Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

Na co patrzyć przy zakupie sprzętu na spining ?


Hatifinat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Nie wątpię że temat ten był poruszany pewnie już na forum wiele razy ale ja osobiście nie mogłem znaleźć konkretnych odpowiedzi na swoje pytania.

Właśnie sobie chcę zakupić sprzęt na do spiningu. Jestem AMATOREM nie wiem jeszcze o tym wiele chodź co nie co już udało mi się poczytać. Od razu mówię też że ze spiningiem nie miałem jeszcze nic wspólnego.

Właśnie oglądam wędki i pierwsza rzecz która mnie zastanawia to jaka jest różnica między wędką składaną na przykład z 2 części a teleskopowa. Powiedzmy że wszystkie parametry mają takie same tzn. ciężar wyrzutu i długość nawet cena jest podobna.

Zastanawia mnie też długość to podobno ważne aby dobrze dobrać jej długość ja na przykład chciałbym łowić i z brzegu i wchodząc do wody zależnie od warunków jakie będą panowały. Jeden kij w takim wypadku odpada ?? Trzeba zaopatrzyć się w dwa ?? Czy można jakoś dopasować wędkę tak by nie sprawiała mi problemów przy wejściu do wody jak i przy rzucaniu z brzegu ????

Nie wiem też czym kierować się przy zakupie kołowrotka. Są jakieś ważne rzeczy na które należy zwracać uwagę ????

Z góry bardzo dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

teleskopowa moim zdaniem jest gorsza ponieważ jest mniej czuła, gorzej przenosi np. puknięcia okoni.. Choć w transporcie jest o wiele wygodniejsza..

Z długością raczej odnosi sie to do łowienia z brzegu lub z łodzi, wchodząc do wody możesz posłużyć sie kijem, którym łowisz z brzegu.. Ogólnie łowiąc z brzegu żywasz kiji dłuższych czyli np. 2,7m a z łodzi krótszych (możesz podpłynąć bliżej żerujących ryb oraz liczy sie też wygoda) czyli np. 2,1m.