Skocz do zawartości
tokarex pontony

Pstrąg w Norweskich jeziorach


pancreas

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, to mój pierwszy post na forum.

Jestem amatorem, w przeszłości łapałem co nieco, z reguły używając spławika lub koszyka w polskich jeziorach.

Nie długo wybieram się do Norwegii na trekking i moja luba wpadła na pomysł że cudownie byłoby złapać tam pstrąga. Z wiązu z tym mam pytanie jak się do tego zabrać, czego potrzebuję?

Łapać będę raczej w jeziorach górskich (które uchodzą podobno za pełne ryb i czytając opisy norwegów bez problemu można w nich w godzinę złapać 1kg tej ryby). Może ktoś z obecnych osób na forum łapał pstrąga w Norwegii i może podzielić się ze mną informacjami praktycznymi.

Jeśli chodzi o sprawy administracyjno-prawne wydaje mi się że posiadam odpowiednie informacje: gdzie kupić pozwolenie, gdzie zdezynfekować wędkę, minimalny rozmiar ryby etc.

Poczytałem już coś niecoś na temat połowu kropka i zdecydowałem się na woblery, ale nie wiem zupełnie jaki rozmiar wybrać, czy lepiej wziąć pływający czy tonący, w jakich barwach. Czy podbierak będzie niezbędny ( wędkowanie to tylko jeden dzień w górach, reszta to trekking i z tego powodu że dźwigamy wszystko na plecach zależy mi na jak najmniejszej wadze).

Czy w takich jeziorach stosuje się jakieś specjalne metody łapania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon