niktważny Napisano 6 Lutego 2012 Share Napisano 6 Lutego 2012 V40 silni T4 320Nm 200KM spalanie 10-14 litrów w zimie po mieście jakieś 18-20l przy dynamicznej jeździe ...miałem takie volvo i byłem zadowolony ale teraz jeżdżę dieselkiem 2,0 150hp ... jest znacznie taniej. kupując auto o zacięciu sportowym chyba nie pytasz się ile to pali ? albo czy da się załozyć gaz, po odpowiadam pali tyle ile wlejesz, a gazu tam nie wsadzisz. Szkoda, że coraz mniej produkuje się tak dobry silników jak T3,T4,T5...fakt, że kraj biedny paliwo drogie, ludzie szukają szukają oszczędności. Ile Ci pani 2.0 150KM przy dynamicznej jeździe ? pytam z czystej ciekawości. kupiłeś V50 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek1 Napisano 6 Lutego 2012 Share Napisano 6 Lutego 2012 Ile Ci pani 2.0 150KM przy dynamicznej jeździe ? U mnie w innym aucie 2.0 V6 na krótkich trasach w zimie i z ciężką nogą 15-16 litrów benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagori Napisano 7 Lutego 2012 Share Napisano 7 Lutego 2012 Moim zdaniem 90% posiadaczy diesli zarzyna je a nie jeździ nimi, jak technologia poszła do przodu i okazało się że diesla można używać jak osobówki to się przesiedli a o dieslu i techniki jazdy nie mają pojęcia. Nigdy nie kupił bym w Polsce diesla używanego od osoby o której nie wiem że potrafi nim jeździć (pomijając fakt że diesel mi niepotrzebny). Możesz napisać coś o technice jazdy dieslem by go nie zarzynać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaZST Napisano 8 Lutego 2012 Autor Share Napisano 8 Lutego 2012 jak można zarżnąć diesla? można wykończyć turbine ale cały motor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpl Napisano 8 Lutego 2012 Share Napisano 8 Lutego 2012 Ymm,zapewno chodzi o jazde na wysokich obrotach,ale dla nowoczesnych diesli to nic,obecnie diesel osiagami nie rózni sie praktycznie od benzyny-no,moze ja przerastac;p No chyba ze panowie jezdzili caly czas przy 4500-5000rpm to sie nie dziwie.... Z drugiej strony wystarczy kiepski olej,slabe paliwo,czy po dluzszym zylowaniu silnika czy jezdzie gaszenie silnika zaraz po zatrzymaniu to i dieslowi dasz rade... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kocur Napisano 8 Lutego 2012 Share Napisano 8 Lutego 2012 Też się właśnie zastanawiam jak można zarżnąć diesla i co trzeba w tym kierunku zrobić. Żeby zatłuc turbo też trzeba się postarać przecież abra1711 jakaż to jest ta technika jazdy i eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oszolom87 Napisano 8 Lutego 2012 Share Napisano 8 Lutego 2012 Żeby zatłuc turbo też trzeba się postarać przecież Wcale nie trzeba się tak mocno starać. Turbina jest smarowana olejem, jeżeli zgasimy silnik zaraz po zatrzymaniu i nie damy ostygnąć turbinie to najzwyczajniej w świecie olej się nam spali i to co z niego pozostanie staje się substancją cierną, która powoli ale skutecznie załatwia nam turbinkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kocur Napisano 8 Lutego 2012 Share Napisano 8 Lutego 2012 oszolom87, przecież o tym napisałem. Trzeba się postarać. Przecież w instrukcji eksploatacji pojazdu jest wszystko napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra1711 Napisano 8 Lutego 2012 Share Napisano 8 Lutego 2012 oszolom87, przecież o tym napisałem. Trzeba się postarać. Przecież w instrukcji eksploatacji pojazdu jest wszystko napisane Gratuluje czytania instrukcji porozmawiaj z znajomymi czy je znają a potem się dziw. diesla można załatwić na tysiące sposobów ale wystarczy przeczytać instrukcję i się do niej stosować. Jak odpalasz diesla zimom ile czekasz zanim pojedziesz, na jakich obrotach jeździsz jak często spoglądasz na temperaturę, jakie paliwo stosujesz zimom może jakieś dodatki, w jaki sposób rozpędzasz samochód jak wytracasz prędkość? Wiesz czego diesel nie lubi a co lubi? Przy czym przestrzeganie instrukcji wystarcza jak dla mnie to tak i duży sukces że wiesz że coś takiego jest. A turbina nie tyle cierpi przez wysychanie oleju co przez jego brak bo jest zrobiona na łożyskach panwiowych w których olej pod ciśnieniem tworzy swego rodzaju języczek taką poduszkę która zapobiega stykaniu się dwóch części stałej i obracającej się. Zobaczcie sobie jakie obroty ma turbina i wszystko będzie jasne co się tam dzieje jak zabraknie oleju. A jak ktoś nie wie to niech przyłoży blaszkę do szlifierki i pomnoży razy 20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpl Napisano 8 Lutego 2012 Share Napisano 8 Lutego 2012 Żeby zatłuc turbo też trzeba się postarać przecież Wcale nie trzeba się tak mocno starać. Turbina jest smarowana olejem, jeżeli zgasimy silnik zaraz po zatrzymaniu i nie damy ostygnąć turbinie to najzwyczajniej w świecie olej się nam spali i to co z niego pozostanie staje się substancją cierną, która powoli ale skutecznie załatwia nam turbinkę. Swiete slowa,ale turbinie musimy dac ostygnac dopiero po dluzszej jezdzie,czy po dynamicznej,i to bardzo jezdzie,a olej sie jako tako nie zwegla,tylko poprostu zrywa sie film olejowy co prowadzi do przytarc osi,a po pewnym czasie zbyt duzy luz osiowy i promieniowy niszczy lopatki turbiny a nowa turbinka to nie maly wydatek,bo turbin sie nie powinno regenerowac,gra nie warta swieczki,przynajmniej w polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpl Napisano 8 Lutego 2012 Share Napisano 8 Lutego 2012 oszolom87, przecież o tym napisałem. Trzeba się postarać. Przecież w instrukcji eksploatacji pojazdu jest wszystko napisane Gratuluje czytania instrukcji porozmawiaj z znajomymi czy je znają a potem się dziw. diesla można załatwić na tysiące sposobów ale wystarczy przeczytać instrukcję i się do niej stosować. Jak odpalasz diesla zimom ile czekasz zanim pojedziesz, na jakich obrotach jeździsz jak często spoglądasz na temperaturę, jakie paliwo stosujesz zimom może jakieś dodatki, w jaki sposób rozpędzasz samochód jak wytracasz prędkość? Wiesz czego diesel nie lubi a co lubi? Przy czym przestrzeganie instrukcji wystarcza jak dla mnie to tak i duży sukces że wiesz że coś takiego jest. A turbina nie tyle cierpi przez wysychanie oleju co przez jego brak bo jest zrobiona na łożyskach panwiowych w których olej pod ciśnieniem tworzy swego rodzaju języczek taką poduszkę która zapobiega stykaniu się dwóch części stałej i obracającej się. Zobaczcie sobie jakie obroty ma turbina i wszystko będzie jasne co się tam dzieje jak zabraknie oleju. A jak ktoś nie wie to niech przyłoży blaszkę do szlifierki i pomnoży razy 20. Troche niefortunne porównanie,ale weiz mi lub nie,w poczatkowej fazaie zacierania sie oski turbiny nie wprawiony mechanik nie zauwazy,dopiero po pomiezeniu toleancji pasowania prawda wyjdzie na jaw....a w zime jesli ktos zaleje dupiate paliwo(olej napedowy)to nie pojedzie-parafina sie wytraci i zakleji filtr paliwa i cala reszte ukladu paliwowego,tu pomoze jedynie mechanik poprostu zeby silnik mial dlugie zycie nalezy tankowac paliwo z pewnego zrudla,regularnie wymieniac oleje i filtry,silnika nie zylowac,po jezdzie dac odpoczac silnikowi i tyle,i na zimnym nie dzidowac.... Jesli chodzi o oleje to obecnie jest zalecane do wszystkich diesli olej o oznaczeniu B3 w klasyfikacji bodajze ACEA??lub API. i lepiej czesciej wymieniac gorszy jakosciowo olej niz raz na dlugi czas porzadny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagori Napisano 8 Lutego 2012 Share Napisano 8 Lutego 2012 Bardzo ciekawy temat sie stworzył . Najpierw któś próbował podważyć ekonomie turbo diesla na podstawie dwustukonnego turbobenzyniaka który w jego rękach przy ostrym butowaniu spala tyle co moje dawne wolnossące 1.6 16v. Teraz ktoś próbuje oświecać prawdami znanymi przynajmniej od piętnastu lat. Jak widać wędkarze pomimo pasji do łapania ryb mają też inne zainteresowania i nie każdy da sobie ...... do głowy napchać. Dzisiaj tak dla testów, przybutowałem mojego paliwożernego turbodiesla ,(bez strzału ze sprzęgła) na suchej i prostej drodze na trzecim biegu kontrola trakcji się włączyła wyłapując uślizg kół , poprostu zamieliły. Srednie spalanie na odcinku 900 km - 7,4/100 biorąc pod uwage przekłamanie komputera spalanie rzeczywiste pewnie 8,0 l/100km. Dwieście kilometrów trasa reszta krótkie odcinki w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaZST Napisano 8 Lutego 2012 Autor Share Napisano 8 Lutego 2012 no moje nowe autko to dopiero paliwożerne jest w tych mrozach 8l spala i do tego jakiś czujnik poszedł i tani nie jest naprawa zakręci sie koło tysiaczka ale spokój na 200tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkelpl Napisano 8 Lutego 2012 Share Napisano 8 Lutego 2012 Jedno jest pewne przy nowoczesnych dieslach-niedosc ze pala mniej to jeszcze,bynajmniej do niedawna tanszego paliwa no i wiadomo,diesel ma moc od samego dolu,a benzyna,no,to przemilcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niktważny Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Bardzo ciekawy temat sie stworzył . Najpierw któś próbował podważyć ekonomie turbo diesla na podstawie dwustukonnego turbobenzyniaka który w jego rękach przy ostrym butowaniu spala tyle co moje dawne wolnossące 1.6 16v. Teraz ktoś próbuje oświecać prawdami znanymi przynajmniej od piętnastu lat. nie do 200hp tylko 163hp, a to znaczna różnica, dlatego nie kupiłem 1.6 tylko 2.0T bo pali mniej a więcej KM i Nm myślisz że ściemniam ? zapraszam na V40.pl poczytaj opinie innych użytkowników. Dalej będę się upierał że turbodiesel, nie jest oszczędny jeśli robi mało km i krótkie trasy. Każdy tylko myśli ile zaoszczędzi na stacji benzynowej, nikt nie myśli ile wyda u mechanika. Po razy enty nie samo spalanie wchodzi w grę, weź pod uwagę zakup diesla, utrzymanie, słabe punkty. Jedno jest pewne przy nowoczesnych dieslach-niedosc ze pala mniej to jeszcze,bynajmniej do niedawna tanszego paliwa no i wiadomo,diesel ma moc od samego dolu,a benzyna,no,to przemilcze porównaj turbo benzynę do turbo diesla lub wolnossącego diesla do wolnossącego benzyniaka, potem się wypowiedz Tam gdzie Twój diesel już nie ma mocy, i trzeba bieg zmienić, jak ciągnę dalej. Turbo mi się włącza od 1600-1800rpm dokładnie nie pamiętam. Szczególnie nowoczesne diesle...pomyśl o filtrze cząsteczek stałych, wtryskach które lecą jak cholera, koło dwumasowe itp, zobacz te rzeczy kosztują. życie jest zbyt krótkie by jeździć klekotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaZST Napisano 9 Lutego 2012 Autor Share Napisano 9 Lutego 2012 Turbo mi się włącza od 1600-1800rpm a to nie za wcześnie? pytam z ciekawości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niktważny Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Turbo mi się włącza od 1600-1800rpm a to nie za wcześnie? pytam z ciekawości z 1600 przesadziłem, gdzieś od 1800/2000 włącz się, dobrze można turbo poczuć od 2200-2500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra1711 Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 I znowu zagorzali zwolennicy diesli. Ja w zasadzie mam gdzieś jak kto jeździ i czym tak jak i diesla to i benzynę idzie zarżnąć i nie trzeba do tego wiele "chęci" Ja od was nie będę kupował aut bo jestem zwolennikiem nowych lubię sobie wybrać kolor i wyposażenie a że mnie stać to tak robię, to czy auto spali 10 czy 20litrów to mi obojętne groszowa sprawa przy moich przebiegach a że lubię wykręcać silniki na wysokie obroty to wolę benzynę a latem moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wernicjusz Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Szczególnie nowoczesne diesle...pomyśl o filtrze cząsteczek stałych, wtryskach które lecą jak cholera, koło dwumasowe itp, zobacz te rzeczy kosztują. życie jest zbyt krótkie by jeździć klekotem. ... życie jest zbyt krótkie aby ciągle żyć w niewiedzy... NIewiedza nie jest czymś ujmującym a jedynie motywacją do jej uzupełnienia. Ciągle wypisujesz jaki to te diesle są chu... a to niby czym podpierasz? Doświadczeniem? Mam "klekota" i nie jestem chyba odosobniony w stwierdzeniu, że się świetnie sprawują. Mało tego mogę porównać obecny mój pojazd do poprzedniego tyle, że benzyniaka jakiego miałem (Audi b4 2.0 115kM +gazior)i z całą stanowczością jeżeli chodzi o motor wolę, jak to ujmujesz "klekota". Obiektywnie nie subiektywnie... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niktważny Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Szczególnie nowoczesne diesle...pomyśl o filtrze cząsteczek stałych, wtryskach które lecą jak cholera, koło dwumasowe itp, zobacz te rzeczy kosztują. życie jest zbyt krótkie by jeździć klekotem. ... życie jest zbyt krótkie aby ciągle żyć w niewiedzy... NIewiedza nie jest czymś ujmującym a jedynie motywacją do jej uzupełnienia. Ciągle wypisujesz jaki to te diesle są chu... a to niby czym podpierasz? Doświadczeniem? Mam "klekota" i nie jestem chyba odosobniony w stwierdzeniu, że się świetnie sprawują. Mało tego mogę porównać obecny mój pojazd do poprzedniego tyle, że benzyniaka jakiego miałem (Audi b4 2.0 115kM +gazior)i z całą stanowczością jeżeli chodzi o motor wolę, jak to ujmujesz "klekota". Obiektywnie nie subiektywnie... . Weź się uspokój bo nie napisałem nigdzie, że diesle są chu... tylko są nie ekonomiczne przy małych przebiegach rocznych !! Czytaj ze zrozumieniem, bo widzę, że ludzie z tym mają problem !! P.S. miałem 3 diesle z tego 2 turbo diesle, więc mogę tym się podeprzeć i jeszcze opiniami ludzi których dobrze znam i mają diesle i mam obiektywne opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagori Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Tam gdzie Twój diesel już nie ma mocy, i trzeba bieg zmienić, jak ciągnę dalej. Turbo mi się włącza od 1600-1800rpm dokładnie nie pamiętam. . Znawca sie znalazł , turbo mu sie włącza od 1600-1800 obr/minute Jak na v40.pl są tacy fachowcy jak ty to nie ma sensu czytać tych głupot. Turbo włącza sie z chwilą kiedy uruchomisz silnik , Największą wydajność ma w ściśle określonym zakresie obrotów silnika , czyli wtedy kiedy prędkoć wydobywających sie spalin z kolektora wydechwego jest największa - czyli wtedy kiedy czujesz że auto zaczyna zdrowo przyspieszać. Dyskutujemy dalej ? Bo podpieranie sie v40.pl nie robi na mnie wrażenia Do kolegi abra.... , Czy turbina w benzyniaku jakoś inaczej pracuje niż ta w dieslu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wernicjusz Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Bo podpieranie sie v40.pl nie robi na mnie wrażenia pagori, a tam czepiasz się . Klekoty sie psują i basta a bennzynki to dopiero hmmm... miodzik. A jak mi pali koło 15 literków to i tak ekonomiczniej niż "klekotem" się śmiga wiem co mówie bo v40.pl i wszystko jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagori Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Bo podpieranie sie v40.pl nie robi na mnie wrażenia pagori, a tam czepiasz się . Klekoty sie psują i basta I będą sie psuły do momentu kiedy ktoś nie zrozumie że za jakość trzeba zapłacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niktważny Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Tam gdzie Twój diesel już nie ma mocy, i trzeba bieg zmienić, jak ciągnę dalej. Turbo mi się włącza od 1600-1800rpm dokładnie nie pamiętam. . Znawca sie znalazł , turbo mu sie włącza od 1600-1800 obr/minute Jak na v40.pl są tacy fachowcy jak ty to nie ma sensu czytać tych głupot. Turbo włącza sie z chwilą kiedy uruchomisz silnik , Największą wydajność ma w ściśle określonym zakresie obrotów silnika , czyli wtedy kiedy prędkoć wydobywających sie spalin z kolektora wydechwego jest największa - czyli wtedy kiedy czujesz że auto zaczyna zdrowo przyspieszać. nigdzie nie napisałem, że jestem jakiś super znawcą, chyba ze Ty jesteś ? kolejny fachowiec TDI co do prawdy się nie przyzna, ile miałeś awarii w dieslu ? ( pytanie retoryczne ) zrób sobie rachunek sumie,a podlicz koszty, odpowiedź sama przyjdzie. Zawsze może jeszcze MPK jeździć, powinno być jeszcze ekonomiczniej. Dyskutujemy dalej ? Bo podpieranie sie v40.pl nie robi na mnie wrażenia Do kolegi abra.... , Czy turbina w benzyniaku jakoś inaczej pracuje niż ta w dieslu ? na wikiopedi przeczytałeś ? było to w przenośni ( kiedy czuć że turbo dmucha ), więc nie chwytaj mnie za słowo. możemy podyskutować, ale widać nie ma sensu bo i tak zdrowo nie pomyślisz, będzie mi ściemniać, że Twój 1.9 TDI jest ciche jak benzyna, pali 4.2/100 i jeszcze się nie psuje a ma przejechane pół miliona, a jak się popsuje to trzeba turbo za 100 zł wymontować i przeczyścić i kolejne pół miliona przed nami. Czekam aż ktoś napisze, że po wirusie ma 150KM, 330Nm i jeszcze mu mniej pali. Dalej będziesz bronić golfa w tdi, bo masz takiego. Zresztą jak większość ludzi kupuje tdi, bo jest w końcu ekonomiczny do momentu usterki hahaaha, taki zajebiste mondea tdci, pasaty w tdi, tyle tego sprowadzili, ajj nic tylko kupować przynajmniej stwarzają się nowe miejsca pracy, bo specjalistów od diesli jest coraz więcej, bezrobocie maleje, ropa drożeje, same zalety. myślę że przed wakacjami ropka będzie powyżej 6 I będą sie psuły do momentu kiedy ktoś nie zrozumie że za jakość trzeba zapłacić. za jakość ? lol teraz mi powiesz że golf '99 to jakość ? chyba auto dla mas. dyskusja nie ma sensu, i tak TDi najlepsze silniki. koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaZST Napisano 9 Lutego 2012 Autor Share Napisano 9 Lutego 2012 poruszając TDI i do tego passata b5 to mam takiego w posiadaniu 110KM i szczerze powiem ze w miescie nigdy chyba nie przekroczyłem spalania powyzej 6l. mało tego passat jest u nas juz spory czas, dziennie robi minimum 100km i odpókać robione w nim jest tylko zawieszenie rozrząd płyny i filtry ma najechane juz prawie 400tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.