Dziadek Michał Napisano 17 Lipca 2008 Share Napisano 17 Lipca 2008 Cześć nie chce zakładać nowego tematu, więc podpinam się do tego...mam podobny problem. Szukam odpowiedniego silniczka pod ponton....najpoważniejszym kandydatem dla mnie jest : http://www.allegro.pl/item396241142__nowosc_silnik_madox_2_km_nowy_gwarancja_.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cianinho Napisano 17 Lipca 2008 Share Napisano 17 Lipca 2008 Cześćnie chce zakładać nowego tematu, więc podpinam się do tego...mam podobny problem. Szukam odpowiedniego silniczka pod ponton....najpoważniejszym kandydatem dla mnie jest : http://www.allegro.pl/item396241142__nowosc_silnik_madox_2_km_nowy_gwarancja_.html Witam ja do końca jeszcze sam niewiem jaki silnik myśle o yamha 4 km, ale z tego co słyszałem to ten modox to szajc, jednakże ja osobiście na nim nie pływałem więć tylko powtarzam poczytaj po internecie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej C. Napisano 23 Lipca 2008 Share Napisano 23 Lipca 2008 Mam małą Hondę chłodzoną powietrzem i jest ok. Łatwo się ją nosi, łatwo przewozi na podłodze bagażnika pod innymi wakacyjnymi gratami. Wystarcza do małej łódki i pontonu. Mogłaby być cichsza. Ma za to sprzęgło odśrodkowe. Honda 5km jest mocniejsza i cichsza, ale cięższa, większa i wymaga linii paliwowej. Kupiłem więc Yamahę 4km i jestem zadowolony. To takie połaczenie zalet Hondy 2,3 i 5km Właśnie jutro jadę popływać na Bugu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ememiks Napisano 28 Lipca 2008 Share Napisano 28 Lipca 2008 Witam Przymiezam sie do zakupu silnika spalinowego nowego gdyz ostatnio moj tanio zakupiony uzywany mercury 4km zaczyna mnie dobijac!! Juz w tym sezonie 5 razy na wioslach wracalem z 8 wypadow na ryby. Jak nie 2 razy linka sie urwala (przeciera sie masakrycznie i brak mi pomyslu) to problemy z odpaleniem albo 10 minut pracy silnika i problem z odpaleniem (chlodzenie sprawne) no i walka z ta mieszanka paliwowa. Mam lodke 4m x1.4m waga ok 90kg i chcial bym spedzic spokojnie czas na wedkowaniu niz na ciaglym mysleniu co tym razem...... Rozmawialem z dosc obstukanym w temacie obywatelem ktory uswiadomil mi ze przy danej wielkosci lodzi roznica miedzi silnikami 2km a 4km tak naprawde jest znikoma przy wydajnosci ktora sie przeklada na predkosc gdyz ani 2 czy 4 a moze nawet i 6km silnik nie wprawi lodzi w silzg co nadaje lodzi max predkosc do slizgu gdzie wszystkie wyzej wymienione moce silnika tak naprawde beda miec w jakims tam stopniu zblizone predkosci dopiero slizg zmniejsza opor jaka lodz stawia i w tedy sa zauwazalne roznice co do pojemnosci silnika. I faktycznie ostatnio sam bylem swiadkiem jak prawie identyczna predkoscia poruszal sie znajomy wedkarz swoim 2km silnikiem a ja swoja 4km. Oczywiesice wyzylowanie silnika o wiekszej mocy bedzie mniejsze niz tego malego co moze przyczynic sie na mniejsze spalanie i lepsza bardziej komfortowa prace silnika. Oczywista tez jest sprawa ze silniki wyzszej mocy beda sobie radzily z wiekszym uciagiem wody itp. I tu nasuwa sie pytanie czy jest sens doplacic prawie ok 80% ceny 2km silnika do 4km skoro i tak lodz nie wejdzie w slizg? I mam na oku wlasnie silniki 2.3km nowe na gwarancji zeby bez stresowo polowic i doplynac i oczywiscie 4-suwy. Mam na oku: Honda BF2,3 D6 SCHU oraz Silnik Mercury F 3.5 M http://bass-sklep.pl/p/pl/1154/silnik+spalinowy+honda+bf+2-3+d6+schu+z+wolnym+biegiem-+gaz+w+manetce.html oraz inne znanych mark yamaha czy mercury oraz Silnik Mercury F 3.5 M (tu jednak 1 km wiecej a w sumie ok 400zł drozej) http://www.boatshop.pl/?d=produkt&id=163&k_m=192 Mowi sie duzo ze honda to traktorki i sa chlodzone powietrzem i sa do dupy. Ale czy tak naprawde jest zle? bardzo duzo widze wlasnie takich silnikow i kazdy chwali sobie za solidnosc i bezawaryjnosc no i ekonomicznosc choc w tak malym silniku to nic nie zmienia. Wiem ze kazdy bedzie doradzal mi 4km ale to sa juz jednak wieksze koszta a ja potrzebuje poprostu bezawaryjny silnik do plywania. Przemawia domnie Honda znajomy ma ale starszy model w czarnej obudowie tez 2km 4-suwa i bardzo chwali. Moze ktos plywal takimi silnikami o tak zawrotnej mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cianinho Napisano 31 Lipca 2008 Share Napisano 31 Lipca 2008 Dzięki Maciek!!!!!!!! może coś napiszesz jak chodzi ci ta maszynka, czy jest głośna jak się sprawuje, ile spala paliwa i do jakiej łódki ją doczepiłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej C. Napisano 31 Lipca 2008 Share Napisano 31 Lipca 2008 Z Yamahą wcześniej pływałem Nortonem i polską Orką, było ok. Wolę łódką pływac na łowisko, docieram gdzie chcę i samochód czeka bezpieczny. Teraz pływam trzymetrową Hondą. Maszynka na odcinku od Wierzbicy przy moście na Narwi, do Kani Polskiej na Bugu spala 1 litr na niemal pełnym gazie, przy czterech osobach i bagażu w pontonie. Prędkość określiłbym jako wystarczającą . Jak płynę tylko z dzieckiem, to ponton pięknie wychodzi z wody, więc mamy w zasadzie ślizg i płyniemy wyraźnie szybciej. Świetnie sprawdza się teleskopowy przedłuzacz rumpla. Podczas pływania z dużym obciążeniem używanie większego gazu nie ma sensu, prędkości nie przybywa, za to niepotrzebnie mieszamy wodę, no i rośnie spalanie. Kusi mnie jednak zakup duuużego silnika, wtedy jeden z teraz posiadanych sprzedam. Yamaha ma niezły serwis na terenie Spójni, Honda niestety niemal pod Piasecznem. Przeglad Yamahy jest znacznie tańszy. Oba serwisy sprawiają bardzo dobre wrażenie i mam do nich zaufanie. Z drugiej strony oba silnika mam prawie nowe, więc nic nie wiem o naprawach. Zawsze jednak będę odradzał serwis pana Krzysia przy Moście Łazienkowskim po praskiej stronie Wisły. Chińskie silniki nie budzą zaufania. Miałem ostatnio nowy chiński skuter i sprzedałem go czym prędzej. Niska jakość wykonania i spora awaryjność w połaczeniu z brakiem prawdziwego serwisu wróży tylko kłopoty. Sporo ludzi tym jednak jeździ, jeśli więc trafisz dobrą sztukę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyot Napisano 12 Sierpnia 2008 Share Napisano 12 Sierpnia 2008 panowie ma ktoś wiedze, doświadczenia w zakresie takich maleństw ? chce kupić do pontonu i nie wiem co wybrać cena podobna - HONDA 2,3 - YAMAHA 2,5 - MERCURY 2,5 - SUZUKI okolo 2300zł HONDA chlodzona powietrzem "-", ale za to nie ma biegów "+" /sprzeglo odsrodkowe/ i serwis potezny w Polsce reszta podobne cechy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sopel Napisano 12 Sierpnia 2008 Share Napisano 12 Sierpnia 2008 Honda dlatego że ma sprzęgło odśrodkowe to pozwala na tzw. luzie obrócic sie o 180 stopni i wtedy masz wsteczy bieg.Rumpel też daje sie wtedy przełożyc w przeciwną strone. sopel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyot Napisano 13 Sierpnia 2008 Share Napisano 13 Sierpnia 2008 a czy takie 2,5KM da rade na Wisle w srodkowym biegu ? np. W-wa czy pontonem 3m jest szansa na jeziorku osiagnac 10km/h ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artech Napisano 14 Sierpnia 2008 Share Napisano 14 Sierpnia 2008 a czy takie 2,5KM da rade na Wisle w srodkowym biegu ? np. W-wa nie da rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
room Napisano 17 Sierpnia 2008 Share Napisano 17 Sierpnia 2008 Witam Mam pytanie do kolegów którzy znają się na silnikach i potrafią doradzić mi który silnik mam wybrać do mojej skorupki Do wyboru mam dwa silniki 2KM pierwszy to Johnson a drugi to Suzuki oba są używane i kosztują 800 zł Interesuje mnie na co mam zwrócić uwagę bo nie znam sie kompletnie na silnikach Pozdrawiam i czekam na dobre rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej C. Napisano 19 Sierpnia 2008 Share Napisano 19 Sierpnia 2008 Witam Mam pytanie do kolegów którzy znają się na silnikach i potrafią doradzić mi który silnik mam wybrać do mojej skorupki Do wyboru mam dwa silniki 2KM pierwszy to Johnson a drugi to Suzuki oba są używane i kosztują 800 zł Interesuje mnie na co mam zwrócić uwagę bo nie znam sie kompletnie na silnikach Pozdrawiam i czekam na dobre rady Silnik za 800zł będzie chyba stary i zuzyty. Najtańszy nowy kosztuje ok 2tys. Kiedyś kupiłem tani silnik i pewnego razu na wodzie postanowiłem jednak kupić przyzwoity nowy silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyot Napisano 21 Sierpnia 2008 Share Napisano 21 Sierpnia 2008 a czy jakis elektryk pociagnie na wisle ? rozumiem ze 4km spalonowy to juz luzik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej C. Napisano 21 Sierpnia 2008 Share Napisano 21 Sierpnia 2008 (...)czy pontonem 3m jest szansa na jeziorku osiagnac 10km/h ? Na kanale żerańskim mała Honda ciągnęla duży plastik z wypozyczalni z prędkością jadącego roweru Przy czterokonnym silniku trzymetrowy ponton zaczyna slizg. Obciążenie ok. 200kg. 10km/h osiągniesz, ale chyba nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szparag9 Napisano 23 Września 2008 Share Napisano 23 Września 2008 Witam wszystkich wędkarzy. Mam zamiar kupić nowy silnik do łódki. Oba mają gwarancję 5-letnią, kosztują w granicach 8000 tyś. Która według was firma jest lepsza? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesławek Napisano 24 Września 2008 Share Napisano 24 Września 2008 Witam wszystkich wędkarzy.Mam zamiar kupić nowy silnik do łódki. Oba mają gwarancję 5-letnią, kosztują w granicach 8000 tyś. Która według was firma jest lepsza? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź W tym przypadku to kwestia gustu i ceny obydwa są na tym samym poziomie technicznym ja wcześniej miałem suzuki dt6 a teraz mam yamaha 9,9 yamahę kupiłem bo była okazja podsumowując to który kupisz będziesz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbrzezniak Napisano 22 Stycznia 2009 Share Napisano 22 Stycznia 2009 mam prośbe.może ktoś posiada instrukcje obsługi lub naprawy silnika johnson 25 z 2003roku.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregorek Napisano 23 Stycznia 2009 Share Napisano 23 Stycznia 2009 a czy jakiś elektryk pociągnie na wisle ? Elektryk na rzekę o dość szybkim nurcie nie jest dobrym rozwiązaniem. Owszem przy pełnej mocy popłyniesz pod prąd, ale po pierwsze czymś niewielkim, po drugie prędkość max 1km/h, a po trzecie zajeździsz w ten sposób aku w bardzo krótkim czasie. Jeśli silnik na rzekę to spalinówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 2 Lutego 2009 Share Napisano 2 Lutego 2009 Witam, ta ja zapytam w tym temacie: jaką długą stopę powinien mieć silnik spalinowy zaburtowy jeżeli długość od pawęży do stępki jest 45 cm? stopa 15 cali czy 20 cali tzn. 38,1 cm czy 50cm? Gapski w Poznaniu z serwisu mówi że długa, a silnik podniesiony na 3cm , na forach piszą że do łodzi wedkarskich do 4m krótka stopa (a jak łódz do 4m bedzie miała 50cm paweż?, wydaje mi się ze teoria że do łodzi wedkarskich stopa krótka, jest błedna)W hobby w Poznaniu mówią że krótka, w serwisie YAMAhY że długa i tak na przemian TO JAKA MA BYĆ???? do wacka? Powiedzmy tak: 45 cm+ 2,5 cm na to by płyta kawitacyjna była pod stępką daje 47 cm. A znalazłem coś takiego: "Jeżeli odległość od górnej części pawęży do stępki wynosi 35-45cm - silnik z krótką stopą; jeżeli 50-55cm - z długa stopa, powyżej 60cm - ultra długa (rzadko spotykane)" U mnie nie mogę sie przypasować do niczego. Proszę o pomoc, pozdrawiam PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek3 Napisano 11 Lutego 2009 Share Napisano 11 Lutego 2009 Witam. Mam silniczek Salut E i nie wiem jaka powinna być mieszanka do niego.Jakby ktoś mógłby mi pomóc ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbrzezniak Napisano 11 Lutego 2009 Share Napisano 11 Lutego 2009 kiedyś [b.dawno] lałem tak jak do syreny 1/30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek J Napisano 6 Marca 2009 Share Napisano 6 Marca 2009 Mowi sie duzo ze honda to traktorki i sa chlodzone powietrzem i sa do dupy. Bzdoory się mówi. Z takim terkocącym "traktorkiem" pływam już przez 6 sezonów z Warszawy na Mazury i z powrotem na Orionie - seściometrowym jachcie żaglowym o masie ponad 0.5 tony. Narwią i Pisą pod prąd wychodzi całkiem sprawnie, na stojącej wodzie Kanału Żerańskiego bez wysiłku rozwija się ok. 7km/h, a na maxa - 9,5km/h. Ciężko jest na kilkuset metrach przełomu Wisły pod Spójnią, ale zawsze daje radę. Trzeba tylko mieć na względzie że chlodzonie powietrzne traci skuteczność przy ciężkiej pracy śruby, i nie używać takiego silnika np. do ciągania sieci Pozdrawiam Tomek Janiszewski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu1234 Napisano 9 Marca 2009 Share Napisano 9 Marca 2009 Witam, ta ja zapytam w tym temacie: jaką długą stopę powinien mieć silnik spalinowy zaburtowy jeżeli długość od pawęży do stępki jest 45 cm? stopa 15 cali czy 20 cali tzn. 38,1 cm czy 50cm? Zasada o wysokości płyty antykawitacyjnej na 2 cm poniżej PAWĘŻY jest stosowana przede wszystkim do łodzi ślizgowych (motorówek), jak będziesz miał za krótką stopę to dostaniesz kawitację, natomiast trochę dłuższa nie będzie mieć znaczącego wpływu (trochę to np. o kolejne 3cm. Jeżeli szukasz silnika do łodzi wędkarskiej to polecałbym przy dł. pawęży 45cm stopę 20 cali. Aby uniknąć kawitacji na stopie krótszej zaleca się zakładanie hydrostabilizatorów np. gdy długość stopy = dł. pawęży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 12 Marca 2009 Share Napisano 12 Marca 2009 Witam, Yamaha/Honda/Mariner Jeżeli odległość od górnej części pawęży do stępki wynosi 35-45cm - silnik z krótką stopą; jeżeli 50-55cm - z długa stopa, powyżej 60cm - ultra długa (rzadko spotykane). Podane wartości są orientacyjne i mogą być różne w zależności od typu silnika. W jachtach żaglowych najczęściej stosowane są silniki z długą stopą. YAMAHA 15 cali_ 38,cm YAMAHA 20 cali_ 50,8 CHINOLKI: Parsun: "Zmierz wysokość pawęży od górnej krawędzi do dołu kila. Jesli jest to wysokość od 35cm do 41 cm to znaczy, że potrzebujesz krótkiej kolumny o standardowej długości 15 cali. Jeśli jest to od 42 do 56 cm to znaczy, że potrzebujesz długiej kolumny o długości 20 cali. Kolumny silników zaburtowych Parsun są mierzone od spodu silnika do płyty kawitacyjnej na spodzinie ponad śrubą. Zdecydowana większośćłodzi wymaga krótkiej lub długiej kolumny" Pozdrawiam PIT P.S może się komuś przyda, jestem na etapie zakupu spaliny i temat z pozoru łatwy,okazał się troszkę zawiły.Są to opisy ze stron producentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ememiks Napisano 10 Maja 2009 Share Napisano 10 Maja 2009 Witam Czy ktos plywal na silnikach Mariner? Bo mam do kupienia silnik mariner 10km magnum za 1200zł stan bardzo dobry od znajomego. Mialem kupic jakis 5km silnik ale ze zniesiono uprawnienia do 10km bez patentu to zawsze te 5km wiecej w zapasie w razie zlej pogody itp. Czy wogule silniki tej marki sa godne polecenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.