desperado Napisano 20 Listopada 2009 Share Napisano 20 Listopada 2009 Pracę rolki i rak sprawdzisz dopiero podczas łowienia , a jeśli kołowrotek raz pracuje dobrze a raz żle to stawiał bym na rolkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian21 Napisano 20 Listopada 2009 Share Napisano 20 Listopada 2009 Sprawdziłem rolka ma luz, jakieś 2mm spróbuję temu zaradzić, jeśli to nie to, to zacznę grzebać w bebechach.Edit: Zamontowałem podkładkę zobaczymy czy to wyeliminuje problem. troszkę luzu jest raczej niezbędne do płynnej/gładkiej pracy rolki raczej sprawdziłbym czy łożysko w rolce nie jest zasyfione, suche czy jeszcze coś innego - najwyżej wymienisz je, widziałem już czerwone od rdzy łożyska w rolce jak woda wypłukała cały smar a dźwięki jakie wydaje taka rolka są kuriozalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deuuu Napisano 20 Listopada 2009 Share Napisano 20 Listopada 2009 luz jest raczej niezbędny do płynnej pracy rolki porównywałem luz ze swoim 2gim kołowrotkiem, i powiem Ci że był także ale nie aż taki. Tu było po prostu coś strasznego Łożysko przyokazji też przeczyściłem i przesmarowałem bo było troszkę zasyfione. Jutro test w terenie, zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian21 Napisano 16 Grudnia 2009 Share Napisano 16 Grudnia 2009 wzceśniej smarowałem je jakimś troche przygęstawym smarem w kolorze "motor oil" i miałem też trochę oliwki do maszyn. teraz wylizałem do czysta ze starego syfu parę kołowrotków(nic specjalnego takie młynki do 100-150zł) i tak sobie myślę że szkoda smarować byle czym i szukam jakiegoś kompletu smarowidła olej +smar byle nie za drogi, w jaki najlepiej się zaopatrzyć ? dajcie linki co aktualnie jest dostępne na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian21 Napisano 17 Grudnia 2009 Share Napisano 17 Grudnia 2009 może ktoś wie gdzie można nabyć komplet olej+smar penn'a ? na eBayu są ale czekać mi się nie chce rozważam jeszcze ten z cormorana wyjdzie jakieś 25zł + wysyłka ale to małe troche jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi5000 Napisano 17 Grudnia 2009 Share Napisano 17 Grudnia 2009 Ja kupowałem smar w nomi jest też wazelina techniczna, oliwkę nie wiem gdzie kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian21 Napisano 19 Grudnia 2009 Share Napisano 19 Grudnia 2009 edi5000, właśnie będę testował kilka przypadkowych smarów i jeszcze może znajdę tą wazelinę. co do oleju to wezmę się pierwsze za jakieś do czyszczenia broni może ktoś już próbował ? edit: przesmarowałem jakimś smarem do maszyn trochę gęsty ale jak się cienko nałoży to obleci, do kompletu olej do czyszczenia broni i jest git. zobaczymy na wiosnę ile to wytrzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Unises Napisano 21 Grudnia 2009 Share Napisano 21 Grudnia 2009 i jeszcze może znajdę tą wazelinę. co do oleju to wezmę się pierwsze za jakieś do czyszczenia broni może ktoś już próbował ? Damian21, jak już dałeś wazelinę techniczną to do kompletu daj olej wazelinowy, PKB sobie daruj...choć i tak chyba trochę lepszy niż nic czy tez krem niveaale To co zrobiłeś w/w to raczej konserwacja niż smarowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian21 Napisano 21 Grudnia 2009 Share Napisano 21 Grudnia 2009 Unises dzięki za info, kołowrotki raczej niewiele warte to nie szkoda, przy zachowaniu zasad co gdzie czym się smaruje dość poporawnie kręcą. jak ruszę tyłek i kupie bardziej typowe smarowidła to pewnie je wyczyszczę i nasmaruje od nowa na wiosnę. PKB sobie daruj...chyba chodzi Ci o ten ciemny, taki lepki trochę, właśnie tego nie dawałem bo mi się za bardzo nie widział mam jeszcze taki dość jasny, bodajże olej lniany zaliczany do "schnących" jeszcze dziwniejszy specyfik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Unises Napisano 22 Grudnia 2009 Share Napisano 22 Grudnia 2009 chyba chodzi Ci o ten ciemny, taki lepki trochę, właśnie tego nie dawałem bo mi się za bardzo nie widział dokładni Płyn do Konserwacji Bronimam jeszcze taki dość jasny, bodajże olej lniany zaliczany do "schnących" jeszcze dziwniejszy specyfik ten sobie też daruj, bo posklejasz truposza, wszystko przyschnie jak na psie, a a smarowania i tak nie będzie.Jak już tak bardzo chcesz w miarę bezkarnie eksperymentować porozglądaj się np. za czymś z Mos2, są smary i oleje na tej bazie, będzie to 3x lepsze od Jaxona Mikado i Insela za 3-5 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asta Napisano 8 Stycznia 2010 Share Napisano 8 Stycznia 2010 Ok poczytałem Smar pozostawiony sam sobie nie spływa, pozostaje w takiej samej formie jak go się nałoży, po dotknięciu zachowuje się jak ciepłe masło, zwykły dla porównania jest twardszy ze 2 razy, pewnie rozumiesz o czym mówię.Obrazek Miałem kupić ten smar, ale data ważności do grudnia 2010... Kupiłem za to smar przegubowy z dodatkiem MoS2. Oczywiście wcześniej go wymacałem żeby się przekonać o konsystencji i wydała mi się odpowiednia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablotor Napisano 17 Stycznia 2010 Share Napisano 17 Stycznia 2010 Jak to jest z tym łożyskiem jednokierunkowym... wiem, że nie można traktować go smarem i jest to dla mnie zrozumiałe... czytałem jednak wypowiedzi gdzie niektórzy dają tam delikatnie oleju a inni pozostawiają je kompletnie suche... jak jest lepiej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asta Napisano 19 Stycznia 2010 Share Napisano 19 Stycznia 2010 Jak to jest z tym łożyskiem jednokierunkowym... wiem, że nie można traktować go smarem i jest to dla mnie zrozumiałe... czytałem jednak wypowiedzi gdzie niektórzy dają tam delikatnie oleju a inni pozostawiają je kompletnie suche... jak jest lepiej ? W moim kołowrotku, po rozkręceniu okazało się, że na wałeczki łożyska oporowego jest nałożona cienka warstwa smaru i taką też nałożyłem przy ponownym smarowaniu. Wszystko działa jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam998 Napisano 19 Stycznia 2010 Share Napisano 19 Stycznia 2010 do przesmarowania kołowrotka dobry będzie smar Husqvarny do przekładni np. nożyc do zywopłotu ,kos itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czoperxp Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Witam sredcznie WSZYSTKICH WĘDKARZY. poTRZEBUJE wASZEJ POMOCY. Zakupiłem na allegro jakis czas temu taki młynek, postanowiłem go przesmarować, po rutynowym smarowaniu zanikła blokada biegu wstecznego... Przełącznik włącz/wyłacz wogole nie działa. nie rozkręcałem mechanizmu, tylko po odkręceniu osłonki bocznej dodałem troche smaru i zamknąłem. Przetarłem równiez kosz i dałem kilka kropelek na łożyska w koszu( słyszałem opinie również by tego nie robić) . nie wiem, mozliwe ze podczas rozkręcania kosza ,-przestawiła sie taka blaszka wraz ze spręzynka, jednak rozkręcałem kilkakrotnie i nadal jest problem - BLOKADA ZANIKŁA. Nic nie zostało po rozkręcaniu...nic nie wyskoczyło...przynajmniej tak mi sie wydaje...przeszukałem cały pokój i nic...Wszystko wydaje sie być na swoim miejscu,,,jednak dolna blokada biegu wstecznego nie działa ...Może posiadacie foto wewnętrzego mechanizmu( głownie chodzi mi pod koszem jak jest ułozona ta sprężynka ( drucik) moze tu jest problem, moze ma ktoś możliwość zrobienia zdjęcia ?Bede serdecznie wdzięczny z a pomoc i postaram sie w jakiś sposób zrewanżowac. serdecznie pozdrawiam i czekam na odp . z wyrazami szacunku Michał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Unises Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Zasyfiłeś smarem lub za gęstym olejem łożysko jednokierunkowe (tak to to pod rotorem na którym u Shimano pisze "No grease" ) Wyczyść to i co najwyżej delikatnie potraktuj bardzo rzadką oliwką ,..jak już musisz. Tu masz swojego stradica prawie w negliżu http://www.haldorado.hu/articles.php?articleid=2119 Na dole masz też film , ale najpierw (gra wstępna) musisz przeczekać 3 -4 filmiki reklamowe zanim gość zacznie go rozbierać Bede serdecznie wdzięczny z a pomoc i postaram sie w jakiś sposób zrewanżowac Na początek wystarczy ,że będziesz się dopisywał do istniejących tematów o podobnej tematyce typu; Konserwacja kołowrotka, Awaria.. itd, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian21 Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Wyczyść to i co najwyżej delikatnie potraktuj bardzo rzadką oliwką ,..jak już musisz. Tu masz swojego stradica prawie w negliżu http://www.haldorado.hu/articles.php?articleid=2119 nawet całkiem całkiem, tylko język trochę odstraszający tu masz fajną stronkę i dogłębnie wypatroszony podobny model czyli Biomaster 07' wraz z ciekawymi wskazówkami na temat łożysk, wymiany plastikowych tulejek etc. naprawde fajna sprawa, wszystko opisane wyczerpująco. http://www.fishingkaki.com/forum/viewtopic.php?t=137978 radzę przejrzeć cały dział. sam się może wezmę za moją ultegrę, a już na pewno na zakończenie sezonu. Na podstawie tutorial'i Nimo też można dość ładnie podkręcić tanie młynki typu sienna czy alivio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czoperxp Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Wielkie dzięki koledzy. Zastosuje sie do instrukcji i postaram sie coś z tym zrobić. Mam nadzieje że uda sie pomyślnie doprowadzic do porzadku mojego Stradicka . Poinformuje napewno w celu uchronienia innych użotkowników tego sprzetu by nie popełnili podobnego błedu który ja popełniłem -zupełnie nieświadomie. W tym przypadku powiedzenie " Nie smarujesz nie kręcisz " troszkę pokomplikowało sprawę POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian21 Napisano 16 Lutego 2010 Share Napisano 16 Lutego 2010 Unises, w końcu poszukałem trochę i zakupiłem porządne smarowidła, konkretnie abu. 2x tubki 0,5oz smaru i 2x 1oz oliwki. po miłej konwersacji z panią z jakiegoś sklepu w US nawet koszty wysyłki wyszły śmieszne i nie naliczono mi dodatkowych oplat za każde z czterech mikroopakowanek mialem wczesniej kupic komplecik penna od kogos na jb.pl ale troche małe te opakowanka(olej byl spory 4oz ale tzreba szukac osobno smaru) i poszukalem czegoś w ciekawszej relacji ceny/ilości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Unises Napisano 17 Lutego 2010 Share Napisano 17 Lutego 2010 Unises, w końcu poszukałem trochę i zakupiłem porządne smarowidła, konkretnie abu. Damian21, a próbowałeś już może coś rozłożyć na elementy pierwsze i przesmarować?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian21 Napisano 18 Lutego 2010 Share Napisano 18 Lutego 2010 Unises, od czasu eksperymentów ze smarami nie przeznaczonymi do kołowrotków jeszcze nie. czekam jeszcze na smarowidła aż przyjdą z za wielkiej wody ostatnio mi się nudziło to wyczyściłem jeden kołowrotek "do sucha" za pomocą detergentu i gorącej wody. za kryte łożyska się będę brał później ale nie sprawdzałem jeszcze czy te są rozbieralne(jeżeli tak to można je wyczyścić i naoliwić, choć piasku tam niema to jest stary syf). bawiłem się już z niektórymi krytymi łożyskami ale nie każde jest "rozbieralne", jedynie łożysk nie można wyczyścić za pomocą płynu do naczyń pod bieżącą gorącą wodą - tu można użyć wWD40 lub benzyny do zapalniczek i dokładnie wysuszyć. jednak najwięcej zabawy jest z tym śmiesznymi łożyskiem oporowym, by złożyć je do kupy. za kilka dni mam zamiar wsadzić małą relację krok po kroku jak nasmarować(gdzie czym) i złożyć - może komuś się przyda. aha, wymieniałem dwie fabryczne tulejki z tworzywa w Ultegrze, jednak obeszło się bez smarowania bo kołowrotek nowy i uznałem że to mi na razie wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erazm Napisano 19 Lutego 2010 Share Napisano 19 Lutego 2010 Czekam z niecierpliwością na tą relację Damian21. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokoko83 Napisano 25 Lutego 2010 Share Napisano 25 Lutego 2010 Witam oliwienie przekładni itp. mechanizmów uważam za błędne i złe rozwiązanie początkowy efekt będzie niezły ale po krótkim czasie metal będzie ocierał o metal, a co za tym idzie szybkie zużywanie materiału nakładany smar powinien być gęsty (a nie jak niektórzy piszą, że należy dodać trochę oliwy do smaru)tak żeby dobrze sie trzymał w miejscach w których występują tarcia metalu o metal. Oliwić należy łożyska............... i też nie wszystkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek Napisano 25 Lutego 2010 Share Napisano 25 Lutego 2010 nakładany smar powinien być gęstyNie koniecznie ,ale nie o gęstość tu chodzi a o lepkość im większą tym lepsza .a o oliwieniu osi głównej nie zapominajcie sucha wyrabia sie szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peter Napisano 26 Lutego 2010 Share Napisano 26 Lutego 2010 Nie wiem jak mam to rozumiec ale przy zakupie kreciolka Shimano orginalnie byl zapakowany olej(smar)bardzo zadki czyzby niewlasciwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.