Tomaszek Napisano 20 Lipca 2007 Share Napisano 20 Lipca 2007 A co powiecie o teorii że silnik elektryczny bardziej płoszy ryby niż spalinowy swoim silnym polem elektromagnetycznym. Sam nie wiem co myśleć ale ponieważ cam silnik jest właśnie podwodą razem z całym uzwojeniem to bez wątpienia emituje silne pole elektromagnetyczne pod wodą. Z tej perspektywy takie twierdzenie wydaje się sensowne. W spalinówce natomiast pod wodą jest sam element pędny. A dodatkowo o ile nie mamy starego silnika "jak od kukuruźnika" również na spaliniaku można podpłynąć cichusieńko i powoli na miejscówkę. Co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oskar Napisano 21 Lipca 2007 Share Napisano 21 Lipca 2007 Wszystko zależy gdzie będziesz pływał. Jeżeli w pobliżu masz strefy ciszy wiadomo - elektryczny. Jeżeli można pływać na spalinowym to wybrałbym zdecydowanie właśnie taki. Moc natomiast jest uzależniona od tego po jakich akwenach będziesz pływał. Duże jeziora mają to do siebie że potrafi mocno powiać a wtedy zaczynają sie problemy jeżeli masz silnik o małej mocy. Zawsze lepiej mieć mały zapas mocy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek Napisano 22 Lipca 2007 Share Napisano 22 Lipca 2007 Na elektrycznym możesz pływać na małym oczku wodnym o długości do 2kmTo ciekaw jestem gdzie ty pływasz kolego? A co powiecie o teorii że silnik elektryczny bardziej płoszy ryby niż spalinowy swoim silnym polem elektromagnetycznymTomaszek nie wiem skąd ta teoria ,przeciesz wiadomo ze pod liniami wysokiego napięcia jest o wiele wyszsze pole elektromagnetyczne ,a jak linia przechodzi nad woda to tam jakoś ryby więcej.Co natomiast się tyczy wyboru silnika to wybrałbym i elektryczny i spalinowy to opcja full. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomaszek Napisano 22 Lipca 2007 Share Napisano 22 Lipca 2007 wybrałbym i elektryczny i spalinowy to opcja full.Noooo, wiem maniek, w końcu słyniesz z rozsądku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ememiks Napisano 25 Lipca 2007 Share Napisano 25 Lipca 2007 Witam Czy wie ktos moze gdzie jest w SZCZECINIE albo w okolicy serwis silnikow do lodzi? najlepiej mercury. Bo albo nie maja czasu lub oblozeni praca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artech Napisano 25 Lipca 2007 Share Napisano 25 Lipca 2007 Na ul. Światowida (Golencin - prawie końcowy 6-stki) są mariny a na jednej z nich jes warsztat gdzie naprawiają silniki ale dokładnego adresu nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ememiks Napisano 25 Lipca 2007 Share Napisano 25 Lipca 2007 Na ul. Światowida (Golencin - prawie końcowy 6-stki) są mariny a na jednej z nich jes warsztat gdzie naprawiają silniki ale dokładnego adresu nie znam. Dzieki znajdzie sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Marpas Napisano 27 Lipca 2007 Share Napisano 27 Lipca 2007 Nie widziałem wczesniej tego wątku, jednak dodam ten link: http://www.pogawedki.wedkarskie.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4951 być może komuś, kto będzie chciał kupić silnik w przyszłości, się przyda. Ja sam używam 5-konnej, 2-suwowej Yamahy i uważam, że nie mogłem lepiej wybrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian 31 Napisano 4 Sierpnia 2007 Share Napisano 4 Sierpnia 2007 pomocy !!!! jaki akumulator najlepszy do minnkoty 55 ??????????????????????????????????????????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ememiks Napisano 13 Sierpnia 2007 Share Napisano 13 Sierpnia 2007 Witam Dzis odebralem z serwisu silnik mercurego 4 ten co wyzej w temacie i faktycznie tylko wirnik wody i dziala. Facet mowil ze jak za 500 zł to zrobilem zyciowy interes bo stan techniczny jest bardzo dobry jak na te lata. Mam pytanie gdyz kupilem olej ktory mi zaproponowal i kazal mi dawkowac 75:1 ? i teraz mi sie nasuwa pytanie czy to bedzie na 7.5l benzyny 100ml oleju? moze ktos wie jak to obliczyc? Mam jeszcze kilka pytan do posiadaczy silnikow 1. czy kranik sie zakreca w czasie postoju dluszego kiedy silnik jest wyl.? bo nie zakrecilem i lowilem ok 1.5 godz. pozniej odkrecilem odpalam i gasl mi kiedy dodawalem gazu (tak jak zalany silnik w aucie nie ma sily) jak na biegu jalowym troche pochodzil i wkrecilem go na obroty wieksze zaczol chodzis pozniej przez pol dnia idealnie. 2. czy odpalacie na luzie i pozniej bieg czy mozna odpalac na biegu oczywiscie przy niskim gazie? ok w srode przetestuje aha malo pali troche powyzej litra w 4 metrowej lodzi z 1 osoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artech Napisano 14 Sierpnia 2007 Share Napisano 14 Sierpnia 2007 Mam pytanie gdyz kupilem olej ktory mi zaproponowal i kazal mi dawkowac 75:1 ?i teraz mi sie nasuwa pytanie czy to bedzie na 7.5l benzyny 100ml oleju? proste na 75 litrów paliwa 1 litr oleju ja k podzielisz przez 10 to daje, dokładnie 100 ml oleju na 7,5 l benzyny - ale to jakoś dużo trochę 2. czy odpalacie na luzie i pozniej bieg czy mozna odpalac na biegu oczywiscie przy niskim gazie? tylko na luzieczy kranik sie zakreca w czasie postoju dluszego kiedy silnik jest wyl.? jak mi się przypomni to zakręcam, a pamięć mam słabą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_Max Napisano 14 Sierpnia 2007 Share Napisano 14 Sierpnia 2007 ale to jakoś dużo trochę To nie jest dużo z tego co zauważyłem stosuje się różnie od 1:50 do 1:100 a w starszych silnikach jeszcze więcej. Ważne aby nie było mniej niż producent zaleca, możliwe że silnik jest już zmęczony i mechanik celowo zalecił lać trochę więcej oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ememiks Napisano 14 Sierpnia 2007 Share Napisano 14 Sierpnia 2007 Dzieki za odpowiedz z tym kranikiem to jednak go sie zakreca na postuj dluzszy? No bo tak jakby mi zalalo silnik a jak juz zakrecalem bylo git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artech Napisano 14 Sierpnia 2007 Share Napisano 14 Sierpnia 2007 Adam_Max, często zależy to także od rodzaju - klasy oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artech Napisano 14 Sierpnia 2007 Share Napisano 14 Sierpnia 2007 No bo tak jakby mi zalalo silnik a jak juz zakrecalem bylo git. W takim razie zakręcaj i nie będziesz miał kłopotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil03 Napisano 21 Sierpnia 2007 Share Napisano 21 Sierpnia 2007 Witam! Posiadam silnik salut i mam problem: jak plyne na małych obrotach jest wszystko wporzadku, jak troche przygazuje to silnik wchodzi na wysokie obroty i zaraz gasnie. Czy można coś z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_Max Napisano 22 Sierpnia 2007 Share Napisano 22 Sierpnia 2007 Według mnie: - jeżeli silnik gaśnie natychmiastowo to masz defekt w układzie zapłonowym. - jeżeli przygasa na wysokich a po zejściu na niskie znowu chodzi poprawnie to sprawdź poziom paliwa w gaźniku. http://www.prefbol.republika.pl/strona5.html#pal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil03 Napisano 23 Sierpnia 2007 Share Napisano 23 Sierpnia 2007 Salut ma 2KM mierzone na silniku. A ile by miał KM jagby mierzyć na śrubie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łuki Napisano 3 Września 2007 Share Napisano 3 Września 2007 Witam całą brać wędkarską ! Chciałbym sie dowiedzieć co sądzicie o tym silniku, jak sie na nim pływa, jakieś praktyczne porady? Za wszystkie rzeczowe odpowiedzi z góry dziękuję ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiesław Napisano 3 Września 2007 Share Napisano 3 Września 2007 Strona o tym silniku: http://www.itp.net.pl/~stormy/w_obsl.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesławek Napisano 3 Września 2007 Share Napisano 3 Września 2007 Łuki moja rada to daj sobie spokój z tym sprzętem jest to stara konstrukcja głośna i bardzo awaryjna i ma dobry apetyt na benzynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_Max Napisano 4 Września 2007 Share Napisano 4 Września 2007 I jeszcze jedno nie wiem jakie masz uprawnienia ale używając tego silnika musisz posiadać patent sternika motorowodnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oskar Napisano 7 Września 2007 Share Napisano 7 Września 2007 Do tego co już jest napisane powyżej (a wszystko to prawda ) dodam tylko to że dymi, śmierdzi ale jednego nikt nie napisał że da sie na tym pływać i jest tanie a nie wszystkich stać na nowy markowy silnik. Kiedyś na tym pływałem cóż zmieniłem na lepszy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ememiks Napisano 22 Października 2007 Share Napisano 22 Października 2007 Witam Niedawno przytrafila mi sie niespodzianka dosc przykra urwalem linke od zapalania silnika byla juz dosc stara wiec mogla sie urwac ale nie tak daleko od miejsca wodowania raptem 1.5 godzinki na pagajach bez przerwy bo tak silny prad byl . Zakupilem w moto-sklepie 2 nowa linke nawet o takiej samej srednicy mowilem jeszcze ze do silnika nawet zapytali mnie sie jakiej mocy ten silnki do lodzi. Zamontowalem i urwalem 2 linke!! Zauwazylem ze przy odpalaniu linka przy wysciu z otworu obudowy zaczyna sie normalnie pylic innymi slowami spilowywac? dlaczego czyzby byla to nie odpowiednia linka? byla dosc sztywna nie byla niczym tam pokryta w sumie wygladala jak do kosiarki. Moze gosciu sprzedal mi nie odpowiednia linke? moze ma ktos jakis sklep internetowy gdzie mozna zakupic odpowiednia linke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artech Napisano 22 Października 2007 Share Napisano 22 Października 2007 Polecam linki stosowane w żeglarstwie http://www.sklepzeglarski.net/pokaz.php?id_k=1993&id_g=422&kat=Poliestrowe&usid=fcfb117dc8babe9ea77ba3aca492e091&nazwag=Liny&nazwak=Liny http://www.sklepzeglarski.net/pokaz.php?id_k=1992&id_g=422&kat=Polipropylenowe&usid=fcfb117dc8babe9ea77ba3aca492e091&nazwag=Liny&nazwak=Liny http://www.sklepzeglarski.net/pokaz.php?id_k=1994&id_g=422&kat=Kevlarowe&usid=fcfb117dc8babe9ea77ba3aca492e091&nazwag=Liny&nazwak=Liny Cholerka nawet nie wiedziałem, jest tyle rodzaji Nie wiem jaką kupowałem, ale z ceną nie przesadzałem, więc chyba tą najtańszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.