Skocz do zawartości
tokarex pontony

Jak reagować na branie na kulkę proteinową ? Kiedy zacinać?


wake_up_jk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Mam kilka pytań odnośnie brań i reakcji na nie, gdy na włosie jest kulka. Nigdy nie złapałem żadnego karpia na kulkę, a w tym roku zaopatrzyłem się w kulki o różnych smakach/zapachach (jak narazie tylko tonące) i chcę popróbować wędkować metodą włosową. Zaznaczam, że łowię (a przynajmniej się staram :mrgreen: ) w łowiskach komercyjnych o dość dużej presji. Czasem jest to łowisko pochodzenia naturalnego, a czasem wykopana "patelnia". Wszystkie moje kulki mają średnicę 16mm) Ponieważ nie mam doświadczenia w zakresie tej metody, więc:

1. Jak najczęściej wygląda branie na kulki (dynamiczne, powolne- chętnie poczytałbym kilka Waszych spostrzeżeń) ?

2. Czy brania na kulki pływające różnią się znacząco od brań na kulki tonące ?

3. Na jakie kulki (tonące czy pływające) macie więcej brań ?

4. Jak szybko reagować na branie na kulkę ? Zacinać w tempo tuż po pierwszym silnym pociągnięciu czy dać rybie odjechać np. na wolnym biegu i zaciąć po dłuższej chwili ?

5. Czy powyżej ciężarka stosować stoper i koralik, tak aby karp po wyciągnięciu kilkunastu/kilkudziesięciu cm żyłki sam się zaciął ?

6. Czy jest sens przy jednodniowym wypadzie na łowisko dowiązać w okolicach ciężarka samorozpuszczalny worek z kilkoma kulkami o smaku/zapachu takim samy jak ta na włosie ? A może rozdrobnić kilka kulek na mniejsze kawałki i tak rozdrobnione włożyć do worka ?

Za każdą radę i pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

ja odpowiem tylko na małą część.