keri Napisano 4 Maja 2008 Share Napisano 4 Maja 2008 Niestety tak jest że wschodnioeuropejczycy dają się nabierać na hasła typu "ilość łożysk" czy inne takie nie koniecznie istotne bajery. Masz racje towar na inne rynki /bardziej wymagające/ jest lepiej dopracowany i cena bardziej współgra z jakością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuck Napisano 4 Maja 2008 Share Napisano 4 Maja 2008 Jest tańszy od Nexave. Czy produkty dostępne w USA są lepszej jakości i są lepiej dopracowane? tak. A nexave nie jest porządnym młynkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andilopp Napisano 4 Maja 2008 Share Napisano 4 Maja 2008 To samo zauważyłem w innym modelu. Model FX4000RA i Catana 4000RA. FX z USA chodzi 6 lat i jest jak nowy (1 łożysko najprostszy model), natomiast Catana 2 lata i jest ciężko. Wykorzystywałem je do połowu na żywca. Jakość prostego modelu na rynek amerykański jest wg mnie o wiele wyższa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom3k Napisano 9 Maja 2008 Share Napisano 9 Maja 2008 witam czy Waszym zdaniem warto inwestowac w kolowrotek shimano nexave, czy lepiej kupic sprawdzona catane? lowie wedka shimano catana bx ml (5-20) 270cm, lowie glownie na srednie i wieksze obrotowki meppsa, woblery 5-10cm rapala, salmo i kopyta 7-8 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes D. Napisano 9 Maja 2008 Share Napisano 9 Maja 2008 lowilem catana a nexave mialem w lapce tylko w sklepie. Moim zdaniem sa to porownywalne sprzety i nie zauwazysz wiekszej roznicy. Nexave to moim zdaniem catana po lekkim tunningu wiec chyba nie ma sensu przeplacac zwazywszy ze cena nexave jest prawie 2 razy wieksza. Polecam przedni hamulec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andilopp Napisano 9 Maja 2008 Share Napisano 9 Maja 2008 Hej Ja na na wędce 5-20g mam Catane 2500 FA i jest spoko. Mam oczywiście też Nexave na innej wędce tyle że 4000 FA i powiem Ci, że różnica w kołowrotkach jest, ale nie aż taka aby inwestować w droższy, a ja Ci polecam Catane 2500 FA, myślę że będziesz zadowolony. Ja kupiłem Nexave z ciekawości, a teraz bym kupił Catanę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majdan Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 Witam! Chciałem dzisiaj nasmarować Shimano Catana 2500 RA jednak podczas rozbierania utknąłem na tym momencie: Zacząłem brać się za hamulec i pewnie go za mocno chciałem przekręcić i teraz już nie pstryka podczas regulacji (pstryka tylko jak żyłka się rozwija). To coś poważnego? Da się to naprawić. Powracając do tematu. Wiecie co dalej zrobić żeby go rozebrać i nasmarować od środka? Tu macie schemat: http://fish.shimano-eu.com/media/fishing/techdocs/en/CAT2500RA_v1_m56577569830556229.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes D. Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 zdjac szpule u gory jest sruba 10 albo 8 nie pamietam z boku korpus jest na srubach Jak utknales w tym miejscu to nie rozbieraj wiecej niz napisalem tylko patyczkiem kosmetycznym wytrzyj stary smar i naloz nowy i pokrec korbka a sie ladnie rozlozy po calosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majdan Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 Szpulę już zdjąłem, podczas robienia zdjęcia zapomniałem jej zdjąć. Teraz zaaktualizowałem fotkę. "z boku korpus jest na srubach " - ale jest tak silnie przymocowany, jakby przykręcony. Wydaje mi się, że nakrętka hamulca go trzyma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artech Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 Majdan, pod pokrętłem hamulca jest jeszcze jedna śruba. poza tym musisz zdjąć kosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majdan Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 Kosza nie mogę zdjąć, bo blokuje mi taki krzyżyk - na nim trzyma się szpula z żyłką. Ale jest luzem i nic nie blokuje w otwarciu. Pod pokrętłem hamulca? Tzn jest jedna jeszcze jedna śrubka przykręcona do przełącznika, który blokuje ruch kabłąka w jedną lub dwie strony. Ale ona nie ma tu nic do znaczenia, bo nawet po odkręceniu elementy są przyblokowane. Prosiłbym, abyście mi podali konkretne elementy ze schematu - będziemy się lepiej rozumieć: http://fish.shimano-eu.com/media/fishing/techdocs/en/CAT2500RA_v1_m56577569830556229.pdf Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artech Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 Po pierwsze, primo niepotrzebnie zdejmowałeś kabłonk, po drugie, primo ten krzyżyk musisz delikatnie wyciągnąć, po trzecie regulację hamulca masz z tyłu i to trzeba odkręcić potem zdjąć zabezpieczenie z drucika. Najważniejsze uważaj na mechanizm blokady obrotów wstecznych (9459 na schemacie) - łożysko oporowe nie smaruj tego nie zalewaj oliwką ani nic z tych rzeczy, najlepiej wrzuć to do bęzyny ekstrakcyjnej na chwilę potem osusz i nie smaruj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szotornik Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 Sory ze może obok tematu ale ile ta twoja catana ma ze stwierdziłeś ze musi być sparowana bo z tego co wiem to jeśli sprzęt jest na gwarancji to smarowanie jest za darmo w ramach serwisu moja katana nie długo obchodzi roczek i nawet dźwięku nie ma żeby chciała smar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majdan Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 Spoko Czyli rozumiem, że mam kręcić hamulcem do oporu? Boję się żeby go nie zepsuć... Ale w stronę odkręcania czy zakręcania? Odkręcania chyba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majdan Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 Kupiłem ją w tamtym roku w czerwcu. Czyli w sumie jest na gwarancji... A nie straciłem jej przez to rozkręcanie? I ile się czeka na takie smarowanie? I jeszcze jedno pytanie z tym hamulcem. Jak nim kręcę - reguluję, to już nie pstryka. Stało się tak po mojej rozbiórce... ;/ Orientujecie się co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szotornik Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 Uuu to tym bardziej dziwne ze kołowrotek praktycznie niemający roku smarowania potrzebuje mowie ja jak swój kupowałem to mi od razu mówił koleś żeby go nie rozkręcać tylko na sparowanie przynieść do niego w końcu to shimano:> naprawdę chyba z nudów się zabrałeś za to a teraz nie daj Boże cos by się z nim stało zobaczyliby ze grzebane było i dziękuje naprawdę ludzie maja manie grzebania tam gdzie nie trzeba:P:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majdan Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 Dzięki za takie rady. ;/ To co mam zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majdan Napisano 16 Maja 2008 Share Napisano 16 Maja 2008 Właśnie rozkręciłem hamulec. Trzeba było włożyć śrubokręt w element 9396 i kręcić nim trzymając za hamulec (element 9400). Brak pstrykania wynikał z rozgięcia elementu 9385. Nagiąłem drucik, złożyłem wszystko i jest jak było. Teraz pytanie, rozkręcać jeszcze raz i smarować, czy dać na gwarancję na smarowanie, a może zostawić i się nie czepiać? Otóż mam jeszcze w domu Catanę 4000 RA (raz byłem nim na rybach - 5 rzutów - kołowrotek jak igła) i jak porównam jak chodzą oba, to w nieużywanym czuje gładkość i jak smar ładnie pracuje. W tej starej czuje minimalnie jak ocierają się elementy. Może wyolbrzymiam, ale wolę być zapobiegliwy... Co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuck Napisano 17 Maja 2008 Share Napisano 17 Maja 2008 Po rozkręceniu kołowrotka już nie masz gwarancji. Nietrudno się zorientować w serwisie, że był rozkręcany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majdan Napisano 17 Maja 2008 Share Napisano 17 Maja 2008 Hmmm, ja w sumie zdjąłem tylko kabłąk. Jedyne co widać to ślady śrubokręta na hamulcu. Tak to nie wiem jak mogliby zauważyć, że był rozkręcany. A gdybym powiedział, że go raz dawałem już do serwisu bo cośtam nie chodziło, ale okazało się, że już OK. Oni to jakoś zaznaczają? Albo pójdę i będę grał głupa Jak zrobią to zrobią, jak nie to nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oli11 Napisano 6 Czerwca 2008 Share Napisano 6 Czerwca 2008 no właśnie co o nim sądzicie bo go właśnie zamówiłem:) a co sądzą inni można poczytać TU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuck Napisano 7 Czerwca 2008 Share Napisano 7 Czerwca 2008 Podoba mi się cena młynka na tej stronce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Homegeon Napisano 7 Czerwca 2008 Share Napisano 7 Czerwca 2008 bo to catana + 1 łożysko oli11, opłaca CI się go sprowadzać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość DareczeK Napisano 7 Czerwca 2008 Share Napisano 7 Czerwca 2008 nie możesz mówić , że to catana + jedno łożysko, bo nigdy tym kołowrotkiem nie kręciłeś ani go na oczy nie widziałeś....., ale jeżeli jest tak jak mówisz , to tym bardziej warto... A dlaczego miałoby nie opłacać mu się sprawdzać ? Jak nie sprawdzi to nie będzie wiedział czy warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Homegeon Napisano 7 Czerwca 2008 Share Napisano 7 Czerwca 2008 mogę mówić bo przeczytałem jej specyfikacje i dla mnie różni się od catany jednym łożyskiem oraz designem aha - jest w tej samej cenie co catana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.