Skocz do zawartości
Dragon

Kołowrotki Shimano


Mati_gdansk

Rekomendowane odpowiedzi

Co o tym sądzicie? Ma jakieś wielkie wady? Lepiej pozostać przy Catanie?
Jeśli już masz Catane, to Nexave , nie będzie dla Ciebie ,żadnym awansem.

W takiej sytuacji nie wykonuj ,żadnych gwałtownych ruchów :wink: spokojnie się zastanawia , i zbieraj 'kapustę' do wiosny jeszcze daleko w przypadku kołowrotków Shimano tylko przeskok z technologii "3P" do "S" może mieć jakiś większy sens. A gdy już jesteś w "S", to kolejnym krokiem może być tylko zmiana modelu/kraju producenta i przeznaczenia na dany rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon
  • Odpowiedzi 462
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Unises chodzi o to, że jeden z kręciołków Shimano możne być moim prezentem na urodziny - Alivio, Catana albo Nexave. No a najwięcej łożysk i zapasowa aluminiową szpule ma właśnie ten najdroższy. Będę go używał do do 2 wędek, średniego spiningu na szczupaki i lekkiego na okonie i klenie. O Catanie słyszałem bardzo dużo dobrego ale Nexave nic, stąd moje pytanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Catanie słyszałem bardzo dużo dobrego ale Nexave nic, stąd moje pytanie :wink:

W takim wypadku, bierz Nexave FB 2500, (lub S FB 3000) to to samo co Catana + łozysko + obudowa z lepszego 'plastyku' XT7

Pytanie czy trafisz w dobrą serie, bo z jakością to teraz różnie bywa :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Catanie słyszałem bardzo dużo dobrego ale Nexave nic
miałem akurat oba w łapskach, catana trafiła się akurat tochę lipnie spasowana, nexave zdawał się wyglądać pod tym wzgl. lepiej - ale to jest tak jak napisał Ci kol. Unises, zależy jaki egzemplarz trafisz alivio/catana/nexave to konstrukcyjnie to samo z 1+1/2+1/3+1 łożyskami.

opinie są też co najmniej nie gorsze od tych na temat catany, bodajże nawet Marek Szymański gdzieś pisał że kołowrotek jest ok. i to całkiem udana konstrukcja jak na te pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro znalazłem standardową wersje za 180zł i taki sam kołowrotek wersja '09 za 145zł... o co kaman?

różnice w cenie mogą być duże, niekoniecznie jest coś nie tak, warto sprawdzić takiego sprzedawce, komentarze, zadać pytanie itp.

Teraz moje pytanko, orientujecie się może czy shimano super gt 2500 fa wychodziło z podwójną korbą? a jesli tak to czy jest szansa dostać samą korbkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super gt 2500 fa wychodziło z podwójną korbą?
Raczej nie 'F'

Ale 'R' na pewno GT, GTM , myśle ,że korbka i tak powinna pasować niezależnie od rodzaju hamulca.

Co do zakupu, miałem kiedyś link do sklepu zagranicą z częściami do kreciołów, jak znajdę to wkleję, pytanie czy ściąganie samej korbki jest warte zachodu?

Może napisz do polskiego Serwisu Shimano (Normark http://www.normark.pl/pl/serwis/) może Ci odsprzedadzą...tylko z tego co wiem oni są raczej mało komunikatywni i działają strasznie opieszale. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unises, a propos korbek, miałem dziś w ręku nowe Technium 4000 FB, w porównaniu do starego uchwyt korbki jest z jakiegoś "gównolitu" z przykręconą na dwie śrubki blaszką, której roli za cholerę nie pojmuję, może designe'rsko ma być...

Stare Technium ma wygodny uchwyt z porządnego plastiku, podobny do znanego Ci z Ultegry, to nowe ustrojstwo pasuje jak pięść do oka.

Piszę o tym, bo uważam, że w sporym kołowrotku, przy cięższych zestawach gruntowych, uchwyt korbki jest ważny, to się trzyma w ręku, tym się kręci.

Martwi mnie to, bo planowałem kupić w rozmiarze 5000 do mocnego feedera. Raz, że w miarę porządna maszynka, dwa, że w tym rozmiarze waży jedynie 375 g, co nie jest bez znaczenia.

Tylko ten uchwyt korbki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unises, właśnie tak myśle że z modelu R też powinna pasować, czasu na znalezienie troche mam,w Normarku zapytam może akurat. Dzięki.

abu, racja że korbka korbce nierówna :wink: zerknąłem z ciekawości na zdjęcie i tak strasznie nie wygląda, a po co ta blaszka w dodatku przykręcana to już inna sprawa :roll: Co do Technuma oglądałem filmik na którym gość używa modelu 2500 m.in. na brzany i karpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unises, a propos korbek, miałem dziś w ręku nowe Technium 4000 FB, w porównaniu do starego uchwyt korbki jest z jakiegoś "gównolitu" z przykręconą na dwie śrubki blaszką, której roli za cholerę nie pojmuję, może designe'rsko ma być...

Ta korbka w nowym technium to jest jeszcze hu...śtawka :wink: w porównaniu z tym co zrobili z wielkością, :twisted: zauważcie proszę , ze fb to mikrus.

4000 FB ma wielkosc prawie 2500FA, przebudowali szpule na głębszą , zmienili rotor ...a buda i bebechy jakaś taka malutka

A 4000 FA i 4000 FA, to dwa inne ogólnogabarytowo krecioły :twisted: Nie podoba mi się to marketingowe fałszywe odchudzanie nowych wersji Technium.

Z Technium to nie miałem jeszcze w łapach wesji MGS wydanej po FA ale na długo przed tym nieszczęsnym kurduplem FB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co ta blaszka w dodatku przykręcana to już inna sprawa :roll:

Jest, znaczy - ma być!

4000 FB ma wielkosc prawie 2500FA

I tu jest cała tajemnica niskiej wagi. Rozmiar 6000 waży... 370g.

Zastanawiam się, co waży 570g w Ultegrze 4500 XSB, bo ten jako drugi biorę pod uwagę przy zakupie.

Mignął mi gdzieś jeszcze na allegro Biomaster, jak znajdę linka to podrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4000 FB ma wielkosc prawie 2500FA, przebudowali szpule na głębszą , zmienili rotor ...a buda i bebechy jakaś taka malutka

A 4000 FA i 4000 FA, to dwa inne ogólnogabarytowo krecioły

z nowym super gt też mieszają, 2500 przytyło,a 4000 się odchudziło.

abu, nad kręciołem takim jakiego szukasz też myślałem i wymyśliłem że do średnio ciężkiego feedera będe używał zamiennie dwóch kręciołów w zależności od obciążenia i odległości.

Co do wytrzymałości konstrukcji kołowrotków nie ma się co czarować, producentom zależy żeby był ruch w interesie, dobry kołowrotek przy intensywnym użytkowaniu ma wytrzymać np. 3 sezony, później zaczyna się skrzypienie klekotanie itp i w końcu czas na nowy :wink:

a w gruncie rzeczy my też lubimy zmieniać w miarę możliwości zabawki na nowe :wink:

Pewnie są "niezniszczalne" maszynki,ale to już inne przedziały cenowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtt, Zważywszy na to, że mam już jedną Ultegrę 5500 XTB i sprawuje się bardzo dobrze, to chyba jednak zdecyduję się na drugą.

Tym razem na 4500XSB, z tym hamulcem instant drag, z opisu i zdjęć dostępnych w necie wnoszę, że 4 od 5 i pół różnią się jedynie szpulą, 4500 ma odrobinę mniejszą, co w przypadku jej słusznej i tak pojemności w niczym mi nie przeszkadza.

Jak się dobrze poszuka to można znaleźć w cenie 100-110 euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abu, ja chciałem coś lżejszego, miał być browning flatliner, później oglądałem shimano 4000 super gt, obydwa waża trochę ponad 400g, ta waga mi odpowiadała, ale czasami los płata figle i w ręce wpadła mi TD, 300g, masełko...zaczarowała mnie :mrgreen::wink:

Ultegre właśnie tą co masz oglądałem raz, super maszynka, jakbym nie miał browningów mniej więcej tej wagi pewnie bym się zastanowił.

A budżet na 2010 prawie wyczerpany :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak wygląda wielkościowo 3000 SFB ? Wiem, że ma mniej pojemną szpulę od 2500 FB a jak z wielkością ?
Wygladą tak jak 2500, ale zwykle ma płytszą szpule i ciut większy rotor, SFB dotyczy zwykle tylko rozmiaru 3000, niezależnie od modelu. Zrobili to chyba z myślą o spławiku i lekkim okoniowym spiningu.
I co to jest to "S" ?

Kołowrotki Shimano można było do tej pory podzielic na dwie grupy

Popularną czyli 3P (Power - Precision - Performance) - Hyperloop ,Alivo, Catana Nexave Exage itd ..aż do Siedo , które mają standardowe rozwiązania techniczne, zwykle dotyczące tłumienia drgań, precyzji posuwu, jakości nawoju itd.

Dla P3 oznacza to Varispeed Floating-Shaft itd.

Natomiast Kolejna grupa kołowrotków to te bardziej zaawansowane (z topowymi włącznie)

"S" czyli S-System (Smooth, Silent, Strong)

Kiedyś zaczynała się od Super GT, Technium, Stradic, Twin Power itd..itp aż do Stella

dla kołowrotków tej grupy shimano zarezerwowało, lepsze rozwiązania techniczne, dokładniejsze i wykonane z lepszych materiałów przekładnie, łożyska wyższej klasy oraz wszystkie te bajery wymienione na pudelku które czynią go lepszym; :lol: w nawoju wyważeniu.. Slow oscillation, Aero Wrap..

P3 produkowana jest w Chinach kiedyś też Tajwan

"S" w Malezji, Japonii

żeby było ciekawiej Japońską 'S' też można jeszcze stopniować na gorszą i lepszą :mrgreen:

np. Twin Power na rynek europejski i jego lepszy (z wyglądu poza kolorami) identyczny brat na rynek Amerykański Sustain w praktyce okazuje się bardziej trwały.

Odpowiednikiem grupy/klasy kołowrotków 'S' w przypadku Daiwa jest obecnie 'Real four'

a propos korbek, miałem dziś w ręku nowe Technium 4000 FB, w porównaniu do starego uchwyt korbki jest z jakiegoś "gównolitu" z przykręconą na dwie śrubki blaszką, której roli za cholerę nie pojmuję, może designe'rsko ma być...

abu pozwól ,że załączę cytat w jaki sposób Oni próbują nam tłumaczyć zastosowanie tego obleśnego straszydełka :???:

Specjalnie ukształtowany trzonek rączki w połączeniu z biomechaniczną rączką i ergonomiczną łopatką w kształcie litery T już na pierwszy rzut oka wyróżnia tę rodzinę kołowrotków. Taki wygląd czyni go poważnym graczem na rynku kołowrotków o szpuli stałej.
źródło

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unises, dzięki. A co do "S" to chodziło mi o to w nazwie SFB. Na wyższe modele na razie kasy brakuje :wink: Muszę coś znaleźć większego od shimanowskiego 2500 i mniejszego od 4000, ostatnio widziałem u Sobiego Exage 4000 - toż to kolos :shock:

Spro red arc okazał się kiepskim kołowrotkiem, Daiwa poniżej 7 - 8 stówek nie zbiera pochlebnych opinii, rozważam więc powrót do Shimano. Szukam jednak czegoś w wielkości starej 3000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowencja nazw Shimano na kraje inne niż Japonia:

Przykład:

Stradic - 3000 S-F-C

Model (Stradic, Twinpower itp)

Rozmiar (1000,2500itp)

S - opcja - oznacza kołowrotek z płytką szpulą

F/R - typ hamulca F - front drag (przedni hamulec), R - rear drag - tylni hamulec

C - oznaczenie generacji danego modelu (poprzednie były A i B)

Kowencja nazw Shimano na Japonię:

Twinpower SW 4000PG

Twinpower 2500HGS

Twinpower C3000

Model - np. Biomaster, Twinpower

SW - saltwater - przeznaczony na słoną wodę - opcja

C - compact body - oznacza kołowrtek z korpusem od mniejszego modelu + głębsza szpula (C3000 - body od 2500, szpula wielkości 2500, ale głębsza)

rozmiar

HG/PG - High Gear - wysokie przełożenie, PG - niskie przełożenie - jeżeli dany model występuje w dwóch wersjach przełożenia - opcja

S - shallow spool - płytka szpula

Mała uwaga:

Kołowrotki w wielkości 3000 z rynku UE odpowiadają wielkością korpusu modelowi 3000 z JP. Kołowrotki w wielkości 3000 z rynku US odpowiadają modelom C3000 z JP.

Pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem.

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ostatnio z kumplem na temat kołowrotków Shimano - w kontekście tej mojej starej Catanki, że dawniej to była jakość i nawet niższa półka produkowana była w Japonii, a obecnie made in Japan to co najwyżej kręcioły za setki PLN, a reszta to Daleki wschód. No i wynikło w związku z tym pytanie: czy cała obecna niższa półka Shimano to w zasadzie jedna linia różniąca się tylko liczbą łożysk (w kolejności Alivio, Catana, Nexave i Exage)?

A propo's tej mojej czarnej Catany, Radek posiada coś podobnego ze stajni Shimano z tamtych lat (początek tego wieku :razz:) model Perfection 3010 - mimo, iż tylko na 3 łożyskach kulkowych i 1 ślizgowym, śmiga bez zastrzeżeń w parze ze średnim spinnem :wink: ....i tylko łza się w oku kręci na wspomnienie tamtych dawnych młynków i ich jakości :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle porównując kołowrotki Shimano z wyrobami japońskiego przemysłu motoryzacyjnego można dostrzec olbrzymią analogię. Dawne kręciołki tej firmy - nawet z niższej półki były prawie "nie do zajechania", podobnie było z wczesnymi modelami Corolli (Toyota), Civica (Honda) czy Sunny (Nissan). Obecnie tylko "wszystkomające" topowe kołowrotki, których ceny zaczynają się od 1000 PLN w górę, reprezentują naprawdę bardzo wysoką klasę. Identycznie ma się sprawa z nafaszerowanymi "bajerami" szczytowymi modelami Lexusa, Acury oraz Infiniti. Zaś klasa średnia i niska reprezentuje dosyć niskie loty - tak jest z kręciołkami made in Azja Wschodnia (Alivio, Catana, Nexave czy Exage), tak jest też z Toyotą rodem ze Słowacji, Suzuki z Węgier czy Mitsubishi z Malezji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten problem dotyczy wszystkiego na tym świecie, kiedyś miałem kołowrotek z rynku i przeżył on mojego ojca i mnie, zniszczył sie dopiero wtedy kiedy połamałem szpule. A teraz? Boje się kupić Shimano za 180zł z obawy, ze zaraz się rozleci :cry: a nie mam narazie tyle pieniędzy aby pozwolic sobie na kupno kolejnego kręciołka w razie czego, pomimo tego, ze dziś kończę 18lat :mrgreen:

Ale mam nadzieje, że opowieści o tym, ze Catana albo inne P3 to gówna pochodzą od wędkarzy z naprawdę dużymi wymaganiami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mam nadzieje, że opowieści o tym, ze Catana albo inne P3 to gówna pochodzą od wędkarzy z naprawdę dużymi wymaganiami
Już o tym pisałem dużo zależy jaką serie/egzemplarz trafisz.

A tak na marginesie to już nie chodzi o wymagania, tylko o trwałość i bezawaryjność i nic więcej ...jak będziesz robił więcej niż 100 wypraw na rok sam to zauważysz.

A propo's tej mojej czarnej Catany, Radek posiada coś podobnego ze stajni Shimano z tamtych lat (początek tego wieku :razz: ) model Perfection 3010 - mimo, iż tylko na 3 łożyskach kulkowych i 1 ślizgowym, śmiga bez zastrzeżeń w parze ze średnim spinnem :wink: ....i tylko łza się w oku kręci na wspomnienie tamtych dawnych młynków i ich jakości :cry:
Znam ludzi którzy twierdzą (nie bez powodu) , że Shimno skończyło produkować dobre masowe kołowrotki, w momencie gdy zastąpiło czarne tymi kolorowymi :grin: bo wraz z kolorem zmienili też fabryki, jakość wykonania i materiały. :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



Dodaj link lub baner - >


Polecamy

TOKAREX - super oferta pontonów firm Honda, Bush, Fiord, Kolibri, YRT, CHINEE oraz silniki i akcesoria do nich
Dragon
https://www.iparts.pl/
Pomocnik wędkarza
przewodnicywedkarscy.pl
Blog Zwędkowani
TOKAREX - super oferta pontonów firm Honda, Bush, Fiord, Kolibri, YRT, CHINEE oraz silniki i akcesoria do nich

Pontony - TOKAREX - super oferta pontonów firm BUSH, Fiord, YRT i HONDA

Akumulatory żelowe i AGM; Zamów online! do łodzi, jachtów, silników, echosond itp.
www.akumulatory-zelowe.pl






Dodaj link lub baner - >


Partnerzy

Corona-fishing.pl - sklep wędkarski



Telefony, smartfony, tablety - jaki kupić, jaki wybrać?





  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.