Skocz do zawartości
tokarex pontony

Łowienie ryb w pażdzierniku


Jarecki01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam może i głupie pytanie ale po to jest ten dział czytam o łowieniu ryb w zimnych miesiącach i podobno ryby spokojnego żeru nie biorą . Ja wybieram się na staw niedaleko .  Jest płoć, okoń , jesiotr , karaś , karp , amur ,sum lin , sandacz i szczupak . Jedna wędka ustawiona na spławik a druga będzie methoda . Zakupiłem method feeder groundbait ready smak truskawka jaxon ( doczytałem że słodkie smaki już nie są na tą porę roku ) oraz premium feeder jaxon i premium karp lin karaś też jaxon oraz  2 koszyki 30g z foremką . Jestem początkującym wędkarzem byłem kilka razy na rybach brania były wszystko spoko tylko nie nęciłem . Teraz mam zanętę i będę działał i tu moje pytanie czy smak truskawkowy otwierać i używać czy zostawić go na lato . Nastawiam się na ryby spokojnego zeru jest sens jechać na weekend nad staw czy sobie odpuścić bo nic z tego nie będzie . Jak już jest sens to zrobić mix z tych zanęt czy używać jednej z nich a jak tak to jakiej

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

Właśnie teraz ryby zaczęły intensywnie żerować, żeby nabrać tłuszczu na zimę. Osobiście, jeżeli woda nie zamarza łowię karpie przez cały rok. Musisz jednak pamiętać o tym, że aktualnie ryby żerują mniej intensywnie niż w lecie i potrzebują wysokowartościowego pokarmu. Najlepszymi przynętami teraz są wszystkie "śmierdziele" typu ryba, kryl, rak itp. Za dużo też nie można nęcić, najlepiej trochę zanęty sypkiej żeby smużyło oraz jakiś dobry pellet i kilkanaście kulek, część całych i kilka rozdrobnionych. To wszystko co Ci napisałem dotyczy łowienia karpi, więc chcąc łowić jakiś drobniejszy białoryb musisz wziąć na to poprawkę i zmienić trochę zanętę, chociaż sypka + drobny pellet będzie jak najbardziej wskazana.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jarecki01 napisał: