Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

Malowanie naprawa i renowacja łodzi


Mr.Banjo

Rekomendowane odpowiedzi

przynęty na klenia   Dragon
  • Odpowiedzi 122
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Dzięki ,strona bardzo pomocna,jednak mimo wszystko będę potrzebował mądrych odpowiedzi na ,,głupie pytania"
W miarę możliwości czasowych odpowiem o ile będę znał odpowiedzi :wink: możesz liczyć tylko na odpowiedzi dotyczące laminowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już od kilku dni rozczytuję różne publikacje , poradniki oraz spostrzeżenia dotyczące metod i sposobów laminowania,i jak to zwykle bywa w natłoku informacji zaczynam mieć mętlik w głowie . Stąd pytanie pewnie ,,głupie" ale obiecaliście pomóc: Zakładam iż po dokładnym wyczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni nałożę +/- 2 -3 warstwy maty szklanej i co dalej czy należy to szlifować do uzyskania gładkiej powierzchni a potem lakier (przy wersji transparentnej) lub farbę pod kolor , czy też (jak doczytałem) całość szpachlować a następnie mordercze szlifowanie do uzyskania efektu gładzi ? Reasumując po zalaminowaniu szpachlować czy malować .Z góry sorry jeżeli gdzieś po drodze zbładziłem.Jutro spróbuję wkleić fotki tej łodzi to może łatwiej zobrazuje skalę przedsięwzięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio się wczytuję w te tematy. Na jednej ze stron wyczytałem że laminuje się cienką (mała gramatura) tkaniną szklaną i żywicą epoksydową aby zachować kolor drewna.

Do zabezpieczania drewna polecają pokost. Napisali, że im bardziej lniany tym lepszy odradzając tym samym stosowanie pokostów np Śnieżki czy innych podobnych. Były też podane inne preparaty lecz droższe. Tyle że na pokost laminatu się nie położy.

http://pl.youtube.com/watch?v=gibOnqTUW9Q

http://pl.youtube.com/watch?v=W5RCr_aYkI4&feature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze Gregorkowi dziękuję za wskazanie fotosika ,latka lecą a człowiek wciąż się uczy.jak tylko prześlą link aktywacyjny to zdjęcia są do wglądu i oceny przez bardziej doświadczonych w temacie renowacji łódki ze sklejki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec ma identyczną motorówkę :shock: leży w garażu 12 lat ojciec rozmontował dno jako że było przygniłe i tak zostało, różni się kierownicą(aluminiowa) no i brakiem szyby :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jabeho, No kolego dużo roboty przed tobą ,zedrzyj ten lakier do gołej sklejki ,bo inaczej nadaremna robota. Jak już się uporasz ,pociągnij raz żywicą całą sklejkę .Następnie możesz przystąpić do laminowania ,jak się uporasz z laminowaniem ,przeszlifuj szklak i szpachlą wyrównaj wszystkie nie równości ,szpachla do laminatu ,pamiętaj ,po zeszlifowaniu malujesz żywicą z pigmentem i koniec . Będe za dwa tygodnie to poczytam jak ci idzie. :wink::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może wie co to za model i co to jest warte,ta moja podobno pływała po Bałtyku ,osprzęt w postaci manetek to konstrukcja radziecka o nazwie Moskwa ,ale cięgna pracują bez zarzutu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję rozpocząć od środka bo zdecydowanie więcej zakamarków,a co myślisz o stronie wewnętrznej ,bo jasne że muszę usunąć stary lakier,widziałem na YouTube jak gość wykleił dno styropianem i zalaminował ,ta moja posiada podest ze sklejki . I jeszcze pytanie co to jest szklak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pytanie co to jest szklak ?
:mrgreen: Szklak to skorupa z laminatu ,taka jeszcze surowa .
widziałem na YouTube jak gość wykleił dno styropianem i zalaminował ,
Nic gorszego nie mógł wymyślić ,ale za karę drewno mu zbutwieje pięć razy szybciej ,nie ma bata aby to zrobić szczelnie od środka ,wystarczy aby woda postała z dwa tygodnie i mu przesiąknie ,a jak prześąknie i drewno będzie mokre cały czas to taka "skorupa" nadaje się tylko na ognisko ,hym sorki na śmietnisko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez środek łodzi pod dnem przykręcony jest pas aluminiowy o szerokości 1,5 -2 cm na całej długości łodzi od dziobu do rufy ,to jakaś ochrona ? bo raczej nie element łączeniowy(na zdjęciach tego nie widać niestety)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sezonie stoi na wodzie?,
tak
wybieranie wody chyba trochę kłopotliwe,sporo zakamarków i podwójne dno (na szczęście łatwo demontowalne)
Jest zakryta plandeką rozpiętą na tych składanych, metalowych pałąkach (z przodu) Ale jak woda się dostanie to wybieranie rzeczywiście jest kłopotliwe, ponieważ trzeba wybierać z pomiędzy wszystkich żeber, woda nie spływa w jedno miejsce.
.A jak z wypornością ? stabilna ?
Wyporna i stabilna. Jest cholernie ciężka jak to z drewnianymi łodziami, do spokojnego pyrkania po Odrze wystarcza mi 5 KM ale nie jest to optymalna moc do tej łódki :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszy dzień to inauguracja szlifowania - zgoła po 60 minutach przypomina to ,,kopanie się z koniem".... lakier jest tak twardy i osadzony w sklejce że papier o granulacie 24 ślizga się jak po lodowisku. Szlifierka oscylacyjna tutaj zachowuje się jak polerka,można ją odłożyć na półkę ,po 120 minutach lakier szlichci każdy papier założony na szlifierkę kątową no po prostu jazda bez trzymanki, sam sobie już współczuję , nie doczyściłem nawet 1% i nie wiem jak to będzie dalej. Mam zamiar spróbować chemicznie za pomocą żelu..Nie oznacza to absolutnie kapitulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jabeho, Uzyj tak zwanego polersa,jest to papier scierny na krazku cos jak zachodzace na siebie kartki,zaklada to soie na kontowke.Napewno da rade.Wszelkie zele sa dobre jesli jest jedna warstwa farby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podgrzewać lakier za pomocą opalarki, a potem skrobać skrobakiem?

Widziałem jak usuwa się w ten sposób starą farbę, ale nie wiem czy to zda egzamin w tym przypadku.

Może ktoś próbował takiego sposobu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jabeho, a ktos mowil ze bedzie latwo :mrgreen: ,sa specjalne tarcze scierne popytaj w narzedziowym ,papierem tego nie zedrzesz ,mozesz sprobowac patent Gregorek, tylko opalarka musi miec spora moc ,te dla amatorow sa za slabe , :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



Dodaj link lub baner - >


Polecamy

TOKAREX - super oferta pontonów firm Honda, Bush, Fiord, Kolibri, YRT, CHINEE oraz silniki i akcesoria do nich
Dragon
https://www.iparts.pl/
Pomocnik wędkarza
przewodnicywedkarscy.pl
Blog Zwędkowani
TOKAREX - super oferta pontonów firm Honda, Bush, Fiord, Kolibri, YRT, CHINEE oraz silniki i akcesoria do nich

Pontony - TOKAREX - super oferta pontonów firm BUSH, Fiord, YRT i HONDA

Akumulatory żelowe i AGM; Zamów online! do łodzi, jachtów, silników, echosond itp.
www.akumulatory-zelowe.pl






Dodaj link lub baner - >


Partnerzy

Corona-fishing.pl - sklep wędkarski



Telefony, smartfony, tablety - jaki kupić, jaki wybrać?





  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.