Skocz do zawartości
tokarex pontony

Różnica między feederem a pickerem.


przemo-lukas

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym wędkarzem, może nie do końca,przygodę z wodą i rybami zacząłem dosyć wcześnie - w wieku 8-9 lat, ale niestety po ukończeniu szkoły średniej:praca,studia,dziewczyny :D , no co będe wam opowiadał.A technika idzie do przodu. Proszę o odpowieć na nurtujące mnie pytanie:

Jaka jest różnica między feederem a pikerem?

Z tego co oglądałem w różnych sklepach to generalnie feedery są dłuższe i mają większy ciężar wyżutu, ale nie wiem, czy przez to, nie są mniej czułe na brania.

Czy dobrym pomysłem jest stosowanie do tych kiji kołowrotków z wolnym biegiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon
Gość Dwie_sety

Oba rodzaje służą do metody połowu zwanej drgającą szczytówką (DS). Sygnalizatorem jest tu miękka napięta szczytówka, drgająca przy każdym trąceniu zestawu przez rybę.

Żeby szczytówka dobrze sygnalizowała żyłka musi ją napinać a więc kołowrotek musi mieć zamknięty kabłąk i w ten sposób zablokowaną żyłkę, kołowrotki z wolnym biegiem się nie nadają, przy włączonej wolnej szpuli nie napniesz żyłki. Zacięcie wykonujemy zaraz po zauważeniu brania i jest to drugi powód zablokowania żyłki kołowrotkiem, wolna szpula się nie nadaje.

Piker jest wędką przeznaczoną na wody stojące, jego długość wynosi zazwyczaj 2,70 - 3,00 m ciężar wyrzutowy (c.w.) wynosi 20 - 40 czasem 60 g. Jest wędką dosyć lekką co nie znaczy, że słabą, da się nią holować nawet duże ryby, no może z tymi powyżej 10 kg byłyby drobne problemy. Ma wymienne szczytówki, które są bardzo delikatne.

Długość wędki jest związana poniekąd z organizacją stanowiska; wędkę ustawia się na podpórkach równolegle do brzegu, żyłka ze szczytówki wychodzi mniej więcej pod kątem 90 stopni. Zacięcie wykonuje się w bok a więc im dłuższa wędka tym większe robi "koło" w poziomie i tym wiecej potrzeba wolnej przestrzeni na brzegu a z tym bywa kiepsko.