dea2k Napisano 6 Maja 2013 Napisano 6 Maja 2013 Witam, Przymierzam się do zakupu akumulatora do silnika elektrycznego Osapian 55/60 Lbs z maxymizerem. Do wyboru mam 3 opcje : 1.) Akumulator żelowy KM Battery 130Ah KM-LPC130 - waga 35kg cena ok.800zł (lub 110Ah KM-LPC110 waga 30kg cena ok.670zł ) - technologia wykonania AGM o wzmacnianych płytach 2.) Akumulator żelowy Toyama NPG 100Ah Gel - waga ok 30kg cena ok. 730zł - technologia wykonania "prawdziwy" żel 3.) Akumulator żelowy Toyama NPCG 100Ah Deep Cycle cena ok. 850zł lub akumulator KM Battery 100Ah Gel Deep Cycle - cena ok 890zł Co Wy byście wybrali/polecili ? Czy lepiej aku o większym Ah (AGM) i rozładowywać go w mniejszym stopniu czy może mniejszy w pełnym żelu bądź pełnym żelu ale do glębokich rozładowań ? Dodam tylko że nie planuje katować silnika cały czas na najszybszej prędkości bardziej chodzi mi tutaj o częste przemieszczanie się w celu obłowienia wielu miejscówek. Łowiska po których pływam to od 30 do 100ha. Waga aku nie gra jakieś znaczącej roli. Czy jest sens dopłacać po około 120-160zł do aku żel deep cycle ? W chwili obecnej jestem raczej bliższy zakupowi opcji 2 lub 1 ale 110Ah. Na tą chwilę budżet na aku to około 800zł. pzdr Cytuj
R_A_P_A Napisano 7 Maja 2013 Napisano 7 Maja 2013 mimo wszystko polecałbym jednak aku trakcyjny TROJAN to samo co minnkota a tańszy ok 600 zł jest to typowy przystosowany do zasilania takich silników aku a co ważniejsze mniej problemów z ładowaniem !!! żel ma swoje wymagania 100 A waży ok 24 kg !! co jest ważne jak trza to nosić. Wystarcza na długo mam sprawdzone nawet w silniku bez maxymizera .taki zestaw pokazałem w tym temacie http://haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=17812 polecam Cytuj
wojjjtek13 Napisano 9 Maja 2013 Napisano 9 Maja 2013 Do dea2k-> Jeżeli zamieżasz trolować to moim zdaniem im większej pojemności akumulator tym lepiej, natomiast problemem jest jego waga. Jeszcze do niedawna pływałem po Zegrzu na silniku Minn Koty z maximizerem a zasilany był akumulatorem AGM firmy Vetus 108 ah(23kg) i starczało to do ciągłego pływania na 2,5 godz jeżeli była spora fala, a przy flaucie nawet do 6/7-u godz trolowania .Do ładowania akumulatora używałem ładowarki Ctek M200 i od jakiś 6-7 lat nie widzę spadku pojemności akumulatora z tym że ja często nie wędkuję, max to jakieś 20-a razy w roku. Pamiętaj też o tym że jeżeli zdaża Ci się wędkować z dnia na dzień to musisz mieć wydajną ładowarkę żeby po przyjeździe z ryb zdążyć naładować takiej dużej pojemności akumulator. Jeszcze co do mojego akumulatora to ostatnio sprawdzałem go miernikiem pod obciążeniem i test wypadł bardzo dobrze(tak jakby był nowy), dlatego ja stawiałbym na twoim miejscu na sprawdzone firmy. Cytuj
wojjjtek13 Napisano 9 Maja 2013 Napisano 9 Maja 2013 Do dea2k-> Sprawdziłem dokładnie i okazało się że mój akumulator Vetus 108 ah to nie jest AGM tylko bezobsługowy typu ołów-wapń. Cytuj
dea2k Napisano 9 Maja 2013 Autor Napisano 9 Maja 2013 różnica w wadze między 130Ah a 110Ah to tylko 5kg, bardziej się zastanawiam teraz czy brać Toyame czy KM Battery. Toyama to chińczyk natomiast gdzieś mi przemknęło że KM to "niemiec" ale nie wiem ile w tym prawdy jest. Cytuj
wojjjtek13 Napisano 9 Maja 2013 Napisano 9 Maja 2013 Do dea2k-> Tym że coś jest produkowane w Chinach już dawno przestałem się przejmować. Nie wiem z jakiego kraju pochodzą obie firmy ale jestem niemal pewien że którą byś z tych firm nie wybrał to będziesz zadowolony. Ważne aby to były akumulatory typu Deep Cycle. Jeżeli waga nie stanowi dla ciebie problemu to bierz akumulator 130 ah. Cytuj
wojjjtek13 Napisano 10 Maja 2013 Napisano 10 Maja 2013 Do dea2k->Może jeszcze dodam że ten podawany przez ciebie KM-LPC130 z tego co jest w opisach niektórych sprzedawców też jest Deep Cycle z tym że nie jest klasy NPC(najlepsza jeżeli chodzi o głębokie rozładowania). Dlatego jeżeli nie wnikasz w wagę to moi faworyci z tych co podałeś to: 1) KM Battery 130Ah KM-LPC130 - jeżeli nie będziesz rozładowywał go cyklicznie do zera a do 80-85% to na pewno długo ci posłuży. 2)Toyama NPCG 100Ah Deep Cycle 3)KM 100Ah Deep Cycle - mimo że żel tp prawdopodobnie też klasy LPC - chyba że się mylę i jak Toyama jest klasy NPC to stawiam go na równi z Toyamą na drugim miejscu. 4)Toyama NPG 100Ah Gel - osobiście tego nie brał bym pod uwagę ze względu na klasę NPG - czyli nie jest to akumulator do głębokich rozładowań. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.