Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

Łódka do wywozu zanęty i zestawu.


tomtom4

Rekomendowane odpowiedzi

Do zasilania mojej łódki stosowałem dwa typy akumulatorów jednocześnie tj. aku żelowy 6V 4,5 Ah i 4 szt akumulatorków Energy Ring Ni-MH 4/3 A 4000 mAh 1,2V. Do modelu który powoli buduje zastosuje akumulatory R-20 co najmniej 4000 mAh. Powód jest prosty, będę woził zapasowy pakiet naładowanych aku. Z poprzednimi też nie miałem problemów, ale miałebym problem z wymianą na komplet zapasowy /były połaczone kabelkami/.Wojtek, zapomniałeś dodać, że wody regulatory te jeszcze bardziej nie znoszą, jeden z tych tańszych zdołałem zfajczyć.kuba94, Przysiąć sobie wygodnie i poczytaj cały ten temat, może znajdziesz w nim coś co cię zainteresuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon
  • Odpowiedzi 335
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeżeli chodzi o wygląd to ma wyglądać mniej więcej tak http://images46.fotosik.pl/101/dc8b3f957cd03642med.jpg ta łódka chyba zresztą opisywana już na tym forum. Tylko zastanawiam się nad mechanizmem wysypywania zanęty czy zrobić właśnie tak jak w tym modelu czy wymyślić coś innego. Może coś takiego http://images49.fotosik.pl/118/8dbf6cd84f89e1b7.jpg a może całkowicie coś innego, jeżeli macie jakieś pomysły to proszę piszcie. Mam jeszcze pytanie jaki dokładnie akumulator wybrać do tego 12V silnika żelowy, kwasowy, czy może jakieś innego typu, czy najlepiej będzie wykonać wybór w późniejszym terminie, a na początku wybrać aparaturę. Czy może z obydwiema rzeczami poczekać na potem i zająć się konstrukcją obudowy i całego wyglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanko czy z tych śrub napędowych można coś wybrać do moje silnika:

http://www.allegro.pl/item849160952_sruba_sruby_napedowe.html

Są moim zdaniem dość tanie śruba + przesyłka to wyszło by jakieś 11zl więc moim zdaniem dość niedrogo. Napiszcie co o tym sądzicie i jakie wały napędowe wybrać do tej śruby(w razie gdybym kupował).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe echo Humminbird RF15 - chyba najepsza z bezprzewodowych - ok 615 zł + przerobienie.

I tu właśnie jest problem - Ciekawe jak on przerabia, bo stosowanie wzmacniaczy zaiagu jest nielegalne !

A przerobić można w dość prosty sposób aczkolwiek to też trzeba mieć jakieś doświadczenie. Przeróbka polega na dorobieniu gniazd antenowych i dodaniu dobrych anten, oraz przerabia się zasilanie na baterie AA i montuje włącznik.

Ot tyle - problem jest w doborze anten.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, Wytłumacz mi kolego" jak chłop krowie na rowie" co masz na myśli, pisząc te słowa "Tak się śrub nie kupuje.Wejdź na modele.sklep.pl grupner 2308.35 lub te czerwone do modeli wolno pływających czerwone,trzyłopatkowe Po prostu żeby działać świadomie powinny być podane średnica i skok" Jaką średnicę i jaki skok masz na myśli? I jeszcze jedno, czym akumulatory R-20 zmontowane przeze mnie w pakiet 7,2V 9000mAh /takie zmontuje/ będą gorsze od pakietu zakupionego w sklepie modelarskim. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te śruby nie mają podanego skoku.śruba o tej samej średnicy różnych producentów może mieć inny skok.Jeżeli rośnie skok śruby to rośnie też prąd pobierany.Często pierwsza śruba jest niedobrana i metodą prób i błędów dobiera sie tę właściwą.Dlatego tak ważne są te dane.

Odnośnie akumulatora ja tez kupiłem R14 6000 a tak naprawdę to oddawały 2500 do 2600.Po wtóre one nie znoszą prądów większych od 1 C i bardzo szybko padają.Może będziesz miał szczęście i trafisz na dobrą partię.Wiem że są podobne stosowane w rowerach z napędem elektrycznym.Jeżeli podeślesz linka do tych aku to podpowiem coś więcej.W jednej z moich odpowiedzi podałem przykład śruby do silnika.Śrubę dobiera się pod silnik.Średnica , skok i typ zależą od obrotów i prądu optymalnego dla danego silnika.Powyżej tego prądu układ napędowy przestaję być racjonalny,natomiast jazda w dół jest uzasadniona w zależności od oczekiwań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, Ale z ciebie nocny marek, spać nie możesz?. Dalej nic nie kapuje co to jest ten skok i jak go mierzysz. Jak zrozumiałem, to proponujesz kupić kilka śrub i próbować /ale jak/ chyba pod obciążeniem z dynamometrem. Trochę się zagalopowałeś gdyż tematem o którym się tu pisze jest "łódka do wywozu zanęty i zestawu" a nie "łódka wyścigowa" do której to należało by mieć jakieś szczególne śruby. I jak mam rozumieć /natomiast jazda w dół jest uzasadniona w zależności od oczekiwań/. Dla mnie istny kogiel-mogiel. Teraz na starość ŻAŁUJE, że się do nauki nie przykładałem, bo może w mig bym rozumiał o czym piszą inni. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skok śruby to mniej więcej tak jak w śrubie zwykłej.Dokręcając śrubę drobnozwojową(duża ilość gwintu na jednostkę miary) używasz znacznie mniejszej siły aby docisnąć dwa elementy.Natomiast śruba okrętowa za każdym obrotem wypycha wodę i o objętości tej wypchanej wody (na jeden obrót) decyduje skok.Jeżeli do tego dołączysz ilość obrotów silnika to dowiesz się ile wody śruba wypycha(to tak z grubsza),pi de kwadrat razy obroty razy skok.

Wcale nie chodzi o łódkę wyścigową.Po prostu od ilości obrotów silnika ,skoku śruby i średnicy zależy pobór prądu.A ta wielkość jest limitowana przez parametry silnika.Każdy silnik elektryczny ma pewne parametry:Prąd znamionowy(niektórzy uciekając od tego określenia podają prąd przy maksymalnej wydajności) napięcie znamionowe i dla niego podają obroty bez obciążenia.Pamiętaj że budując taką łódkę obracasz się w śród tanich produktów i producenci starają się unikać podawania tych parametrów w ten sposób łatwiej udaje się im sprzedać produkty mniej świadomym klientom.Dlatego staraj się korzystać z podpowiedzi tych którzy już tą drogą szli - będzie to znacznie tańsze.Podam prosty przykład śruba o średnicy 35 mm i skoku 34 przy 12000 obrotów pobierała 12 amper.Tego samego typu o średnicy 37,5 i skoku 38 mm pobierała 18 amper i to jest skala problemu a jeżeli do tego dodasz jeszcze że śruby mogą być dwu trzy czterołopatkowe to dopiero robi się galimatias.Traktuj tą wypowiedź jako łopatologię albowiem nie są to wszystkie elementy w tej materii i nie to forum.Pamiętaj że każdy silnik elektryczny jest ekonomiczny do pewnego zakresu obrotów powyżej gwałtownie rośnie zużycie energii i nie idzie za tym wydajność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy doborze śruby istotne jest to aby silnik osiągał zalecany zakres obrotów przy całkowicie otwartej przepustnicy.

Jak by to wytłumaczyć... to tak jak w biegach w samochodzie im niższy bieg, tym wyższe obroty. Według takiego "naukowego języka" skok śruby jest to teorytyczna długość drogi jaką pokona śruba podczas jednego obrotu, zakładając, że nie istnieje poślizg.

Np. śruba o skoku 1 calia przesunie się teorytycznie do przodu o 1 cal ( 2,54 cm) po każdym pełnym obrocie.

W razie mojej pomyłki, prosił bym Wojtka o sprostowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, Dziękuje, do wiadomości przyjęte i to byłoby na tyle w tym temacie. Teraz może podyskutujmy, który sposób jest lepszy do pozbywania się zanęty, burtowy czy jak bym to nazwał kiprowanie do tyłu. W jakiej części Wrocławia mieszkasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_barti_, Jeśli w pobliżu masz jakiś bazar lub plac to warto tam zobaczyc. Taki samochodzik używany jest do kupienia w granicach 20 - 30 zł. Ale najczęściej ma on aparaturę dwukanałową, a do takiej łódki potrzebne są co najmniej trzy kanały. Zasięg takiego samochodziku też nie jest rewelacyjny, dobrą wędką dożucisz dalej z brzegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucjan .Okolice Astry(Lotniczej).Kiprowanie do tyłu ma wiele zalet:łatwo zaczepić zestaw,mniejsza możliwość splątania,można wręcz zrobić kółko z zaczepionym zestawem ,szczelna skrzynia-możliwość wywiezienia części płynnej zanęty,lepsze wykorzystanie nośności łódki(dzięki temu mniejsze gabaryty, waga) lepsze osiągi łódki.Bocznych wysypów nie robiłem wprawdzie są one najprostsze w wykonaniu ale mogą sie zemścić w niesprzyjających okolicznościach Od początku starałem się zrobić coś trochę innego -bardziej ambitnego bo to sprawia mi największą radość a ponadto w moim wieku takie wyzwania pozwalają utrzymać sprawność umysłową co jest nie bez znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, nie zgodzil bym sie z toba ze lodka z tylnym kiprem jest leprza od wysypu bocznego a to dlatego ze z bocznymi wysypami masz wiecej mozliwosci takich jak wysypywanie sciezki necenie w dwoch roznych miejscach np.oddalonych od siebie z 10m,nastepnym plusem jest srodek ciezkosci tz.jesli ciezar np. zaneta rozlozona jest nizej i rownomiernie rozsypana na burtach tym bardziej stabilniejsza od ciezaru polozonego u gory.Sama logika na to wskazuje ale ja nie tylko logika sie kieruje. Mialem mozliwosc przetestowania paru lodek i jak wyzej wspominalem ze z bocznymi jest leprza :wink: a najlepiej jak dodasz jeszcze zaczepy do zestawow na elektromagnesach.Przypuszczam ze poradzil bys sobie z tym :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, Ja ok 200 m od południowo-wschodniej strony cegielni. Myślę, że moglibysmy się styknąć kiedyś i pogadać o łódkach. Na temat ryb/ przy takim zawodowcu będę wyglądał jak Dawid przy Goliacie/ może trochę mniej. Wojtek piszesz nieraz jak byś wykładał na politechnice, nieraz muszę się dobrze zastanawiać o co może Ci chodzić. Jak się spotkamy, to postaram się abyś utrzymał swoją sprawność umysłową, jeśli to będzie na wiosnę to zaproszę ciebie do mojej pasieki. Pszczoły naprawdę leczą. Miro1956, Po co ci te elektromagnesy, wkładasz przynęte do pojemnika burtowego następnie zanętę i jest po sprawie. A jak lubisz kombinować to może małe zadanie. Jak byś wykonał zdalnie sterowane włączanie swiateł tylnych i przednich (osobno) korzystając tylko z trzech kanałów?. W/g mnie burtowe zsypy są lepsze od kipra, ale może Wojtek zdoła mnie wyprowadzić z błędu. Pozdrawiam. HEJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIro zobacz jak zbudowana jest łódka.Na dnie w tym wypuście jest silnik(nisko środek ciężkości).Zapewnia on także wyważenie łódki na pusto.Po drugie jeżeli spojrzysz z góry to zobaczysz że ładunek znajduje się centralnie(zobacz film) i wcale nie jest wysoko bo około 5 cm nad linią zanurzenia wasze ładowanie nie jest lepsze. Pojemniki maja przekrój trójkątny a więc środek ciężkości znajduje w jednej trzeciej od góry.W przypadku zacięcia się jednej z klap może ,w mniej sprzyjających warunkach,wystąpić wywrotka.Pod tym względem lepsze są katamarany,ale mają większe zanurzenie a więc większe opory i.t.d.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



Dodaj link lub baner - >


Polecamy

TOKAREX - super oferta pontonów firm Honda, Bush, Fiord, Kolibri, YRT, CHINEE oraz silniki i akcesoria do nich
Dragon
https://www.iparts.pl/
Pomocnik wędkarza
przewodnicywedkarscy.pl
Blog Zwędkowani
TOKAREX - super oferta pontonów firm Honda, Bush, Fiord, Kolibri, YRT, CHINEE oraz silniki i akcesoria do nich

Pontony - TOKAREX - super oferta pontonów firm BUSH, Fiord, YRT i HONDA

Akumulatory żelowe i AGM; Zamów online! do łodzi, jachtów, silników, echosond itp.
www.akumulatory-zelowe.pl






Dodaj link lub baner - >


Partnerzy

Corona-fishing.pl - sklep wędkarski



Telefony, smartfony, tablety - jaki kupić, jaki wybrać?





  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.