Skocz do zawartości
tokarex pontony

zaneta wlasnej produkcji - czy to sie oplaca

Wojas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Na początku przepraszam że pytam o takie głupoty ale jestem początkujący i na wędkarstwie mało sie znam ( chodz nad tym pracuje) . Amianowicie moje pytanie brzmi: Co to zanęta , do czego służy i jak sie ją używa. Bede bardzo wdzięczny jak ktoś mi jeszcze wytłumaczy co to przynęta ( chodz na ten temat już coś wiem) .

przynęty na klenia   Dragon
  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Dwie_sety
Napisano

Zanęta to to wszystko co wrzucisz do wody w celu zwabienia ryb w łowisko a także w celu ich późniejszego utrzymania w łowisku.

Przynęta to wszystko to co założysz na haczyk (przynęty naturalne), lub to co jest uzbrojone w haczyk (przynety sztuczne) kotwiczka to też haczyk tylko trójramienny.

Przynęta służy do bezpośredniego złowienia ryby

• 3 weeks later...
Napisano

zanęty można kupić w sklepach wędkarskich - to te sypkie mieszanki

nie warto kupować tanich bo nie utrzymają ryby w łowisku - dobre są znane firmy np. Gutmix ( Edmund Gutkiewicz ) , traper , lorpio kosztują ok 5.50zł za kg - nie taniej!!!(opłaca się kupić 2.50 kg za ok 8.50 zł ) A DO ZANĘTY OBOWIĄZKOWO ROBAKI -BIAŁE LUB PINKA i klej zanętowy aby się kule nie rozpadały za szybko(robaki rozbijają kule zanętowe więc można je zabić przez mrożenie lub zaparzanie jeśli trzeba )

zanętę namacza się powoli nie od razu

Napisano

Po przeczytaniu paru ciekawych postow na temat zanet postanowilem zrobic cos swojego.Dopiero zaczynam lowic,wiec eksperymentuje ile wlezie :P A wiec:

-2 szklanki sruty kukurydzianej

-1 szklanka bulki tartej

-zmielony czosnek

-aromat waniliowy

-pogniecione platki musli

-woda