Skocz do zawartości
Dragon

Brak zacięć na włos


solembum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Jestem początkującym karpiarzem. I w związku z tym mam pytanie i prośbę. A o to sprawa:

zawsze używałem (ktoś mógłby powiedzieć "prymitywnych") prostych zestawów włosowych tzn: przelotowa oliwka 20-30 g stoperek, krętlik, przypon z plecionki no i na końcu włos (węzeł bez węzła). I zawsze miałem 100 % zacięć. Zero pustych. Od jakiś 2 tyg używam zestawów "profesjonalnych": rurka antyspl., bezpieczny klips, ochraniacz antysplątaniowy (wszystko Tandem Baits), no i przypon j.w. I od tej pory mam jakieś 75 % brań nie zaciętych, aż złość człowieka bierze bo nie wiem dlaczego. Czy może mam za lekkie ciężarki (55 g). Łowie na stawach więc nie rzucam daleko.

Bardzo proszę o pomoc i jakieś porady. Z góry dziękuję !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon
Od jakiś 2 tyg używam zestawów "profesjonalnych": rurka antyspl., bezpieczny klips, ochraniacz antysplątaniowy (wszystko Tandem Baits)
Nie mam jakoś przekonania do tych zestawów. Kupiłem w tamtym roku użyłem 2 razy i odstawiłem w kąt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. problemy z zakładanem rurki antysplątaniowej (są specjalne igły do tego ale nie kupowałem)

2. Materiały z jakich były wykonane są badziewne - np. guma zarąbiście waliła

3. Słabe klipsy - pękały

4. Przerzuciłem się na leadcore - bardzo łatwo się "wiąże" i można samemu kombinować z wykonaniem zestawów w zależności co jest potrzebne we wodzie i ile się ma kasy.

A jak już potrzebujesz odpowiednich klipsów to "niestety" polecam Foxa. Jade na nich od początku roku i dalej sie trzymają.

Weź też pod uwagę że może ryby stały się bardziej ostrożne i słabiej sasysają pokarm. Najlepiej zrób sobie test. 2 te same przypony i różne zestawy końcowe (stary i nowy), zobaczysz jakie będziesz miał efekty i wyciągniesz wnioski.