Skocz do zawartości
tokarex pontony

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Przymierzam się do zakupu akumulatora do silnika elektrycznego Osapian 55/60 Lbs z maxymizerem. Do wyboru mam 3 opcje :

1.) Akumulator żelowy KM Battery 130Ah KM-LPC130 - waga 35kg cena ok.800zł (lub 110Ah KM-LPC110 waga 30kg cena ok.670zł ) - technologia wykonania AGM o wzmacnianych płytach

2.) Akumulator żelowy Toyama NPG 100Ah Gel - waga ok 30kg cena ok. 730zł - technologia wykonania "prawdziwy" żel

3.) Akumulator żelowy Toyama NPCG 100Ah Deep Cycle cena ok. 850zł lub akumulator KM Battery 100Ah Gel Deep Cycle - cena ok 890zł

Co Wy byście wybrali/polecili ?

Czy lepiej aku o większym Ah (AGM) i rozładowywać go w mniejszym stopniu czy może mniejszy w pełnym żelu bądź pełnym żelu ale do glębokich rozładowań ?

Dodam tylko że nie planuje katować silnika cały czas na najszybszej prędkości bardziej chodzi mi tutaj o częste przemieszczanie się w celu obłowienia wielu miejscówek. Łowiska po których pływam to od 30 do 100ha. Waga aku nie gra jakieś znaczącej roli.

Czy jest sens dopłacać po około 120-160zł do aku żel deep cycle ?

W chwili obecnej jestem raczej bliższy zakupowi opcji 2 lub 1 ale 110Ah.

Na tą chwilę budżet na aku to około 800zł.

pzdr

przynęty na klenia   Dragon
Napisano

mimo wszystko polecałbym jednak aku trakcyjny TROJAN to samo co minnkota a tańszy ok 600 zł jest to typowy przystosowany do zasilania takich silników aku a co ważniejsze mniej problemów z ładowaniem !!! żel ma swoje wymagania 100 A waży ok 24 kg !! co jest ważne jak trza to nosić. Wystarcza na długo mam sprawdzone nawet w silniku bez maxymizera .taki zestaw pokazałem w tym temacie http://haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=17812 polecam

Napisano

Do dea2k-> Jeżeli zamieżasz trolować to moim zdaniem im większej pojemności akumulator tym lepiej, natomiast problemem jest jego waga. Jeszcze do niedawna pływałem po Zegrzu na silniku Minn Koty z maximizerem a zasilany był akumulatorem AGM firmy Vetus 108 ah(23kg) i starczało to do ciągłego pływania na 2,5 godz jeżeli była spora fala, a przy flaucie nawet do 6/7-u godz trolowania .Do ładowania akumulatora używałem ładowarki Ctek M200 i od jakiś 6-7 lat nie widzę

spadku pojemności akumulatora z tym że ja często nie wędkuję, max to jakieś 20-a razy w roku.

Pamiętaj też o tym że jeżeli zdaża Ci się wędkować z dnia na dzień to musisz mieć wydajną ładowarkę żeby po przyjeździe z ryb zdążyć naładować takiej dużej pojemności akumulator. Jeszcze co do mojego akumulatora to ostatnio sprawdzałem go miernikiem pod obciążeniem i test wypadł bardzo dobrze(tak jakby był nowy), dlatego ja stawiałbym na twoim miejscu na sprawdzone firmy.

Napisano

Do dea2k-> Sprawdziłem dokładnie i okazało się że mój akumulator Vetus 108 ah to nie jest AGM tylko bezobsługowy typu ołów-wapń.

Napisano

różnica w wadze między 130Ah a 110Ah to tylko 5kg, bardziej się zastanawiam teraz czy brać Toyame czy KM Battery. Toyama to chińczyk natomiast gdzieś mi przemknęło że KM to "niemiec" ale nie wiem ile w tym prawdy jest.

Napisano

Do dea2k-> Tym że coś jest produkowane w Chinach już dawno przestałem się przejmować. Nie wiem z jakiego kraju pochodzą obie firmy ale jestem niemal pewien

że którą byś z tych firm nie wybrał to będziesz zadowolony. Ważne aby to były akumulatory typu Deep Cycle. Jeżeli waga nie stanowi dla ciebie problemu to bierz akumulator 130 ah.

Napisano

Do dea2k->Może jeszcze dodam że ten podawany przez ciebie KM-LPC130 z tego co jest w opisach niektórych sprzedawców też jest Deep Cycle z tym że nie jest klasy NPC(najlepsza jeżeli chodzi o głębokie rozładowania). Dlatego jeżeli nie wnikasz w wagę to moi faworyci z tych co podałeś to:

1) KM Battery 130Ah KM-LPC130 - jeżeli nie będziesz rozładowywał go cyklicznie do zera a do 80-85% to na pewno długo ci posłuży.

2)Toyama NPCG 100Ah Deep Cycle

3)KM 100Ah Deep Cycle - mimo że żel tp prawdopodobnie też klasy LPC - chyba że się mylę i jak Toyama jest klasy NPC to stawiam go na równi z Toyamą na drugim miejscu.

4)Toyama NPG 100Ah Gel - osobiście tego nie brał bym pod uwagę ze względu na klasę NPG - czyli nie jest to akumulator do głębokich rozładowań.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.