qulpi Napisano 12 Lutego 2011 Share Napisano 12 Lutego 2011 Pływam głównie po Martwej Wiśle pontonem Wild Lake Group CD-290 P z akumulatorem 120Ah często pływam w dwójkę,często trollinguję,silniczek naprawdę daję radę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zajac222 Napisano 12 Lutego 2011 Share Napisano 12 Lutego 2011 .to świetnie i juz jestem zadowolony z zakupu tego towaru pozdrawiam połamania kija Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ganz Napisano 3 Marca 2011 Share Napisano 3 Marca 2011 Witam Własnie zakupiłem HASWING Osapian 55Lbs MAX , do łodek 3,6m i wiekszej ok 4,5 m. Mam pytanie... jaki akumulator do tego mam kupic? Żelowy czy wystarczy "zwykły" (pojemosc ok 100 Ah) , czy 1x100 Ah czy 2x 75Ah ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1979 Napisano 4 Marca 2011 Share Napisano 4 Marca 2011 Ganz, Ah nigdy za wiele, ja posiadam zap marine 100 Ah juz czwarty sezon i daje rade teraz jakbym kupowal to napewno zelowy a jesli masz wiecej gotowki to oczywiscie lepiej 2 po 75 Ah niz jeden 100 Ah ,\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ganz Napisano 8 Marca 2011 Share Napisano 8 Marca 2011 Witam Czy akumulatory głębokiego rozładowania można ładowac zwykłym prostownikiem czy potrzebna jest specjalna ładowarka do takich aku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1979 Napisano 8 Marca 2011 Share Napisano 8 Marca 2011 akumulatory kwasowe glebokiego rozladowania(np zap marine itp.) trzeba ladowac prostownikiem ale pradem nie wiekszym niz 10% pojemnosci aku ( aku 100Ah to ladowanie pradem max 10 amper) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ganz Napisano 8 Marca 2011 Share Napisano 8 Marca 2011 Dzieki Cinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość kenyn Napisano 14 Marca 2011 Share Napisano 14 Marca 2011 czyli mam rozumieć że jesli silnik może uciągnąć większy ciężar a mają taki sam uciąg w lbs czyli 30 to będzie szybciej pływał ten co uciągnie większy ciężar?tak mogę to rozumieć? Zdecydowanie nie masz racji . Dopasowanie silnika elektrycznego do łodzi nie jest tak prostą sprawą jak by się wydawało. Musimy zadać sobie pytanie, do jakiej łodzi będziemy go używać i po jakich akwenach będziemy pływać. Parametry podawane przez producentów dotyczące masy łodzi np.: 1. Maksymalny ciężar łodzi (wraz z załogą): 600 kg 2. Ciąg: 30 lbs Podawana wartość dotyczy optymalnych warunków, silnik elektryczny jest w stanie poruszać łódź o ciężarze 600 kg, ale po wodzie gdzie nie ma prądu i wiatru. Poniżej podaje dane, które mają wpływ na dobór mocy silnika a. całkowity ciężar łodzi b. długość i wysokość łodzi c. wielkość jeziora i wiatry, jakie występują na danym akwenie d. jak silny występuje nurt, jeśli będziemy pływać po rzece Z mojego doświadczenia pływając po jeziorach wystarczającą mocą są: łodzie 1-2 osobowej moc ok. 30 LBS łodzie 3-4 osobowej moc ok. 40 LBS łodzie 4-6 osobowej moc ok. 50 LBS Używając silnik na rzekach moc musi być duża 45 do 55 LBS Kupując silnik o większej mocy posiadamy większe możliwości, a przecież nie musimy wykorzystywać pełnej mocy, przydaje się ona w podbramkowych sytuacjach np. ucieczka z akwenu, gdy nadchodzi burza itp. Silniki zazwyczaj są pięciobiegowe, pływanie na 1,2,3,4 biegu jest ekonomiczne pod względem rozładowania akumulatora, ostatni bieg zazwyczaj jest to piąty pobiera najwięcej prądu z akumulatora Niektóre silniki posiadają płynną regulację obrotów, są dużo droższe, ale zdecydowanie ułatwiają regulację prędkości np. przy trolingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_kuj-pom Napisano 14 Marca 2011 Share Napisano 14 Marca 2011 Niektóre silniki posiadają płynną regulację obrotów, są dużo droższe, ale zdecydowanie ułatwiają regulację prędkości np. przy trolingu. nie do konca. uzywam traxxisa z plynna regulacja, ale na wodzie wyraznie da sie odczuc "biegi". jest ich dokladnie tyle, ile w modelu SC, ale przelaczanie miedzy nimi odbywa sie plynnie i stad (ponoc) owe oszczednosci. mialem tez wrazenie (co podkresle, a wiec wrazenie ) ze silnik konfrontuje opor na srubie z otwarciem manetki. czyli po rozpedzeniu bieg w dol, oprocz sytuacji gdy manetka jest otwarta na 100%. z reszta generalnie sie zgadzam. dodam od siebie, ze z silnikiem 45lbs na rzeke bym sie nie wypuscil. jesli juz ktos koniecznie ma ochote na "ekologiczny" naped na wodzie plynacej to wg mnie tylko silniki 24V, jak najmocniejsze (w granicach zdrowego rozsadku). nie wiem tylko jaki jest sens takiego rozwiazania, bo za porownywalne, lub niewiele wieksze, pieniadze mozna miec lzejsza i mocniejsza spalinowke. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Anonymous Napisano 15 Marca 2011 Share Napisano 15 Marca 2011 dodam od siebie, ze z silnikiem 45lbs na rzeke bym sie nie wypuscil. Pozdrawiam Przez jakiś czas pływałem na MotoGudie 55 na Warcie dawał sobie rade, oczywiście w dużym nurcie miał też problemy ale ja pływałem raczej na rozlewiskach i miedzy główkami. Kupiłem jednak 24V Rihno, ale zakup był spowodowany tym że łowię na Warcie i na jeziorach tam gdzie jest strefa ciszy. Co do Twoich uwag odnośnie płynnej regulacji nie zaobserwowałem tego ani na mim silniku ani na kolegi który ma Trustera z tym że obydwa są 24V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_kuj-pom Napisano 15 Marca 2011 Share Napisano 15 Marca 2011 Co do Twoich uwag odnośnie płynnej regulacji nie zaobserwowałem tego ani na mim silniku ani na kolegi który ma Trustera z tym że obydwa są 24V byc moze tak maja tylko minnkoty, w kazdym razie w oryginalnym traxxisie, ze tak powiem, moc/predkosc obrotowa sruby nie rosnie w sposob liniowy (linii prostej). jesli powoli otwiera sie manetke wyraznie to czuc/slychac, to samo przy jej skrecaniu. nie mozna przez to precyzyjnie dobierac predkosci w trollu. IMO, po roku plywania, trolling w wersji z biegami od tego z maximizerem w traxxisie niczym sie nie rozni lub rozni niewiele. ba, model z maximizerem ma jedna wade "dzieki" plynnej regulacji manetka sie przestawia od drgan z silnika i trzeba ja raz na jakis czas skorygowac. w silnikach z biegami tradycyjnymi tego problemu nie ma, choc trzeba uczciwie przyznac ze na moim traxxisie 45lbs z 75Ah aku mozna plywac calkiem dlugo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kama913 Napisano 15 Marca 2011 Share Napisano 15 Marca 2011 Witam przymierzam się do zakupu silnika MINN KOTA TRAXXiS 45Lbs SC i mam parę pytań. Jak zmienia się tam biegi ( o ile sie dobrze orientuje to nie ma on maxximizera tylko normialnie biegi tylko zastanawia mnie to czu to jest tak samo rozwiązane jak modelu Endura?) Czym ogólnie się różni wersja SC od tej drugiej? Mam jeszcze prośbę do użytkownika tego silnika czy by mógł podesłać szczegółowe zdjęcia na e-mail Kacer.kaminski14@wp.pl z góry wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomik Napisano 15 Marca 2011 Share Napisano 15 Marca 2011 Co do Twoich uwag odnośnie płynnej regulacji nie zaobserwowałem tego ani na mim silniku ani na kolegi który ma Trustera z tym że obydwa są 24V byc moze tak maja tylko minnkoty... kenyn i gaja to ten sam użytkownik - i z tego co widzę jego obecność na forum miała na celu reklamę sklepu ze sprzętem wodnym - stąd nie przywiązywałbym wagi do jego wypowiedzi. Kenyn vel gaja został zbanowany a my racamy do tematu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik poznan Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 czytam i czytam i nic tu nie wynika mam łódź 4m długości z tworzywa chcę kupić do tego silnik elektryczny na jeziorku którym pływam jest zakaz spalinówek jezioro duże na którym potrafi powiać i zrobić sporą fale jaką moc ma mieć silnik ? Pływanie normalne żadne wyścigi byle płynąć szybciej jak na wiosłach i bez problemów gdy jest fala. Mam dostęp do aku samochodowych więc żelowego kupował nie będę mimo tego że wiem że są wytrzymalsze nie wylewa się z nich kwas itp. na ile godzin normalnego pływania wystarczają aku takie od 100ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_kuj-pom Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 czytam i czytam i nic tu nie wynika mam łódź 4m długości z tworzywa chcę kupić do tego silnik elektryczny na jeziorku którym pływam jest zakaz spalinówek jezioro duże na którym potrafi powiać i zrobić sporą fale jaką moc ma mieć silnik ? Pływanie normalne żadne wyścigi byle płynąć szybciej jak na wiosłach i bez problemów gdy jest fala. Mam dostęp do aku samochodowych więc żelowego kupował nie będę mimo tego że wiem że są wytrzymalsze nie wylewa się z nich kwas itp. na ile godzin normalnego pływania wystarczają aku takie od 100ah plywam na lodce ~4m, silniku traxxis 45 lbs. plywanie w trollu na aku 75Ah to ok 8 godzin, zeby nie przesadzic. 45lbs i moja 4m lodka to w porywach 6,5km/h na pelnym akumulatorze i bez wiatru, szybciej ode mnie plywaja lodki do 3m na najmniejszej endurze (ale niewiele). jak chcesz czuc wiatr we wlosach, to 55lbs, lub lepiej. pamietaj tylko, ze zwykle aku samochodowe nie sa glebokiego rozladowania tylko rozruchowe. uzywanie go sprawi, ze klęknie szybciej, a i uzytecznych 100Ah tam nie bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik poznan Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 tak myślałem o 55lbs pewnie będzie lepiej jak 6,5km/h ? 8 godz normalnego pływania?Rozumiem że szybszego jak wiosłami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_kuj-pom Napisano 28 Marca 2011 Share Napisano 28 Marca 2011 tak myślałem o 55lbs pewnie będzie lepiej jak 6,5km/h ? 8 godz normalnego pływania?Rozumiem że szybszego jak wiosłami szybciej jak na wioslach, to plyne majac manetke otwarta na 100%. wowczas o 8 godzinach mozna zapomniec. przy 55lbs i tak szalu nie bedzie, choc szybciej na pewno. elektryki demonem szybkosci nie sa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik poznan Napisano 29 Marca 2011 Share Napisano 29 Marca 2011 Znalazłem 66lbs największy jaki był tylko że yorka i nie wiem jak to będzie chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_kuj-pom Napisano 29 Marca 2011 Share Napisano 29 Marca 2011 Znalazłem 66lbs największy jaki był tylko że yorka i nie wiem jak to będzie chodziło tego nie wiem. sam bym bral slabszy/drozszy uznanej marki. na elektryku i tak nie bedziesz sie z nikim scigal, 6,5/h czy 7,5/h, dla mnie to zadna roznica. najwazniejsze jest to, aby dowiozl, zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dezeus Napisano 7 Kwietnia 2011 Share Napisano 7 Kwietnia 2011 Witajcie Mam mały problem, a mianowice z doborem silnika do pontonu dużżżo czytam na naszym forum i innych przeglądam i mam mętlik w głowie chce wydac troszkę kasy i dlatego chcę kupić coś w miarę dobrego ogólnie bedę miał czas na pływanie pontonem 2 tyg. w maju i 2 tyg. w Październiku , więc decyduje się na ponton 330 dalej szukam w jakiej firmie , aku 120 Ah , zmalazłem za 809 zł a waga tylko 3 Kg więcej od 100Ah , natomiast mam problem z silnikiem wybrałem Neraus , natomiast moc T40 T50 czy T55 .Kolega pitpower napisał Skokowa regulacja obrotów silnika (biegi w rumplu 1,2,3,4,5) odbywa się na stracie mocy na „opornikach”. Czyli z akumulatora idzie pełna moc jak na 5 biegu, a jadąc na 2 biegu wytracamy ją jako ciepło na „układach oporowych” Dla tego następują uszkodzenia przełączników biegów,. Tak więc myślałem że lepiej kupić większy aby mieć zapas mocy i pływac na poł gwizdka , a po przeczytaniu owego tematu , a przede wszytkim cytatu powyżej wydaje mi się że jednak mniejszy a żeby pracował w większości na maxa wtedy moc nie wydzieli się na ciepło na opornikach ?? i będzie dłuższe pływanie a do tego większa możliwość doboru prędkości do torlingu . Pytanie do pitpower skąd masz wiadomości na temat sterowania silników i czy wszytkie z skokową zmianą mają taką regulacje że np. na 2 biegu pobiera maxa z aku, a reszta idzie na opór czyli ciepło , jeżeli taka jest regulacja wtedy dobór silnika z zmiana skokową jest bardzo ważny. Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 8 Kwietnia 2011 Share Napisano 8 Kwietnia 2011 Witam, w mechanicznym przełączniku biegów 1,2,3,4,5 napięcie zasilania jest obniżane z 12V za pomocą oporników załączanych w szereg.Oprócz 5 biegu, gdzie idzie bezpośrednio z aku. NAPIĘCIE, piszę o napięciu V, nie mylić z A Dochodzi do straty, wytwarzania się ciepła,i obniżenia napięcia V do np 8V ( nie mierzyłem do ilu).Czyli wynika,że silnik na 1 biegu ma zasilanie 8V i prąd w A 10. Na pełnej mocy ma zasilanie 12V i 40A. W elektronicznym regulatorze, napięcie V jest dostarczane z "przerwami" niezauważalnymi dla pracy silnika,w dosłownym znaczeniu jak byśmy włączali i wyłączali silnik w ułamkach sekund. Zresztą kto ma z elektroniczną regulacją zapewne płynąc wolno słyszy "cykanie" które zmniejsza częstotliwość wraz ze zwieszaniem mocy. Zaraz się odezwą elektronicy itd, wiem napisałem łopatologicznie dla zrozumienia.Nie będę tu rysował sinusoid jak to jest wycinane i uśredniane. pozdrawiam PIT P.S jestem,żyje, czytam forum, przygotowuje się do wyprawy majowej, ale obowiązki mnie zabijają, pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R20 Napisano 10 Kwietnia 2011 Share Napisano 10 Kwietnia 2011 Witam wszystkich kolegów wedkarzy. Szukam opini na temat zaburtowych silników elektrycznych Osapian 40 lbs i 45.lbs Jest to chyba dośc nowy producent na naszym rynku dlatego wdzieczny bede za każda informacje. Na tapecie mam tez silnik Mikado 44lbs. Jeden z tych silników chce zamontowac do łodzi 3,80 dł i 80 kg. Akwen na który ten zestaw bedzie uzytkowany to woda stojaca 180 h lustra wody, około 6-8 godzinne sesje spiningowe. Z góry dzieki za wszelkie informacje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dezeus Napisano 10 Kwietnia 2011 Share Napisano 10 Kwietnia 2011 Podłączam się pod zapytanie kolegi ja również chce zakupić Osapian 36lbs , również prosiłbym o opinie, ze swojej strony mogę powiedzieć że szukając opinii o tej marce znalazłem sporo na jej temat dużo ze stron chińskich, japońskich czyli marka zaistniała na świecie podałem nawet linki do aukcji z Chin ale zostały usunięte i dostałem ostrzeżenie od moderatora .Natomiast nie ma na razie informacji zbyt dużo od strony użytkowników. Szukając wiadomości na temat silników NERAUS prawie nie ma , jakby firma widmo chodzi mi o informacje na zagranicznych stronach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bufi78 Napisano 11 Kwietnia 2011 Share Napisano 11 Kwietnia 2011 Koledzy ja zaryzykowałem i zakupiłem Osapiana 55 lbs wykonanie rewelacyjne nie jest to jakaś tandetna plastikowa zabawka naprawę solidnie zrobiony silniczek dają długą gwarnację a serwis jest w Piotrkowie Trybunalskim . Co do testów na wodzie to w sobotę przejdzie test bojowy. Wydaje mi się za tą kasę warto kupić ten sprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R20 Napisano 11 Kwietnia 2011 Share Napisano 11 Kwietnia 2011 To licze na recenzje z pierwszych testów Ja sie chyba jednak skusze na Mikado 55 lbs. Aku bedzie 100 Ah to bedzie mozna posmigac. Myslałem ze zakup silnika to prosta sprawa, zwłaszcza przy skromnym budzecie, ale jak sie człek zagłębił w temacie...... masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.