Skocz do zawartości
Dragon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Zaczynam przygode z woblerami, lecz kompletnie nie mam o nich zielonego pojecia. Na poczatek zamierzam kupic okolo 5 sztuk. Szczegolnie mysle wobkach jaxon ze wzgledu na cene oraz fakt ze moge je nabyc w hurecie. Interesuje mnie tylko polow szczupaka, jak nawinie sie glodny sandacz to rowniez bedzie swietni

Co planuje kupic:

1. Rozmiary woblerow sa od 7,5 do 11 cm

2. Sa to woblery jednoczesciowe

3. Kolory: szczupak,okon,karas,czerwono-srebrny,"tygrysi"

4. Nie ogarniam funkcji sterownosci i bezsterownosci. Jestem totalnym nowicjuszem.

Lapie na jeziorach, srednio glebokich, plytkich zazwyczaj z podwodna roslinoscia. Oczywiscie z lodki. Zazwyczaj w okresie letnim.

Co mozecie polecic? Jakie woblery,jakie kolory, jakie rozmiary i w jakich porach roku sie sprawdzaja.

przynęty na klenia   Dragon
Napisano

witaj powiem tak woblery sa bardzo wdzieczna przyneta do nauki łowienia bo sa łowne ... w kazdej postaci prowadzenia

Kiedy bedziesz zaczynał wystarczy troche wprawy i obserwacji prowadzonej przynety i sam zobaczysz i opracujesz techniki ich prowadzenia ... a poogladaj sobie filmy na YT o woblerach duzo mozna "zgapic " :)

Szczupaki lubia ryby kształtem przypominajace leszczyka krapia okonia , wiec powinny to byc szersze bocznie spłaszczone wobki które migotaja drobniej lusterkuja bo taka akcje lubi szczupak , nie mówie ze nie udezy w agresywnie pracujacego wobka , ale takie w zupełnosci ci wystarcza.

Kolory dobierz sobie pod imitujace najwiekszy rybostan twoich jeziorek.(płoc okoń)

Wobki skoro mówisz ze sa jeziorka sredni głebokie nie moga sie w nie zagłebiac wiec najlepiej 2-1,5 m i do 1-0,8 m w zatokach z roslinnoscia !

Jesli chodzi o pory roku , hm w kazdej porze roku łowiłem szczupaki na woblery i to z powodzeniem na wobki JAXONA !! powodzenia

A tu masz kilka skutecznych wzorów jaxona na które mam rybki -

post-11651-1454497323063_thumb.jpg

post-11651-14544973259474_thumb.jpg