Skocz do zawartości
tokarex pontony

Konserwacja kołowrotka.


andrklim

Rekomendowane odpowiedzi

przynęty na klenia   Dragon
  • Odpowiedzi 144
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Sprawdziłem rolka ma luz, jakieś 2mm :neutral: spróbuję temu zaradzić, jeśli to nie to, to zacznę grzebać w bebechach.

Edit:

Zamontowałem podkładkę :smile: zobaczymy czy to wyeliminuje problem.

troszkę luzu jest raczej niezbędne do płynnej/gładkiej pracy rolki :smile:

raczej sprawdziłbym czy łożysko w rolce nie jest zasyfione, suche czy jeszcze coś innego - najwyżej wymienisz je, widziałem już czerwone od rdzy łożyska w rolce jak woda wypłukała cały smar :lol: a dźwięki jakie wydaje taka rolka są kuriozalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz jest raczej niezbędny do płynnej pracy rolki :smile:

porównywałem luz ze swoim 2gim kołowrotkiem, i powiem Ci że był także ale nie aż taki. Tu było po prostu coś strasznego :lol: Łożysko przyokazji też przeczyściłem i przesmarowałem bo było troszkę zasyfione. Jutro test w terenie, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

wzceśniej smarowałem je jakimś troche przygęstawym smarem w kolorze "motor oil" i miałem też trochę oliwki do maszyn. teraz wylizałem do czysta ze starego syfu parę kołowrotków(nic specjalnego takie młynki do 100-150zł) i tak sobie myślę że szkoda smarować byle czym i szukam jakiegoś kompletu smarowidła olej +smar byle nie za drogi, w jaki najlepiej się zaopatrzyć ? dajcie linki co aktualnie jest dostępne na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edi5000, właśnie będę testował kilka przypadkowych smarów i jeszcze może znajdę tą wazelinę. co do oleju to wezmę się pierwsze za jakieś do czyszczenia broni :mrgreen: może ktoś już próbował ?

edit: przesmarowałem jakimś smarem do maszyn trochę gęsty ale jak się cienko nałoży to obleci, do kompletu olej do czyszczenia broni i jest git. zobaczymy na wiosnę ile to wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze może znajdę tą wazelinę. co do oleju to wezmę się pierwsze za jakieś do czyszczenia broni :mrgreen: może ktoś już próbował ?
Damian21, jak już dałeś wazelinę techniczną to do kompletu daj olej wazelinowy, PKB sobie daruj...choć i tak chyba trochę lepszy niż nic :wink: czy tez krem nivea

ale To co zrobiłeś w/w to raczej konserwacja niż smarowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unises dzięki za info, kołowrotki raczej niewiele warte to nie szkoda, przy zachowaniu zasad co gdzie czym się smaruje dość poporawnie kręcą. jak ruszę tyłek i kupie bardziej typowe smarowidła to pewnie je wyczyszczę i nasmaruje od nowa ;) na wiosnę.

PKB sobie daruj...
chyba chodzi Ci o ten ciemny, taki lepki trochę, właśnie tego nie dawałem bo mi się za bardzo nie widział :mrgreen: mam jeszcze taki dość jasny, bodajże olej lniany zaliczany do "schnących" jeszcze dziwniejszy specyfik :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba chodzi Ci o ten ciemny, taki lepki trochę, właśnie tego nie dawałem bo mi się za bardzo nie widział :mrgreen:
dokładni Płyn do Konserwacji Broni
mam jeszcze taki dość jasny, bodajże olej lniany zaliczany do "schnących" jeszcze dziwniejszy specyfik :lol:
ten sobie też daruj, bo posklejasz truposza, wszystko przyschnie jak na psie, a a smarowania i tak nie będzie.

Jak już tak bardzo chcesz w miarę bezkarnie eksperymentować porozglądaj się np. za czymś z Mos2, są smary i oleje na tej bazie, będzie to 3x lepsze od Jaxona Mikado i Insela za 3-5 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Ok poczytałem :) Smar pozostawiony sam sobie nie spływa, pozostaje w takiej samej formie jak go się nałoży, po dotknięciu zachowuje się jak ciepłe masło, zwykły dla porównania jest twardszy ze 2 razy, pewnie rozumiesz o czym mówię.

Obrazek

Miałem kupić ten smar, ale data ważności do grudnia 2010... Kupiłem za to smar przegubowy z dodatkiem MoS2. Oczywiście wcześniej go wymacałem żeby się przekonać o konsystencji i wydała mi się odpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jak to jest z tym łożyskiem jednokierunkowym... wiem, że nie można traktować go smarem i jest to dla mnie zrozumiałe... czytałem jednak wypowiedzi gdzie niektórzy dają tam delikatnie oleju a inni pozostawiają je kompletnie suche... jak jest lepiej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tym łożyskiem jednokierunkowym... wiem, że nie można traktować go smarem i jest to dla mnie zrozumiałe... czytałem jednak wypowiedzi gdzie niektórzy dają tam delikatnie oleju a inni pozostawiają je kompletnie suche... jak jest lepiej ?

W moim kołowrotku, po rozkręceniu okazało się, że na wałeczki łożyska oporowego jest nałożona cienka warstwa smaru i taką też nałożyłem przy ponownym smarowaniu. Wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sredcznie WSZYSTKICH WĘDKARZY. poTRZEBUJE wASZEJ POMOCY.

Zakupiłem na allegro jakis czas temu taki młynek, postanowiłem go przesmarować, po rutynowym smarowaniu zanikła blokada biegu wstecznego... Przełącznik włącz/wyłacz wogole nie działa. nie rozkręcałem mechanizmu, tylko po odkręceniu osłonki bocznej dodałem troche smaru i zamknąłem. Przetarłem równiez kosz i dałem kilka kropelek na łożyska w koszu( słyszałem opinie również by tego nie robić) . nie wiem, mozliwe ze podczas rozkręcania kosza ,-przestawiła sie taka blaszka wraz ze spręzynka, jednak rozkręcałem kilkakrotnie i nadal jest problem - BLOKADA ZANIKŁA. Nic nie zostało po rozkręcaniu...nic nie wyskoczyło...przynajmniej tak mi sie wydaje...przeszukałem cały pokój i nic...Wszystko wydaje sie być na swoim miejscu,,,jednak dolna blokada biegu wstecznego nie działa ...Może posiadacie foto wewnętrzego mechanizmu( głownie chodzi mi pod koszem jak jest ułozona ta sprężynka ( drucik) moze tu jest problem, moze ma ktoś możliwość zrobienia zdjęcia ?Bede serdecznie wdzięczny z a pomoc i postaram sie w jakiś sposób zrewanżowac. serdecznie pozdrawiam i czekam na odp . z wyrazami szacunku Michał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasyfiłeś smarem lub za gęstym olejem łożysko jednokierunkowe (tak to to pod rotorem na którym u Shimano pisze "No grease" ) :mrgreen:

Wyczyść to i co najwyżej delikatnie potraktuj bardzo rzadką oliwką ,..jak już musisz.

Tu masz swojego stradica prawie w negliżu :???:

http://www.haldorado.hu/articles.php?articleid=2119

Na dole masz też film , ale najpierw (gra wstępna) :wink: musisz przeczekać 3 -4 filmiki reklamowe zanim gość zacznie go rozbierać

Bede serdecznie wdzięczny z a pomoc i postaram sie w jakiś sposób zrewanżowac

Na początek wystarczy ,że będziesz się dopisywał do istniejących tematów o podobnej tematyce typu;

Konserwacja kołowrotka, Awaria.. itd, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść to i co najwyżej delikatnie potraktuj bardzo rzadką oliwką ,..jak już musisz.

Tu masz swojego stradica prawie w negliżu :???:

http://www.haldorado.hu/articles.php?articleid=2119

nawet całkiem całkiem, tylko język trochę odstraszający :shock:

tu masz fajną stronkę i dogłębnie wypatroszony podobny model czyli Biomaster 07' wraz z ciekawymi wskazówkami na temat łożysk, wymiany plastikowych tulejek etc. naprawde fajna sprawa, wszystko opisane wyczerpująco.

http://www.fishingkaki.com/forum/viewtopic.php?t=137978 radzę przejrzeć cały dział.

sam się może wezmę za moją ultegrę, a już na pewno na zakończenie sezonu.

Na podstawie tutorial'i Nimo też można dość ładnie podkręcić tanie młynki typu sienna czy alivio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki koledzy. Zastosuje sie do instrukcji i postaram sie coś z tym zrobić. Mam nadzieje że uda sie pomyślnie doprowadzic do porzadku mojego Stradicka . Poinformuje napewno w celu uchronienia innych użotkowników tego sprzetu by nie popełnili podobnego błedu który ja popełniłem -zupełnie nieświadomie. W tym przypadku powiedzenie " Nie smarujesz nie kręcisz " troszkę pokomplikowało sprawę ;-) POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Unises, w końcu poszukałem trochę i zakupiłem porządne smarowidła, konkretnie abu.

2x tubki 0,5oz smaru i 2x 1oz oliwki. po miłej konwersacji z panią z jakiegoś sklepu w US nawet koszty wysyłki wyszły śmieszne i nie naliczono mi dodatkowych oplat za każde z czterech mikroopakowanek ;)

mialem wczesniej kupic komplecik penna od kogos na jb.pl ale troche małe te opakowanka(olej byl spory 4oz ale tzreba szukac osobno smaru) i poszukalem czegoś w ciekawszej relacji ceny/ilości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unises, od czasu eksperymentów ze smarami nie przeznaczonymi do kołowrotków jeszcze nie.

czekam jeszcze na smarowidła aż przyjdą z za wielkiej wody :wink:

ostatnio mi się nudziło to wyczyściłem jeden kołowrotek "do sucha" za pomocą detergentu i gorącej wody. za kryte łożyska się będę brał później ale nie sprawdzałem jeszcze czy te są rozbieralne(jeżeli tak to można je wyczyścić i naoliwić, choć piasku tam niema to jest stary syf).

bawiłem się już z niektórymi krytymi łożyskami ale nie każde jest "rozbieralne", jedynie łożysk nie można wyczyścić za pomocą płynu do naczyń pod bieżącą gorącą wodą - tu można użyć wWD40 lub benzyny do zapalniczek i dokładnie wysuszyć.

jednak najwięcej zabawy jest z tym śmiesznymi łożyskiem oporowym, by złożyć je do kupy.

za kilka dni mam zamiar wsadzić małą relację krok po kroku jak nasmarować(gdzie czym) i złożyć - może komuś się przyda.

aha, wymieniałem dwie fabryczne tulejki z tworzywa w Ultegrze, jednak obeszło się bez smarowania bo kołowrotek nowy i uznałem że to mi na razie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

oliwienie przekładni itp. mechanizmów uważam za błędne i złe rozwiązanie

początkowy efekt będzie niezły ale po krótkim czasie metal będzie ocierał o metal, a co za tym idzie szybkie zużywanie materiału

nakładany smar powinien być gęsty (a nie jak niektórzy piszą, że należy dodać trochę oliwy do smaru)tak żeby dobrze sie trzymał w miejscach w których występują tarcia metalu o metal.

Oliwić należy łożyska............... i też nie wszystkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



Dodaj link lub baner - >


Polecamy

TOKAREX - super oferta pontonów firm Honda, Bush, Fiord, Kolibri, YRT, CHINEE oraz silniki i akcesoria do nich
Dragon
https://www.iparts.pl/
Pomocnik wędkarza
przewodnicywedkarscy.pl
Blog Zwędkowani
TOKAREX - super oferta pontonów firm Honda, Bush, Fiord, Kolibri, YRT, CHINEE oraz silniki i akcesoria do nich

Pontony - TOKAREX - super oferta pontonów firm BUSH, Fiord, YRT i HONDA

Akumulatory żelowe i AGM; Zamów online! do łodzi, jachtów, silników, echosond itp.
www.akumulatory-zelowe.pl






Dodaj link lub baner - >


Partnerzy

Corona-fishing.pl - sklep wędkarski



Telefony, smartfony, tablety - jaki kupić, jaki wybrać?





  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.