Wędkarstwo - Forum Dyskusyjne Strona Główna Wędkarstwo - Forum Dyskusyjne
Forum wędkarskie portalu wędkarskiego haczyk.pl - wędkarstwo, łowiska, sprzęt oraz metody i sposoby połowu.

FAQFAQ - PIERWSZA POMOC!!  regulaminREGULAMIN  SzukajSZUKAJ  FAQGaleria
 <b>Społeczność</b>Społeczność  GrupyGrupy  FAQPortal  FAQGrand Prix 2014  FAQSklep
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
  Plecionka Mikado Nihonto Octa Braid
Mikado konkurs z nagrodami

Poprzedni temat «» Następny temat
żyłka czy plecionka??
Autor Wiadomość
franek111 

Wysłany: 11-03-06, 16:48   żyłka czy plecionka??

witam jestem w miarę początkującym wędkarzem, i mam takie pytanie: czym sie różni żyłka od plecionki?? wiem, że plecionki są z połączenia wielu włókien, bla bla, to wiem. ale jak się różni to w połowach? z tego co wiem plecionka jest bardzo wytrzymała, ale używa jej się głównie na przypony. otóż wpadłem na pomysł żeby plecionke 0.08 (5 kg wytrzymałości !!) zastosowa jako żyłkę (plecionkę :D ) główną a na przypon dac 0.04 (3,5 kg). teoretycznie powinno to zwiększyc liczbe bran, no ale zazwyczaj sie tak tego nie robi. dlaczego??

shogun_zag 

Wysłany: 12-03-06, 12:31   

Witam
Weź pod uwagę, że wytrzymałość podawana przez producenta doryczy nowego wyrobu. Jesli plecionak jest dość intensywnie eksploatowana jak linka główna, strzępi się i jest nieprzewidywalna ... nie wiadomo w którym miejscu i kiedy pęknie. Dotyczy to głównie cieniutkich plecioneczek nie mających "zapasu mocy" ;)

"Nie sądziłem, że na świecie jest aż tylu _idiotów - dopóki nie zobaczyłem Internetu" (S.Lem)

Harry 

Wysłany: 21-03-06, 11:06   

Aloha

Sorry, że dopiero po takim czasie ale jakos mi ten temat umknął :shock:

franek111 napisał/a:
czym sie różni żyłka od plecionki??

Bylo o tym już parę razy pisane ale okey:D
Największą zaleta plecionek jest ich rozciągliwośc a w zasadzie jej brak w porównaniu z żyłką co daje nam pewniejsze zacięcie i duzo lepsze czucie.

franek111 napisał/a: