Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

Woblery szczupakowe - pomoc


Musol

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Zaczynam przygode z woblerami, lecz kompletnie nie mam o nich zielonego pojecia. Na poczatek zamierzam kupic okolo 5 sztuk. Szczegolnie mysle wobkach jaxon ze wzgledu na cene oraz fakt ze moge je nabyc w hurecie. Interesuje mnie tylko polow szczupaka, jak nawinie sie glodny sandacz to rowniez bedzie swietni

Co planuje kupic:

1. Rozmiary woblerow sa od 7,5 do 11 cm

2. Sa to woblery jednoczesciowe

3. Kolory: szczupak,okon,karas,czerwono-srebrny,"tygrysi"

4. Nie ogarniam funkcji sterownosci i bezsterownosci. Jestem totalnym nowicjuszem.

Lapie na jeziorach, srednio glebokich, plytkich zazwyczaj z podwodna roslinoscia. Oczywiscie z lodki. Zazwyczaj w okresie letnim.

Co mozecie polecic? Jakie woblery,jakie kolory, jakie rozmiary i w jakich porach roku sie sprawdzaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

witaj powiem tak woblery sa bardzo wdzieczna przyneta do nauki łowienia bo sa łowne ... w kazdej postaci prowadzenia

Kiedy bedziesz zaczynał wystarczy troche wprawy i obserwacji prowadzonej przynety i sam zobaczysz i opracujesz techniki ich prowadzenia ... a poogladaj sobie filmy na YT o woblerach duzo mozna "zgapic " :)

Szczupaki lubia ryby kształtem przypominajace leszczyka krapia okonia , wiec powinny to byc szersze bocznie spłaszczone wobki które migotaja drobniej lusterkuja bo taka akcje lubi szczupak , nie mówie ze nie udezy w agresywnie pracujacego wobka , ale takie w zupełnosci ci wystarcza.

Kolory dobierz sobie pod imitujace najwiekszy rybostan twoich jeziorek.(płoc okoń)

Wobki skoro mówisz ze sa jeziorka sredni głebokie nie moga sie w nie zagłebiac wiec najlepiej 2-1,5 m i do 1-0,8 m w zatokach z roslinnoscia !

Jesli chodzi o pory roku , hm w kazdej porze roku łowiłem szczupaki na woblery i to z powodzeniem na wobki JAXONA !! powodzenia