzki określa się nazwą ołowica. Zaabsorbowane związki ołowiu przenikają do krwiobiegu, gdzie ołów wbudowuje się do czerwonych ciałek krwi - średni czas przebywania wynosi 30 dni. Stąd 25-40% jego zawartości przenika do tkanek miękkich, około 15% do kości, a pozostała ilość jest wydalana. Czas przybywania w tkankach miękkich wynosi około 30 dni, a w kościach 40-90 lat u dorosłego człowieka. Ołów silnie wiąże się z wieloma biopolimerami, takimi jak: białka, enzymy, RNA, DNA. w ten sposób ulega zaburzeniu wiele przemian metabolicznych. Skutkami toksyczności są: zaburzenia tworzenia krwi, nadciśnienie tętnicze, neuropatia, a także uszkodzenia mózgu.

Kationy Pb2+ należą do I grupy kationów, a także częsciowo do grupy IIa.