Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

problem z krótkim pływaniem w thrusterze t36


kacza23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dwóch lat mam silnik thruster t36 i aku żelowy ssb 100ah. Na poczatku bez problemu pływałem na tym zestawie około 5 godzin. Po dwóch latach czas pływania dramatycznie spadł do około 2 godzin. Akumulator naładowany jest do 13,2 V włączam silnik i pływając na piątym biegu napięcie podczas płynięcia pokazuje na akumulatorze 12,6V, natomiast po wyłączeniu silnika napięcie wzrasta i tak po dwóch godzinach pływania przy włączonym silniku na piątym biegu napięcie pokazuje nawet 8V a po wyłączeniu - akumulator w stanie spoczynku dojdzie nawet do 12V. Co się dzieje?Coś mam zepsute, akumulator?czy silnik?jak u waśkształtują się napięcia akumulatora podczas pływania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

Wydaje mi się, że pozwalałeś akumulatorowi na zbytnie rozładowywanie się w czasie jego użytkowania. Im częściej rozładowywał się poniżej dopuszczalnej wartości, tym bardziej skracał się okres jego żywotności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że pozwalałeś akumulatorowi na zbytnie rozładowywanie się w czasie jego użytkowania. Im częściej rozładowywał się poniżej dopuszczalnej wartości, tym bardziej skracał się okres jego żywotności.

Ale on po pływaniu po około 15 minutach miał zawsze 11,8 -12V a więc nie mogłem go zajechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

gdy rozładowujemy akumulator, i zrobimy przerwe w tym procesie,akumultar będzie chciał się "podnieść" do 12,5V około. To normalne jeśli chodzi o V.

Jak masz 8V na aku to aku masz "złom"

W twoim przypadku jest utrata pojemności akumulatora.Może być spowodowana:

-przez zimę nie doładowałeś aku i napięcie spadło <12,34 V czyli 1,98 na cele

-masz uszkodzoną ładowarke

-ładujesz nieodpowiednią ładowarką dającą napięcie większe jak 14,4V

-rozładowałeś aku pływając, poniżej 10,5V a tym samym uszkodziłeś aku i chyba tu zrobiłeś "kuku"

T 36 na 5 biegu ma poboru 20A nieoznacza to że będziesz pływał 5h, bo po 2h aku dostanie tak w palnik że to co ma się rozładować w pozostałe 3h rozładuje się w 1h.

Tak po chłopsku pisząc.

pozdrawiam

PIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

gdy rozładowujemy akumulator, i zrobimy przerwe w tym procesie,akumultar będzie chciał się "podnieść" do 12,5V około. To normalne jeśli chodzi o V.

Jak masz 8V na aku to aku masz "złom"

W twoim przypadku jest utrata pojemności akumulatora.Może być spowodowana:

-przez zimę nie doładowałeś aku i napięcie spadło <12,34 V czyli 1,98 na cele

-masz uszkodzoną ładowarke

-ładujesz nieodpowiednią ładowarką dającą napięcie większe jak 14,4V

-rozładowałeś aku pływając, poniżej 10,5V a tym samym uszkodziłeś aku i chyba tu zrobiłeś "kuku"

T 36 na 5 biegu ma poboru 20A nieoznacza to że będziesz pływał 5h, bo po 2h aku dostanie tak w palnik że to co ma się rozładować w pozostałe 3h rozładuje się w 1h.

Tak po chłopsku pisząc.

pozdrawiam

PIT

Przez całą zimę aku trzymał 13,1 V i pilnowałem go i nawet po miesiącu on trzyma te 13V jak tylko podłącze silnik to napięcie aku podczas pracy silnika spada o conajmniej 0,6V.

Co do ładowarki to mam ładowarkę basspoland automatyczną która odcina sama prąd po naładowaniu.

Zawsze po pływaniu sprawdzam akumulator jak jest rozładowany najbardziej jak rozładowałem akumulator to do wartości około 11,5V.

A najlepse jest to że ja włącze silnik ale nie zanużony w wodzie - wówczas napięcie na aku spada bardzo niewiele- dopiero kiedy dostaje silnik obciążenia napięcie spada drastycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

silnik bez obciążenia będzie miał poboru około 4A,czyli jak pracuje na sucho.

Piszesz kolego że

"najbardziej jak rozładowałem akumulator to do wartości około 11,5V"

a w pierwszym poscie piszesz że:

"po dwóch godzinach pływania przy włączonym silniku na piątym biegu napięcie pokazuje nawet 8V

I nadal mnie nie rozumiesz,napięcie 13V może być,bo aku sam z siebie chce utrzymać tą wartość takie ma zadanie,ale spadła jego pojemność.

Może mieć po zimie 13V ale prądu o poborze 20A wystarczy na 1h.

Masz (miałeś) akumulator 100Ah/12V a po zimie masz aku o pojemności 20Ah/12V

Sprawdzasz napięcie i jest cały czas 13V ale pojemności nie ma.

Napięcie akumulatora nie odzwierciedla jego pojemnosci.

Masz w sprzedaży aku 45Ah/12V, 80Ah/12V itd i wszystkie mają napięcie 12V.

Producenci podają róznie, ale spadek pojemnosci nowego aku przez 1 miesiac to min 15% jego pojemnosci.A przy aku starego typu z koreczkami 30% jak drut.

Tak czy siak aku do wymiany w/g mnie.

A z tego co mi wiadomo na aku jest 24miesiace gwarancji :?:

Awarię silnika wykluczam,gdyby szczotki się skończyły,silnik nie ruszył by.

Może wirnik ma zwarcie,ale to mało prawdopodobne i do sprawdzenia jak masz A do 40A

Ja własnie wróciłem z ryb,zrobiłem 27km na wodzie i moje aku ma 12,8V oznaczało by to, że jest naładowany :?: Jak myślisz :?:

Pozdrawiam

PIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

silnik bez obciążenia będzie miał poboru około 4A,czyli jak pracuje na sucho.

Piszesz kolego że

"najbardziej jak rozładowałem akumulator to do wartości około 11,5V"

a w pierwszym poscie piszesz że:

"po dwóch godzinach pływania przy włączonym silniku na piątym biegu napięcie pokazuje nawet 8V

I nadal mnie nie rozumiesz,napięcie 13V może być,bo aku sam z siebie chce utrzymać tą wartość takie ma zadanie,ale spadła jego pojemność.

Może mieć po zimie 13V ale prądu o poborze 20A wystarczy na 1h.

Masz (miałeś) akumulator 100Ah/12V a po zimie masz aku o pojemności 20Ah/12V

Sprawdzasz napięcie i jest cały czas 13V ale pojemności nie ma.

Napięcie akumulatora nie odzwierciedla jego pojemnosci.

Masz w sprzedaży aku 45Ah/12V, 80Ah/12V itd i wszystkie mają napięcie 12V.

Producenci podają róznie, ale spadek pojemnosci nowego aku przez 1 miesiac to min 15% jego pojemnosci.A przy aku starego typu z koreczkami 30% jak drut.

Tak czy siak aku do wymiany w/g mnie.

A z tego co mi wiadomo na aku jest 24miesiace gwarancji :?:

Awarię silnika wykluczam,gdyby szczotki się skończyły,silnik nie ruszył by.

Może wirnik ma zwarcie,ale to mało prawdopodobne i do sprawdzenia jak masz A do 40A

Ja własnie wróciłem z ryb,zrobiłem 27km na wodzie i moje aku ma 12,8V oznaczało by to, że jest naładowany :?: Jak myślisz :?:

Pozdrawiam

PIT

Teraz już rozumiem!!! Dzięki za wyczerpująca odpowiedź.

Ja cały czas myślałem że jak akumulator pokazuje w spoczynku 12 lub 13V to jest ok, tymczasem masz rację trzeba by było sprawdzić pojemność. Czy można jakoś sprawdzić jego pojemność miernikiem?

Dziś sprawdziłem thrustera i przy maks. obciążeniu pobiera on okolo 18A - także silnik jest ok.

A tak z ciekawości zapytam jaki masz sprzęt do pływania (aku, silnik, ladowarkę)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

np. sprawdzisz czymś z tej listy :

http://www.twenga.pl/dir-Ogrod-i-majsterkowanie,Narzedzia-pomiarowe,Tester-akumulatorow

a czym pływam masz tu:

http://www.haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=7881

i tu:

http://www.haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=6732

zostało wprowadzonych parę zmian: (brak czasu, muszę zrobić updade opisu)

1.Wyciągarka zmieniona na elektryczną ze zdalnym sterowaniem z pilota,jak dla mnie bajka.Nie ze względu na lenistwo,ale stoje sobie w wodzie, trzymam krypę za rufę by wiatr jej nie kiwał na boki, naciskam przycisk a ona sobie sama wlatuje na przyczepę.

2.Miernik został zmieniony,jest dodatkowy segment z czujnikiem temperatury zew., inna obudowa, zaciski z nierdzewki idt.

Pozdro

PIT

P.S

zrobiłem 27km od 4.30 rano, RYB ZERO :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.