Skocz do zawartości
przynęty na klenia     Dragon

zaneta wlasnej produkcji - czy to sie oplaca


Wojas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na początku przepraszam że pytam o takie głupoty ale jestem początkujący i na wędkarstwie mało sie znam ( chodz nad tym pracuje) . Amianowicie moje pytanie brzmi: Co to zanęta , do czego służy i jak sie ją używa. Bede bardzo wdzięczny jak ktoś mi jeszcze wytłumaczy co to przynęta ( chodz na ten temat już coś wiem) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon
  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Dwie_sety

Zanęta to to wszystko co wrzucisz do wody w celu zwabienia ryb w łowisko a także w celu ich późniejszego utrzymania w łowisku.

Przynęta to wszystko to co założysz na haczyk (przynęty naturalne), lub to co jest uzbrojone w haczyk (przynety sztuczne) kotwiczka to też haczyk tylko trójramienny.

Przynęta służy do bezpośredniego złowienia ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

zanęty można kupić w sklepach wędkarskich - to te sypkie mieszanki

nie warto kupować tanich bo nie utrzymają ryby w łowisku - dobre są znane firmy np. Gutmix ( Edmund Gutkiewicz ) , traper , lorpio kosztują ok 5.50zł za kg - nie taniej!!!(opłaca się kupić 2.50 kg za ok 8.50 zł ) A DO ZANĘTY OBOWIĄZKOWO ROBAKI -BIAŁE LUB PINKA i klej zanętowy aby się kule nie rozpadały za szybko(robaki rozbijają kule zanętowe więc można je zabić przez mrożenie lub zaparzanie jeśli trzeba )

zanętę namacza się powoli nie od razu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu paru ciekawych postow na temat zanet postanowilem zrobic cos swojego.Dopiero zaczynam lowic,wiec eksperymentuje ile wlezie :P A wiec:

-2 szklanki sruty kukurydzianej

-1 szklanka bulki tartej

-zmielony czosnek

-aromat waniliowy

-pogniecione platki musli

-woda