Gregorek Napisano 23 Lutego 2010 Share Napisano 23 Lutego 2010 titanic z blachy 3 niezniszczalny Wandale nic jej nie zrobią, ale dla złomiarzy stanowi nie lada kąsek. Ile waży Twoja łódka - pancernik? Jakich materiałów użyłeś do jej wygłuszenia? Możesz wstawić zdjęcie w temacie "Nasze łodzie i pontony"? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik poznan Napisano 23 Lutego 2010 Share Napisano 23 Lutego 2010 Dopiero ma być moja odkupuje ją od znajomego bierze ślub i sie wyprowadza mój jest silnik nie wygłuszona tylko na dno od wewnątrz ma wstawione tworzywo plastyik ale taki elastyczny i na burtach tak z 15cm od dołu ale zrobione pod wymiar solidnie w końcu obecny właściciel pracuje w plastikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slow90 Napisano 30 Kwietnia 2010 Share Napisano 30 Kwietnia 2010 witam forumowiczów;) Mam malutki dylemacik ponieważ do mojej łodzi chcem kupić silnik 50 KM firmy Honda lub silnik yamaha 60 KM,dlatego tez nie wiem jakie jest spalanie tych silników...co byloby najlepszym rozwiązaniem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spini Napisano 30 Kwietnia 2010 Share Napisano 30 Kwietnia 2010 Może najpierw opisz co to za łódż,gdzie nia będziesz pływał itd. Takie info ułatwi pomoc diametralnie i poprawi trafność wyboru;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg1804 Napisano 17 Maja 2010 Share Napisano 17 Maja 2010 mam pytanie zastanawiam się nad kupnem silnika spalinowego zaburtowego jaki polecajcie jako najlepszy łódka długości 4,8 m szerokości 1,8 m waga ok 150 kg polecano mi mercury 2,5 km lub seaking 2,6 km który bedzie lepszy czy może inny z góry dzięki za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 17 Maja 2010 Share Napisano 17 Maja 2010 WITAM, wszystkich na forum, zapodaje mały test silników Yamaha, spalanie, i inne dane. Z powyższej sciagi można wywnioskować jaki silnik zastosować DO SWOJEJ ŁODZI, są podane typy i długosci łodzi. pozdrawiam PIT P.S i wcale nie jest tak pięknie ze spalaniem, mój silnik 15KM "chleje" na Warcie 4,5L/h na wyjazd 10h potrzebuje około 30-40 litrów PB 98, więc łatwo policzyć ile kosztuje jeden wyjazd TESTY SILNIKÓW YAMAHA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 17 Maja 2010 Share Napisano 17 Maja 2010 mam pytanie zastanawiam się nad kupnem silnika spalinowego zaburtowego jaki polecajcie jako najlepszy łódka długości 4,8 m szerokości 1,8 m waga ok 150 kg polecano mi mercury 2,5 km lub seaking 2,6 km który bedzie lepszy czy może inny z góry dzięki za informacje Co do twojej łodzi, to pierwsze jaki max silnik zaleca producent pływadełka? W/g mnie najekonomiczniejszy byłby 10 lub 15 KM, ale na 15KM trzeba mieć już patent. A do takiej WIELKIEJ KRYPY (5m)to chyba z 20-30KM było by relaksem na np Zalew Szczeciński, a tą "DWUJKĄ" co polecają Tobie, to możesz przemieszczać się w żółwim tempie po bezwietrznych zatoczkach, i tylko tyle. No i jaka długosć stopy? S czy L PAMIETAJMY,że silniki 8KM to zdławione 10KM, 15KM to zdławione 20KM. Widać to z danych które zamiesciłem powyżej ( dotyczy 90% producentow) Jak ktoś ma problem z określeniem długosci stopy silnika zaburtowego polecam inne info: "Zmierz odległość od pawęża do stępki. Jeśli wynosi ona od 15" do 17", to będziesz potrzebował silnika Tohatsu z "krótką" nogą. Jeśli wynosi od 20" do 22", to będziesz potrzebował silnika z "długą" nogą. Nogi silników Tohatsu są mierzone od końca montowania silnika do płyty kawiatacyjnej na spodzinie. Generalnie wiekszość łodzi potrzebuje albo krótkiej albo długiej nogi, ale niektóre łodzie wymagają silnika z nogą 25"(ultra-długa noga). w/wmateriał ze strony TOHATSU pozdrawiam PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg1804 Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 ta łódka ma ze 30 lat ,była to szalupa ratunkowa ,ostatnio pływała na podstawowej wersji wiecieroka a wcześniej nawet na saluciku .Interesuje mnie spokojne dopłynięcie na łowisko oraz powrót nic więcej .Pływać będzie na drwęckim albo na szelągu wielkim .stopa silnika krótka więc jaki silnik wybrać ? dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 zapodaje mały test silników Yamaha, spalanie, i inne dane.Ale gdzie ten test ,mnie otwiera sie tylko katalog silników Yamaha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 Witam, greg1804, czy jest tak trudno ściągnąć plik który zamieściłem wyżej? zobaczyć na obrazkach na kształt łodzi i jej wagę, oraz jakie stosuje yamaha silniki do takich łodzi? Z tego co widzę do 3,9m łodzi minimum jest wsadzone 9.9 KM, a Ty chcesz wsadzić 2,5KM bo kiedyś pływałeś na silniku o podobnej mocy.Ale tu trzeba pomyśleć logicznie: - czy obecną lodź będziesz miał kolejne 30 lat? - czy masz zamiar "żyłować" silnik 2,5KM ( chłodzony powietrzem) - po zakupie 2,5KM stwierdzisz,że mogłem kupić większej mocy - lepiej mieć zapas mocy, który może się przydać w nagłych wypadkach. - ekonomika spalania oraz zużycia silnika przy takiej dużej łodzi - gdzie będziesz miał najbliższy serwis Pomyśl i zastanów się, silnik 2,5KM kosztuje około 3 tyś, a w tej chwili w Poznaniu, na portalu aukcyjnym jest silnik MERCURY 9.9 FOUR z 2005 roku stan IGŁA za 4 tyś, suzuki 9.9 na gwarancji za 5200,specjalny model YAMAHY na Polskę 13,5KM bez uprawnień za 8200, jest w czym wybierać. pozdrawiam PIT P.S jak wsadzisz i 1KM to dopłyniesz,ale co to za przemieszczanie się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 zapodaje mały test silników Yamaha, spalanie, i inne dane.Ale gdzie ten test ,mnie otwiera sie tylko katalog silników Yamaha. Hi, TO JEST TEST SPALANIA, PRĘDKOŚCI, OBROTÓW SILNIKÓW, TYP SILNIKA, ORAZ PRZY JAKIEJ ŁODZI LUB PONTONIE BYŁ STOSOWANY ( długość , waga), ORAZ ILE OSÓB BYŁO NA ŁODZI, TEMPERATURA OTOCZENIA itd pozdrawiam PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 specjalny model YAMAHY na Polskę 13,5KM bez uprawnieńA parę słów więcej ,co takiego ma ze bez uprawnień ,i czy ta "specjalność" mi nie zaszkodzi jak będę musiał przeprowadzić remont ,wiesz chodzi mi o części zamienne ,te do silników specjalnych zawsze są drogie i niedostępne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 HI, maniek, specjalny model YAMAHY 13,5 KM na POLSKE, czyli dostosowany do polskich przepisów największa moc do 10KW=13,6KM bez uprawnień sternika motorowodnego. W teście który umieściłem ten silnik nie istnieje, bo to ten sam silnik co 15 i 20KM, z resztą tak jak piszę: 8KM i 10KM to ten sam silnik 15KM i 20KM to ten sam silnik zmniejszony dopływ paliwa=mniejsze obroty= mniejsza moc w KM Pojemności cylindrów 8 i 10 są takie same, 15 i 20 tak samo, różnica w obrotach czasami w skoku śruby.Co do śrub i ich doboru, nie będę się rozpisywał, chyba,że ktoś chce takie info dokładne co i jak mogę to napisać bez problemu. z serwisem tego silnika nie ma żadnych problemów, ponieważ jest to model 20KM zdławiony do 13,5 KM.Co do dostępności części Yamaha=Mercury=Mariner, tak mi odpowiedzieli w serwisie w Poznaniu. z częściami nie ma problemu, przy regularnym serwisowaniu,wymiana oleju w spodzinie i silniku, raz do roku zmiana wirnika gumowego pompy wody, wieczny silnik, dla tego kupiłem yamahe, a przd zakupem oglądałem suzuki, ale nie ma u mnie serwisu dla tego nie kupiłem. Po upływie gwarancji, wiadomo co można zrobić, bo konia z rzędem temu kto na wodzie mi powie,że silnik ma 20KM a nie 13,5 tak jak na tabliczce znamionowej. Zmniejszenie mocy silnika 20KM do 15 oraz do 13,5KM jest w zmniejszonym dopływie paliwa do gaźnika, tak było w mojej 15KM obecnie ma 20KM, Wyjęcie tego dławienie odbyło się w serwisie w Poznaniu, na moje polecenie, serwis Gapski i Syn autoryzowany serwis yamahy. Wiadomo, że silnik jest po gwarancji, w innym przypadku bym tego nie zrobił a i serwis by się chyba tego nie podjął. pozdrawiam PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 pitpower, Ale ten 20KM to już "kobyła" waga ponad 50kg kto by to dźwigał. a ta 10 -teczka w sam raz dla mnie mało pali ,dużo nie wazy.Tylko duuuużo kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 Hi,maniek faktycznie tu masz racje, nie jest to typ silnika "mobilnego" mówię tu o 15 i 20 KM, bo 52KG robi swoje. Ja przed wyjazdem na Wartę instaluje silnik w domu, na stałe, ze stojaka na pawęż idzie go ładnie podnieść, ma fajnie wyprofilowane uchwyty nawet bym nie powiedział,że to 52KG. Jadę bezpośrednio na betonowy slip do przystani kajakowej Posnania, wodowanie, przyczepa z samochodem na parking klubu i w drogę. Co do 10KM, nie tylko yamahy, fajny, mobilny silnik, waga jeszcze do zniesienia, idzie wyrwać rodzynki na aukcji do 5 tyś za 10KM na gwarancji, obserwuje temat od 3 tygodni na zlecenie znajomego który właśnie chce 10KM yamahe, mercury/mariner,honda,suzuki w takiej kolejności. Co do przewożenia, hmm, zawsze czapa musi być wyżej od stopy, i musi leżeć na jednej stronie wskazanej przez producenta, a dla tego że: - woda z układu chłodzenia może( nie musi) się przedostać do środka silnika - olej jest w silniku, i raczej nie jest wskazane obracanie do góry nogami to 4 suw. a Tu podaje link, jak pracuje taki silnik 10KM yamaha na 3m pontonie pozdrawiam PIT P.S mówię tu o 4 suwach, a nie bębenkach 2 taktach, na które wejdzie lub weszła ustawa o zakazie sprzedaży i pływania ze względu na wydech spalin z olejem do wody. Z tego co się orientowałem,tylko służby ratownicze i rybołówstwo będzie mogło mieć bębenki 2 takty.Z resztą nowego bębenka chyba nikt już nie sprzeda z Polskich dystrybutorów, jedynie są sprowadzone, ale one umrą śmiercią naturalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czeburaszka710 Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 Witaj PITPOWER napisz jaką max prędkość osiągasz na przerobionej 15-ce ? Tak się składa że mam taką łódkę jak twoja i merc 15hp nie przerobiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg1804 Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 Dzięki za pomoc .Pewnie że lepiej mieć zapas mocy .Zastanowię się nad jakimś z poleconych przez was. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 Witaj PITPOWER napisz jaką max prędkość osiągasz na przerobionej 15-ce ? Tak się składa że mam taką łódkę jak twoja i merc 15hp nie przerobiony. Witam, pod prąd na Warcie, w 3 osoby ( z czego dwóch po 120KG) około 45km/h (ale to max) z prądem dochodzi do 60KM/h i ponad. Trym +2* śruba o skoku 10, na śrubie 12 mniejsze przyśpieszenie ale moc większa pod prąd zdecydowanie. Na 10 śrubie lepiej pływa w dwie osoby jak w 3, z kolei na "12" lepiej w 3 osoby jak w dwie. Jak przestanie padać mam zamiar ruszyć na wartę, zrobię foty echo z licznikiem prędkości i wsadzę na forum wraz z filmem. Tylko niech przestanie padać pozdrawiam PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czeburaszka710 Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 Wyniki niezłe , u mnie 35 na Warcie pod prąd w dwie osoby i zaczyna strzelać w śrubie (kawitacja) trym 2 chyba muszę śrubę zmienić . Śruba 12" ma większy skok za tym więcej obciąży silnik czyli zmniejszą się max obroty trzeba to sprawdzić . Tylko że jak na razie niema gdzie tej śruby na sprawdzian załatwić. A w gażniku dyszy na ile byli zmieniane ? Aha zużycie paliwa mam znaczne mniejsze nie wypaliłem 11l nawet pływając dzień po Bałtyku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 Hi,czeburaszka710 tylko pamiętaj,że zmniejszając śrubę zmniejszasz moc, zwiększasz prędkość,oraz obroty silnika. Zmniejszając śrubę o 2 , zwiększasz obroty silnika o 400.Czyli zwiększenie śruby zmniejsza obroty, zmniejszenie śruby zwiększa obroty.Nie można przesadzić bo przekręcisz silnik jak nie masz zabezpieczenia. Ale jako stary wyga wiesz o tym. Nie wiem co było robione w gaźniku,bo zawiozłem silnik na przegląd i powiedziałem że mają mi wymontować te badziewia i zrobić 20KM. Za cały przegląd ze zdjęciem zabezpieczeń zapłaciłem 310zł w tym oleje i wirnik pompy nowy. Spalanie tak jak napisałem, pod prąd na rzece 5L to minimum, ale naprawdę zapier...... na 2/3 na rumplu mocy. Napisałem to ku przestrodze innych, bo na pewno będą tacy, co nie doczytają do końca tematu, wejdą z google, kupią nieodpowiednią śrubę i jeszcze kłopotu sobie narobią bo będą chcieli mieć lodź z prędkością jaką pływa się w USA na oceanie,he,he autoryzowany serwis yamahy w Poznaniu Gapski i Syn, są na stronie yamahy i google ( info dla kolegi ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czeburaszka710 Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 Mojego silnika przekręcić nie da się bo mam jeszcze fabryczne ograniczenie obrotów jak dobrze pamiętam 5000 ob/min . Elektronika czuwa Dorobiłem tylko solidne ładowanie do aku bo oryginał to lipa. Ile skasowali za przeróbkę z15 do 20hp? Nie jest tak zle daj do nich namiary bo merc i jama to jest ten sam silnik . Dzięki za tydzień będę w Poznaniu , wpadnę do nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PROT Napisano 24 Maja 2010 Share Napisano 24 Maja 2010 Mam pytanie czy ktoś z was ma taki silnik, czy warto go kupić i kto jest producentem ? W jakim kraju sa produkowane ? Silnik SPALINOWY Sea King 15KM Kupiłem taką łódz: Łódź hybrydowa Aquamax RIB 320 i czy ten silnik bedzie odpowiedni. ? Czy sa wymagane jakieś uprawnienia ? Jestem zupełnym amatorem i proszę o wyrozumiałość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 24 Maja 2010 Share Napisano 24 Maja 2010 Witam, Sea King to chińczyk, stary model yamahy, Chińczycy wykupili jakąś licencje i klepią to u siebie, zasłyszany temat z innego forum, oraz wyczytany na forum w USA. Z wad jakie ma ten silnik, to to że duuuuużzooooo pali, o reszcie nie słyszałem, bo po zakupie swojej yamahy odpuściłem czytanie o mniej znanych firmach . Do tego RIB*a co kupiłeś,proponują 15KM, wiec bedzie idealny, ale trzeba określić długość stopy silnika jeszcze, bo na stronie co podałeś w opisie RIB*a nic nie ma na ten temat. W/g mnie krótka na 99% ,ale lepiej zawsze się zapytać dokładnie. W POLSCE OD 10KW=13,6 KM potrzebny jest patent sternika motorowodnego, a wiec na 15KM trzeba posiadać uprawnienia, koszt kursu około 600-650zł STERNIK MOTOROWODNY - prowadzenie jachtów motorowych z silnikiem o mocy nie wyższej niż 60kW po wodach śródlądowych - prowadzenie jachtów motorowych z silnikiem o mocy nie wyższej niż 60kW po wodach morskich w strefie 2 Mm od brzegu w porze dziennej STARSZY STERNIK MOTOROWODNY - prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych - prowadzenie jachtów motorowych do 12 m długości po morzach zamkniętych (np. Bałtyk, Śródziemne, Adriatyk) pozdrawiam PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirek* Napisano 24 Maja 2010 Share Napisano 24 Maja 2010 Witam Cały zeszłoroczny sezon przepływałem na seakingu lecz 4km . Łódka była lekka 70kg choć nie mała bo 390/155cm, to silniczek dawał radę nawet jak się we trójkę pływało oczywiście prędkości nie były zadawalające ale zdecydowanie szybciej i lżej niż na wiosłach. Silniczek ani razu się nie zakasłał ani nie odmówił posłuszeństwa. Oto ten silniczek i łódeczka: Aha są to konstrukcje chiński to samo co Parsun, ponoć są kopią Yamahy czy udaną zobaczymy za parę lat... Ps. W tym roku zbudowałem też większą łódkę ze sklejki i sam jestem zainteresowany kupnem seakinga 8-15km więc aż tak złe to chyba nie są ... . Oczywiście na allegro są też ciekawsze pozycje markowe jak np.: honda 15km czy yamaha 15km z 2008 za 6600zł, kultura pracy hondy{choć to ponoć traktorki} jest rewelacyjna. Sam bym łyknął gdybym miał parę groszy więcej. Pozdrawiam i życzę udanego wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirek* Napisano 24 Maja 2010 Share Napisano 24 Maja 2010 Z wad jakie ma ten silnik, to to że duuuuużzooooo pali, o reszcie nie słyszałem, bo po zakupie swojej yamahy odpuściłem czytanie o mniej znanych firmach . ,,pitpower" Bardzo szanuję wypowiedzi forumowiczów zwłaszcza wnoszące wiele w danym temacie jak np.: prawie wszystkie Twoje czy pływałeś na seakingach lub parsunach by stwierdzić, że one dużo palą czy masz jakieś miarodajne porównanie? Jeśli tak to ja chętnie poczytam lub obejrzę tabelę pomiarową. Ja mam w porównaniu do 4km Yamahy. Mój znajomy miał 5 słownie pięć silników a pływa na szóstym. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.