koyot Napisano 16 Września 2008 Share Napisano 16 Września 2008 Akumulator trakcyjny Trojan T-1275 stosowane do napedzania wózków golfowych /melex/ 150Ah to okolo 650zł tyle to kosztuje 100Ah minn kota ktoś pływa na takich akumulatorach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyot Napisano 16 Lutego 2009 Autor Share Napisano 16 Lutego 2009 Panowie czym ładujecie swoje akumulatory "głebokiego rozładowania" oryginalne prostowniki MINN KOTA to kilkaset zł mam zwykly prostownik dla aku. 30-70 - 70-130 AH podejdzie ? przecie to zwykly akumulator kwasowo-olowiowy jedynie cykl pracy jest inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1979 Napisano 16 Lutego 2009 Share Napisano 16 Lutego 2009 ja ładuje swojego zapp marine 100Ah prostownikiem einhela..wszystko jak narazie oki , ważne by prąd ładowania nie był większy niż 10 prcent pojemności czyli dla 100 Ah nie większy niż 10A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalar 3 Napisano 16 Lutego 2009 Share Napisano 16 Lutego 2009 Każdy akumulator ma swoją wartośc podany w ah,więc ładując akumulator nie możesz przekroczyc 10% jego całkowitej wartości.Akumulator do silnika trzeba ładowac jak najmiejszym amperażem to będziesz miał gwarancję , że ci wytrzyma bardzo długo poz Leszek --------------- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyot Napisano 16 Lutego 2009 Autor Share Napisano 16 Lutego 2009 10% - zgadzam się - typowy prostownik zrobiony jest na tej zasadzie wiec nie bedzie problemu chodz MINN kota ! chwali się ze jej prostowniki ładuja akumulator w 4-6 godz czyli okolo 20% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konktenbit Napisano 20 Lutego 2009 Share Napisano 20 Lutego 2009 Jeśli to akumulator żelowy to ważne też jest zmniejszanie prądu ładowania pod koniec ładowania. Na Allegro są różne tańsze ładowarki automatyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 4 Marca 2009 Share Napisano 4 Marca 2009 Witam, co do ładowania: aku 100Ah ładując prądem 1A naładujemy go za 100 godzin Nie prawdą jest że prąd ładowania to 10%, i to jest max prąd ładowania tego akumulatora. Prąd ładowania w początkowej fazie może być 10% razy 3,czyli przy 100Ah jest to 30A, i taki prąd można podać z prostownika i z aku nic się nie stanie.I JEST TO WSKAZANE,gdzies mam artykuł z czasopisma dla elektroników ,gdzie jest opisane ładowanie aku, i wypowiada sie jakiś profesor z politechniki i tak ładuje aku cały świat. ALEE jest to max, do poprawnego ładowania. Dotyczy to aku żelowych : I teraz tak: w aku żelowych prostownik w końcowej fazie ładowania utrzymuje napięcie 14,4V. Ładując aku prostownikiem który nie wyłaczy się przy uzyskaniu napięcia 14,4V zagotujemy aku.Bedzie go ładować aż ampery podawane z prostownika nie wyrównają się z potencjałem aku (tak łopatologicznie) Przy aku żelowych prostownik sprawdza stan naładowania aku,sprawdzając czy jest 14,4 V, a przy ołowiowych czy A są O.K (tak łopatologicznie) Da rade naładować żel za pomocą zwykłego prostownika: 1.podpinamy prostownik pod aku i zaczynamy ładowanie 2.podpinamy miernik i sprawdzamy napięcie na aku CAŁY CZAS 3.jak uzyska 14,4 V kończymy ładowanie 4.jak zasniemy i po obudzeniu bedzie 18V, aku beton, po rozładowaniu nie da się go naładować do nominalnej pojemnośći Życzę cierpliwosci przy takim ładowniu aku, bo nigdy nie wiadomo ile ono bedzie trwało (teoretycznie) Co do ołowiowych / głębokiego cyklu rozładowywania,samoobsługowe z kontrolą naładowania(oczkiem): Cykl ładowania jest 3 fazowy, nie bede go opisywał,bo nikogo to nie interesuje zapewne. ŁADOWANIE JAK ŻELOWYCH Zwykłymi prostownikami ładować można akumulatory które maja zamknięte cele koreczkami. Odkręcamy je do ładowania,jak wydobywa się gaz to są 2 oznaki,albo jest naładowany na maxa, albo beton, Więcej o ładowaniu: TEORIA ŁADOWANIA AKU polecam prostowniki procesorowe firmy semi z wrocławia, sam taki mam i ładuje buforowo 2 aku po 100Ah około 5h, ale prostownik "czerwony" non stop pracuje wentylator do chłodzenia elektroniki. 99% prostowników z allegro to chińskie badziewie. pozdrawiam PIT P.S prostownik który daje prąd ładowania 20A nie ma prawa być wielkości zasilacza od laptopa,lub wielkości pudełka od zapałek NIEREALNE!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyot Napisano 8 Marca 2009 Autor Share Napisano 8 Marca 2009 no WIELKIE dzieki extra opis co do ładowania 100Ah prądem 30A w początkowej fazie - POTWIERDZAM nawet sama MIN kota posiada taki prostownik który ładuje aku 100Ah w 3,5 godz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pastor Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Cześć koledzy, aktywnie przeglądam całe forum i nie znalazłem informacji o "zimowaniu" akumulatorów żelowych i kwasowych (przygotowanie,przechowywanie,doładowywanie). Wszelkie informacje mile widziane, a w szczególności liczę na PITPOWER-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Witam, tracenie pojemnośći aku kwasowo/ołowiowych to w/g informacji branżowych 1% DZIENNIE!!,Czyli jak łatwo obliczyć 30% w jeden miesiąc. Akumulatory AGM i żelowe,tu spadki są mniejsze i doładowywać 1 raz na 3 miesiace, ale to max,sprawdzać stan aku co miesiąc.Przechowywać w suchym,ciepłym +20*C (najlepiej) pomieszczeniu. Akumulator przechowywać naładowany, wyładowany zaś jak najszybciej ładować. Nie pozostawiać aku. w stanie rozładowanym. Po wędkowaniu,nie ważne ile ono będzie trwało z użyciem aku. po przyjeżdzie pierwsze co robimy to podłaczamy aku do ładowarki/prostownika. Dalsze informacje mogą być niezrozumiałe dla wszystkich, co niektóre nawet dla mnie, Bo są to szczegułowe dane producentów danego typu akumulatorów.Dane te opracowali w swoich labolatoriach.Podczas testowania opracowali swoje statystyki,wykresy idt.co by się pochwalić parametrami i chwała im za to. Ale i tak sprowadza całość uśredniając do początku mojego postu,czyli akumulator ma być non stop w 100% naładowany. Pozdrawiam PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pastor Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Pit mam pytanko o jakieś proste urządzenie do pomiaru stanu (naładowania) akumulatora+jakieś parametry. Mamy takie same aku więc nie będzieś miał z tym problemów(tak mysle). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
warszawa_24 Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 pastor, woltomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kocur Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 woltomierz to może lepiej omomierz A tak już poważniej to wklep w google: miernik naładowania akumulatora i wyskoczy Ci kilka ciekawych propozycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
warszawa_24 Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Jak uważasz, ja swój akumulator sprawdzam woltomierzem. Ale mam lepszy sposób ale on niesprawdzi sie w takiej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pastor Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Reasumując Panowie, ładuję akumulator dotąd aż woltomierz pokaże 14,4V. Proponujecie woltomierze analogowe czy cyfrowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kocur Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Niedrogi cyfrowy w zupełności wystarczy jak już to nie laboratorium żeby robić pomiary do 10 miejsc po przecinku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czeburaszka710 Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Fachowo to aku sprawdzany pod obciążeniem. To wygląda na takie kleszcze z opornikiem do obciążenia i miernikiem napięcia . Obciążenie dobiera się 10% od pojemności , s % mogę mylić się ale to nie krytyczne . Po prostu akumulator zużyty, po naładowaniu też pokaże 14,4 ale daleko na nim nie zajedziemy. Pod obciążeniem jednak zaobserwujemy znaczny spadek napięcia.Co do miernika to niema żadnego znaczenia cyfrowy lub analogowy , tani chińczyk za 15zł ma dokładność 0,01% , to dla tych pomiarów aż za dużo ,ale łatwy dla odczytu, zwłaszcza dla nie doświadczonych . Analog mniej dokładny 0,2-3% chociaż do naszych pomiarów tez wystarcza , ale bardziej delikatny w obsłudze i odczyt nie taki wygodny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kocur Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 czeburaszka710, dlatego wyżej pisałem o testerach tzn miernikach naładowania, no ale jak voltomierz to voltomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czeburaszka710 Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 czeburaszka710, dlatego wyżej pisałem o testerach tzn miernikach naładowania, no ale jak voltomierz to voltomierz nie czytałem od początku sorki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kocur Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Fachowo to aku sprawdzany pod obciążeniem Akurat odniosłem się do tego co napisałeś i to jest dobry post. Tak samo jest z samochodem który ma starszy akumulator który pokazuje że V jest OK skoro nie robi przy odpalaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmalizna Napisano 14 Czerwca 2009 Share Napisano 14 Czerwca 2009 Witam serdecznie wszystkich moczykijów. Koledzy, chcę kupic nowy akumulator żelowy lub głębokiego rozładowania. Do tej pory miałem zwykłą baterie, no ale przyszedł na nią czas. Na zwykłej baterii 100 ah silniczek endura 30 spisywał mi się wyśmienicie. czy warto jest wydać troszke więcej kasy na te dwa piersze bateyjki. Proszę o poradę i pozdrawiam Przemo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McOwer Napisano 22 Czerwca 2009 Share Napisano 22 Czerwca 2009 czy warto jest wydać troszke więcej kasy Wg mnie warto zainwestować w aku głębokiego rozładowania. Oczywiście nie daje on gwarancji, że go nie "zajedziesz" jak źle będziesz użytkował, lecz ze względów konstrukcyjnych powinien wytrzymać więcej cyklów ładowanie-rozładowanie (nie wierz tylko w to, że uda ci się go uratować, jak zjedziesz kilka razy poniżej 10,5V). Aku żelowe są dobre ze względu na bezpieczeństwo transportu - np nie wycieknie elektrolit, jak aku się przewróci, lecz tak naprawdę nigdy nie przewrócił mi się. Jakiej siły potrzeba aby ruszyć z miejsca taki klocek? Albo w jakim przechyle pływać, żeby wyciekł? Myślę, że żelowy można sobie darować, a zamiast tego za zaoszczędzoną kasę kupić porządną ładowarkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1979 Napisano 22 Czerwca 2009 Share Napisano 22 Czerwca 2009 są jeszcze akumulatrory trakcyjne które wg producenta powinny wytrzyma do 500 cykli( niektórzy producenci podają nawet 1500 cykli) jak zajade mojego Zap Marine to chyba zdecyduje sie na wŁaśnie taką baterie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McOwer Napisano 22 Czerwca 2009 Share Napisano 22 Czerwca 2009 Słyszałem o tym, że są dobre te trakcyjne, ciekaw jestem czy ktoś na forum takiego używa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sznurek Napisano 8 Marca 2010 Share Napisano 8 Marca 2010 Witajcie nabyłem ostatnio silnik NERAUS 55 teraz rozglądam się za akumulatorem i nie wiem jaki kupić: - trakcyjny czy żelowy ? - 120Ah będzie nie za duży ?(waży też sporo ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.