Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

Szczupak na rzece.


Dariusz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jestem początkującym wędkarzem. Chciałbym sie wybrać na szczupaka. Konkretnie chce łowić na rzece. Ale nie mam pojecia na co, kiedy i w których miejscach najcześciej żerują. Dajcie mi prosze kilka wskazówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

Nie napisales na jakiej rzece chcesz lowic a to bardzo wazne bo czy rzeka mala duza kreta dzika uregulowana kazda ma swoja specyfike ale z tego co widze mieszkasz w GB wiec nie powinienes miec wiekszego problemu ze zlowieniem szczupaka. O ile sie dobrze orientuje angole maja zakaz zywca wiec albo trupek albo spin. Szukaj raczej wolniejszych miejsc. Szczupak lubi sie "schowac" i do tego celu moze mu sluzyc nawet pojedyncza lodyga rosliny. o tej porze roku raczej nie za gleboko i na cos naturalnego np perlowe gumy (ja lubie z niebieskim czarnym lub czerwonym grzbietem). Przy obecnych wariacjach pogodowych dobrze jest czasem wkurzyc szczuplego czyms fluo lub mocno pracujaca obrotowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeka znajduje sie w angli. Od kilku dni chodze spiningować na nią. Raz udało mi sie wyciągnąć szczupca. Łowiłem srebrnego woblera z niebieskim grzbietem 6cm. Nie wiem czy ta przynęta sie nadaje bo z tych naprawde wielu podejść trafiłem tylko raz. Nie jestem pewny czy dobrze spininguje. Czy jest na to jakaś reguła ? Ciągle boje sie ze albo za szybko zwijam albo za wolno. No i w jakich godzinach najlepiej wybrać się na połów. I ostatnie pytanie, ta pora roku jest odpowiednia na szczupaka ? Słyszałem że najlepiej jest łowić jesienią. Z góry dzieki za odpowiedż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach