pankowaty Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 Zakładam temat dotyczący rozpoczynających się właśnie prac modernizacyjnych WWW. W skrócie plan jest taki, żeby zwiększyć maksymalny przepływ Wrocławskiego Węzła Wodnego (zwanego dalej WWW). Prace podzielone są na kilka odcinków, więcej szczegółów na stronie RZGW, polecam też mapę. Wygląda na to, że chcą nam Wrocławski odcinek Odry trochę zmienić, pytanie tylko jak bardzo. Szukałem jakichś bardziej szczegółowych informacji, niestety nie mogę się dogrzebać. Zastanawia mnie np. co znaczy "Remont Kanału i uporządkowanie międzywala powyżej mostów Jagiellońskich do ubezpieczeń dolnego stanowiska jazu Bartoszowice." Czy będzie pogłębiane dno obecnego kanału, czy może usuwana ziemia z międzywala? Usuną kamienie z dna, czy zostawią tak jak jest? Jest wiele pytań, a to tylko przykłady. Niech ten temat posłuży do wymiany informacji o modernizacji WWW. Jak znajdę coś więcej, to postaram się wrzucić. Fajnie byłoby też zobaczyć jakieś fotki z prac jak już się na dobre zaczną, ze swojej strony postaram się moje okoliczne miejsca co jakiś czas odwiedzać i wrzucić fotorelację. W każdym razie wygląda na to że trochę nam się rzeczka zmieni w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek Napisano 10 Lutego 2013 Share Napisano 10 Lutego 2013 Czytałem w zeszłym roku spis prac które obejmuje przetarg na modernizacje WWW ,tam była dokładniejsza mapka ,pamiętam że za mostem kolejowym na Popowicach mają Odre pogłębiać i poszerzać ,a w wcześniejszych komunikatach pisali dlaczego nie mogą pod mostem pogłębiać ,prawdopodobnie podpory są do wymiany i mogą się zawalić w razie pogłębienia a rozszerzenie rzeki w tym miejscu jest nie możliwe. Co bardzo mnie ciekawi to było napisane o budowie wyspy na rzece za mostem milenijnym ,gdzie w którym miejscu nic o tym nie wiem.Mają przebudować cały jaz na Rędzinie ,w końcu wybudować porządną przepławkę dla ryb dwuśrodowiskowych ,jak także na jazie w Brzegu dolnym ,nie bardzo wiem po jakie licho ,przecież jesiotry nie przedostaną się wyżej ,ale to wymusiła na RZGW dyrektywa wodna.A muszą się trzymać prawa bo kasę pożycza bank światowy ,a tu nie ma żadnego pogrywania ,chociaż małe przewałki będą Liczę na to że pogłębią na tyle że odsłonią się stare po niemieckie główki ,choc to mało realne. Na pewno będzie burdel nad brzegami ,jak ustawią dwie pogłębiarki na rzece to paręset metrów nie połowi się . Może się okazać że we Wrocławiu nie będzie gdzie patyków rozłożyć . Zastanawiam się gdzie się przenieś czy w górę czy w dół Wrocka na te dwa trzy lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slowik Napisano 11 Lutego 2013 Share Napisano 11 Lutego 2013 Zastanawiam się gdzie się przenieś czy w górę czy w dół Wrocka na te dwa trzy lata. Ja zmykam w górę i to dość wysoko Liczę na to że pogłębią na tyle że odsłonią się stare po niemieckie główki Nie tylko Ty na to liczysz Pożyjemy zobaczymy jak to będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankowaty Napisano 12 Lutego 2013 Autor Share Napisano 12 Lutego 2013 Na stronie gazety wrocławskiej pojawił się artykuł o poszerzaniu Odry:(link) "[...] Jak zmieni się szerokość koryta i międzywala? Np. Odra odmostów Warszawskich domostów kolejowych Poznańskich ma ok. 60 m szerokości. Po usunięciu części międzywala będzie miała 90-110 m. [...]" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankowaty Napisano 27 Marca 2013 Autor Share Napisano 27 Marca 2013 Artykuł na temat rozpoczynających się prac na Bartoszowicach (są zdjęcia):klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wasyl1968 Napisano 27 Marca 2013 Share Napisano 27 Marca 2013 zastanawia mnie celowość tych prac, na dzień dzisiejszy to chyba chodzi tylko i wyłącznie o zabezpieczenie antypowodziowe bo jeśli chodzi o żeglugę na odrze to zakrawa o absurd , degradacje środowiska i wywalanie kasy unijnej w błoto , przepraszam w odrę . z pozdrowieniem Wasyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankowaty Napisano 27 Marca 2013 Autor Share Napisano 27 Marca 2013 zastanawia mnie celowość tych prac, na dzień dzisiejszy to chyba chodzi tylko i wyłącznie o zabezpieczenie antypowodziowe Zgadza się, chodzi tylko o ochronę przeciwpowodziową, jeśli gdzieś poprawią się warunki żeglugowe, to raczej przy okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Rapa-man Napisano 27 Marca 2013 Share Napisano 27 Marca 2013 Kogo obchodzą warunki żeglugowe,ważniejsze jest chyba żeby ludzi ochronic od utraty dobytku podczas powodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wasyl1968 Napisano 27 Marca 2013 Share Napisano 27 Marca 2013 no to kamień z serca mi spadł a jeśli chodzi o żeglugę to temat jest mi bliski bo jestem ex marynarzem szuwarowo bagiennym jak mówili o łodziarce śródlądowej . z pozdrowieniem Wasyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankowaty Napisano 27 Marca 2013 Autor Share Napisano 27 Marca 2013 Kogo obchodzą warunki żeglugowe,ważniejsze jest chyba żeby ludzi ochronic od utraty dobytku podczas powodzi? Jedno drugiego nie wyklucza. Przebudowę WWW nadzoruje RZGW, które prowadzi też projekty dostosowania Odry do konkretnych kategorii dróg wodnych. Wykaz projektów znajdziesz tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankowaty Napisano 29 Marca 2013 Autor Share Napisano 29 Marca 2013 Jeszcze jedna garść zdjęć z trwających prac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Booseib Napisano 30 Marca 2013 Share Napisano 30 Marca 2013 Ciekawi mnie co z rybami na odcinku - Mosty Jagielońskie, a tama bliżej Warszawskiego? Tam jest normalna woda i kupe ryb, pracownicy się nimi podzielą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankowaty Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 2 Kwietnia 2013 Byłem dzisiaj na moście milenijnym, wycięto wszystkie drzewa rosnące przy brzegach poniżej mostu. Wygląda to tragicznie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Booseib Napisano 2 Kwietnia 2013 Share Napisano 2 Kwietnia 2013 Masakra ta wycinka, prawie nie poznalem miejsca...to wyglada jak głowki w brzegu dolnym, ta wycinka do poszerzenia Odry rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankowaty Napisano 15 Maja 2013 Autor Share Napisano 15 Maja 2013 Na Kozanowie koparki i spychacze wyrównują teren. Od dziś teoretycznie zamknięty jest dojazd nad wodę od strony Celtyckiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrisMekar Napisano 19 Maja 2013 Share Napisano 19 Maja 2013 Od dziś teoretycznie zamknięty jest dojazd nad wodę od strony Celtyckiej. Teoretycznie i praktycznie Tam było fajne miejsce do zwodowania się na ten odcinek rzeki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankowaty Napisano 3 Września 2013 Autor Share Napisano 3 Września 2013 Znalazłem stronę z fotkami z modernizacji:Galeria. Duża część zdjęć zrobiona była przed rozpoczęciem prac, ale jest też trochę z bieżących prac. Do dziś zastanawiałem się, co się stanie z główkami poniżej mostu milenijnego. Do dziś... Pojechałem tam i zobaczyłem krajobraz księżycowy, teren zaorany, wyrównany, brzydki. Główek praktycznie już nie ma, zostały właściwie tylko podstawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankowaty Napisano 8 Września 2013 Autor Share Napisano 8 Września 2013 Kilka nowych fotek na stronieGazety Wrocławskiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sez Napisano 9 Września 2013 Share Napisano 9 Września 2013 Tutaj dość sporo fotek z aktualnie prowadzonych prac z obszaru całego miasta: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=105299865#post105299865 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankowaty Napisano 7 Października 2013 Autor Share Napisano 7 Października 2013 Koledzy wędkarze! Z powodu braku szczegółowych informacji nt. modernizacji Odry poniżej Mostu Kolejowego Poznańskiego, wysłałem do RZGW pismo o następującej treści: [...]Szanowni Państwo, w ciągu najbliższych miesięcy kontynuowane będą prace w ramach modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego. Zadanie 6 skupia się na modernizacji odcinka Odry od mostów kolejowych Poznańskich do ujścia Widawy. Na Państwa stronie internetowej można przeczytać, że prace będą obejmować: -Udrożnienie koryta Odry na odcinku od mostów Poznańskich do jazu Rędzin, -Udrożnienie koryta Odry na odcinku od jazu Rędzin do ujścia Widawy. -poszerzenie koryta do 100m w dnie, remont uszkodzonych ubezpieczeń brzegów oraz formowanie nowych skarp ponadto pogłębione zostaną wejścia do portów Popowice oraz Kozanów. Informacje te, niestety, są bardzo zdawkowe i nie wyjaśniają wielu wątpliwości na temat przyszłego wyglądu Odry we wspomnianym rejonie. W związku z tym chciałbym zadać następujące zapytania: - Czy istnieją konkretne plany na temat tego, jak będzie wyglądała linia brzegowa (jeśli tak, wnioskuję o udostępnienie tych planów)- interesującymi informacjami będą tu np. mapy przyszłej linii brzegowej oraz dokładniejsze informacje na temat materiałów, jakimi będzie umacniany brzeg. - Obecnie zlikwidowano ostrogi regulacyjne poniżej mostu Milenijnego - czy będą one odbudowane? Jeśli tak, to w jakiej formie/kształcie? - Czy będzie pogłębiane dno Odry w tym rejonie? Jeśli tak, to jaka jest docelowa głębokość? Czy dno ma być na równej głębokości na cały przekroju poprzecznym , czy może przewidziane jest pogłębienie tylko fragmentu przekroju? Z góry dziękuję za odpowiedzi [...] Otrzymałem odpowiedź, w skrócie: [...] Realizowany jest on głównie, jak Pan zauważył, przez poszerzenia i pogłębienia [...] likwidacji ulega m.in. zabudowa ostrogowa, jako pozostałość po czasach kiedy nie było stopni wodnych Brzeg Dolny, a wcześniej Rędzien. [...] Poza tym, w razie, gdybym miał jeszcze jakieś pytania, zostałem zaproszony do siedziby RZGW. W związku z tym, mam propozycję: Jeśli jest jakieś pytanie, które chcielibyście zadać RZGW w związku z realizacją przebudowy na odcinku od mostów kolejowych Poznańskich do ujścia Widawy, a odpowiedzi na to pytanie nie można znaleźć w ogólnodostępnych źródłach, to wpiszcie je tu. Jeśli czas pozwoli, to postaram się do nich podjechać. Relację oczywiście zamieszczę. Deadline na pytania: 13.X.2013r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemlinek Napisano 7 Października 2013 Share Napisano 7 Października 2013 Super Michał że tak drążysz temat. Pewnie wszyscy są ciekawi jak to wszystko będzie wyglądać. Wielkie dzięki. Oprócz tych pytań któe sam im zadałeś to ja chętnie bym się dowiedział czy planują zrobić jakieś przejazdy przez wał tak zeby mozńa było dojechać do rzeki. Czy mozę wszystko zagrodzą i bedą sprzedawać bilety wstepu. Druga sprawa to czy "utną" cypel przy drugim zimowisku. Drzewa na samym koncu oznaczone do wycinko to wygląda na to że i tam będą kopać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceen Napisano 18 Października 2013 Share Napisano 18 Października 2013 Druga sprawa to czy "utną" cypel przy drugim zimowisku. Wydaje się, że tak właśnie będzie. Znaczniki wstawiane są chyba w tym celu. Jednak tutaj, może wypowie się ktoś, co zna się na rzeczy. Cytat: [...] Realizowany jest on głównie, jak Pan zauważył, przez poszerzenia i pogłębienia [...] likwidacji ulega m.in. zabudowa ostrogowa, jako pozostałość po czasach kiedy nie było stopni wodnych Brzeg Dolny, a wcześniej Rędzien. [...] Nie wnikam w szczegóły prac, ale czasami zaglądam na wklejone strony w tym temacie. Wnioskuję, że w granicach Wrocławia może zabraknąć właśnie wspomnianej zabudowy ostrogowej. Chyba będziemy uczyć się łowić na opaskach w bardzo szerokim "kanale". Dla zainteresowanych ogólny podgląd planowanych prac i mapa. http://odra-wroclaw.pl/lokalizacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceen Napisano 5 Grudnia 2013 Share Napisano 5 Grudnia 2013 Dzisiaj odwiedziłem za dnia "Barki II". Wygląda, że powoli zaczynają się poważniejsze prace na tym odcinku. Jak daleko ta "modernizacja" się posunie czas pokaże. Czy w ślad "Barek nr1" na czas prac zostanie ograniczony wstęp? Może ktoś wie więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankowaty Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 5 Grudnia 2013 Wydaje mi się, że ograniczenie na Barkach I nie wynika bezpośrednio z modernizacji WWW, ale z modernizacji linii kolejowej Wrocław - Poznań, a dokładniej mostu kolejowego, jest to zupełnie inna inwestycja (to tak tylko w kwestii informacyjnej, bo skutek jest ten sam...). Ale niestety spodziewałbym się ograniczenia wejścia na cypel barek II, tak jak ma to miejsce np. na Kozanowie. Może nie od razu, ale na pewno jak wjedzie ciężki sprzęt wejście zostanie zabronione. Natomiast co do samych cypli, to ten na barkach I będzie skrócony o jakieś 300m, natomiast nie ma informacji na temat skrócenia cypla barek II. A i jeszcze jedna perełka z tego rejonu: między portem Popowice a zatoczką na Kozanowie powstanie... wyspa . Praca wre tam chyba całą dobę, bo nie raz widziałem już około 5 pracujące koparki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceen Napisano 5 Grudnia 2013 Share Napisano 5 Grudnia 2013 Tutaj http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=109406273&postcount=2616 jest trochę zdjęć z miejsc, gdzie wielu wędkarzy, być może, obawiało się utraty łownego i trudnego wędkarsko odcinka Odry. Ja miałem takie obawy. Wręcz spisałem na straty. Po tym co widać na zdjęciach, można powiedzieć, że jest dobrze. Będzie jak dawniej a może i lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.