Janusszr Napisano 31 Maja 2009 Share Napisano 31 Maja 2009 Witam jako nowy użytkownik Forum wszystkich. Czy jest ktoś, kto użytkował E-THRUST 55 LBS oraz Minn Kota Traxxis SC 55. Moc identyczna, ale różnica w cenie 1:2. Znam Minn Kotę 65 turbo 36lbs. Używałem jej przez 15 lat. Siadły szczotki i przełącznik biegów po 15 latach! Obecnie muszę kupić coś nowego. I tak rozważam zakup Thrusta taniego, czy też renomowaną Minn Kotę. I jeszcze jedno pytanie. Czy faktycznie maximizer jest wart swojej ceny? Traxxisa SC bez maximizera można kupić na allegro za 1400, a z maximizerem za 1800. Jak jest z żywotnością przełączników prędkości? Maximizer przetrzyma tradycyjny włącznik? Pozdrawiam, Janusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 31 Maja 2009 Share Napisano 31 Maja 2009 Witam, Elektroniczna regulacja obrotów silnika (potencjometr w rumplu, maxximizer, itd) polega na dostarczaniu napięcia do silnika z przerwami płynąc na ½ gazu np.. Czyli na zasadzie; +12V>>>0V>>>+12V>>>0V itd. Proces zachodzi bardzo szybko, sterowany jest elektroniką, silnik nawet nie zwolni. Szybkość tego procesu, to prędkość naszego silnika, Ciepło nie zostaje wytwarzane, co za tym idzie „para nie idzie w gwizdek” Skokowa regulacja obrotów silnika (biegi w rumplu 1,2,3,4,5) odbywa się na stracie mocy na „opornikach”. Czyli z akumulatora idzie pełna moc jak na 5 biegu, a jadąc na 2 biegu wytracamy ją jako ciepło na „układach oporowych” Dla tego następują uszkodzenia przełączników biegów, spalenia. Problem opisałem łopatologicznie dla nie kumatych elektroniki, dla znawców tematu będzie to śmiech. Ale proszę nie wnikać w szczegóły, wykresy, stosowane elementy, bo zasada będzie zawsze taka sama. Pozdrawiam PIT P.S Pływaliśmy dziś na 2 łodzie Ja zrobiłem 40km z czego 20km na 75%mocy i 20Km trolując z prędkościa 2,5Km/h do 3Km/h. Kolega zrobił połowe,aku mamy takie same,łodzie mamy takie same, akwen ten sam. Ja mam 55T MAX, on ma 55 bez max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusszr Napisano 31 Maja 2009 Share Napisano 31 Maja 2009 Witaj, właśnie tak tłukę się z myślami co wybrać. Mam jeszcze miesiąc czasu. Na Wigrach można spiningować dopiero od 01.lipca. 15 sezonów ostro pływałem na Minn Kocie 65 turbo o uciągu 36lbs, a miał ten silnik co pchać. Katamaran na metalowych pływakach o długości 5m, czyli tak z 300kilo sama łajba. Chyba nie jest do końca tak jak piszesz i w innych postach też jest, że na każdym biegu jest identyczny pobór prądu, a wyhamowanie (1,2,3,4 bieg) idzie w całosci w ciepło na opornikach. Widać to było na wskaźniku rozładowania akumulatora. Na pierwszym i drugim biegu paliły się cztery diody, na trzecim i czwartym trzy, a na piątym dwie. Przy pełnym akumulatorze oczywiście. W instrukcji też było podane, że czym niższy bieg, tym mniejszy amperarz. Niemniej z tego co piszesz o maximizerze, to jednak musi być fajna sprawa. Inna sprawa tutaj poruszana to ciężar łodzi. Lekka łódź, to silnik małej mocy. Moją minkotą (mizerne 36lbs)ciągałem podczas flauty dwu tonowe jachty na holu bez najmniejszych problemów. Problemy zaczynają się jak zaczyna dmuchać bardziej ostro. Jak trzeba np. uciec na kotwicowisko przed burzą pod wiatr. Dlatego wg mnie powinniśmy kupować silniki o mocy jak największej, lub wypływać wtedy, kiedy mamy przynajmniej 99% pewności, że nic nas złego nie zaskoczy. A nawet dla tego 1% też warto mieć zapas mocy. Mam na nyśli oczywiscie duże akweny, a nie sadzawki. Przełącznik biegów tradycyjny wytrzymał 15 lat. Maximizer wytrzyma połowę tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 1 Czerwca 2009 Share Napisano 1 Czerwca 2009 Witam, trafiłeś na dobry model, albo mało pływałeś na niskich biegach.Osobiście widziałem spalone wyłączniki w silnikach JAXON w serwisie u kolegi, i widziałem zasadę działania skokowego reglatora w rumplu. Jak to zobaczyłem ową zasadę, to przypomniał mi się przedmiot z technikum "pracownia pomiarowa" widządz środek urządzenia. Ja przeszukałem kiedyś to forum i nie znalazłem dokładnych pomiarów poboru prądu silnika.Jedyne pomiary które są dla silnika z max..., wykonałem ja osobiscie i umiesciłem na tym forum. Czy maximizer wytrzyma więcej od tradycyjbego? w/g mnie tak Czy maximizer faktycznie "oszczędza" aku, tak. piszesz że, "w innych postach też jest, że na każdym biegu jest identyczny pobór prądu, a wyhamowanie (1,2,3,4 bieg) idzie w całosci w ciepło na opornikach. własnie tak działa tradycyjny regulator, jak masz 5 biegów i jedziesz na 5 to nic nie idzie w ciepło, ale jak zejdziesz 1,2,3,4 to strata w ciepło. A przy płynnej regulacji w rumplu, prąd z aku jest innyna każdym % przekręceniu rumpla. Co da maximizera, nie piszę o nim nic, bo napisałem tu: http://haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=7881 i myślałem że przeczytałeś.Co do używania 15 lat silnika, naprawdę gratuluje takiego modelu.Obecnie producenci robią sprzęt by wytrzymał gwarancje,jeszcze troszke by cię podbudować że faktycznie "jaki ja mam zaj... sprzet" działa x lat, ale jak się zepsuje to tylko śmietnik. Jak Ty byś producentem silników, to stosował byś takie materiały które by wytrzymywały by 50lat? czy 10lat? Bo ja dawał bym te tańsze i te co wytrzymają 10lat, byś kupił u mnie silnik po 10 latach a nie po 50.Dzisiejsze sprzęty to nie to co kiedyś. Ale 15 lat, GRATULACJE. pozdro PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusszr Napisano 2 Czerwca 2009 Share Napisano 2 Czerwca 2009 W dalszym ciągu aktualne jest moje pytanie: "Czy jest ktoś, kto użytkował E-THRUST 55 LBS oraz Minn Kota Traxxis SC 55. Moc identyczna, ale różnica w cenie 1:2". Ewentualnie Daiwa 54lbs. Czy żywotność również przekłada się w stosunku 1:2 na korzyść oczywiście Minn Koty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mortal Kombat Napisano 3 Czerwca 2009 Share Napisano 3 Czerwca 2009 Jeżeli by budżet mnie nie ograniczał to bym bez wahania brał minn kote traxxis. Przeczytałem sporo na temat tych silników na polskich i zagranicznych forach, większość poleca minn kote. Ma maxymalizer, dzięki któremu pobiera mniej prądu niż silniki z tradycyjnymi biegami i energia z akumulatora nie jest na darmo tracona. Silniki z maxymalizerem mają mniej awarii. Na forach zagranicznych bardzo dużo osób chwali minn kote za nie dużą awaryjność względem innych silników elektrycznych, z powodu użycia lepszych materiałów niż konkurenci. Jak czytam to zagranicą większość posiada minn koty, sporo osób też ze względu na ograniczenia budżetowe kupuje motor guide i widzę że użytkownicy ich mają sporo problemów z nimi, duża ilość postów dotycząca awarii tych silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusszr Napisano 3 Czerwca 2009 Share Napisano 3 Czerwca 2009 Dzięki za rady. Niemniej tak sobie kumam. Piszą ludzie o awaryjności. Proszę o konkrety jeżeli można. Co konkretnie siada. Przełącznik biegów, szczotki zbyt szybko się zużywają, uzwojenia silnika(wirnika) rozsypują się, komutator się wyciera po sezonie, czy też śruba napędowa nie wytrzymuje uderzeń o kamienie i kołki? A może coś jeszcze. Z tego co widzę w necie, to widzę raczej samą super, hiper reklamę. Sam chwalę niesamowicie Minn Kotę, ale chciałbym konkretów na temat konkurecji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McOwer Napisano 6 Czerwca 2009 Share Napisano 6 Czerwca 2009 Witam. Konkrety o konkurencji. Zico turbo 50 (uciąg 50 lbs) akumulator 105 amperogodzin (firmy jenox, głębokiego wyładowania, ale nie żelowy, ładowany impulsowo) używane od 2 lat do łódki 3,10 x 1,40 waga 55 kg + 1 lub 2 osoby + kilogramy sprzętu. Jestem bardzo zadowolony. Silnik daje rade, na 3 biegu naprawdę jest to ok. 7-8 godzin pływania. Na pierwszym biegu jeszcze nie zajechałem aku w ciągu jednego dnia, a na 5 jest to ok. 3,5 godziny. Moc silnika do masy sprzętu daje odpowiedni margines bezpieczeństwa na wypadek np. jakiejś wichury. Myślę, że czasami warto zachować rozsądek i zaoszczędzić parę złotych. Szczerze polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregorek Napisano 9 Czerwca 2009 Share Napisano 9 Czerwca 2009 Chyba nie jest do końca tak jak piszesz i w innych postach też jest, że na każdym biegu jest identyczny pobór prądu, a wyhamowanie (1,2,3,4 bieg) idzie w całosci w ciepło na opornikach. [...] W instrukcji też było podane, że czym niższy bieg, tym mniejszy amperarz. Niemniej z tego co piszesz o maximizerze, to jednak musi być fajna sprawa. Inna sprawa tutaj poruszana to ciężar łodzi. Lekka łódź, to silnik małej mocy. [...] Maximizer wytrzyma połowę tego? No właśnie wg zasad fizyki, czy jak kto woli elektroniki pobór prądu powinien być identyczny na każdym biegu. Jednak praktyka pokazuje, że nie do końca tak jest. Prawdą jest też to, że im niższy bieg, tym niższy pobór prądu - to jest sprawdzona informacja. Domyślam się dlaczego tak jest, ale nie mam na to dowodów (trzeba by robić różne testy (kłania się tutaj także ciężar łodzi)). Za maxymizer warto dopłacić 400. Ja kupowałem kilka lat temu i wtedy zapłaciłem dużo, bo prawie tyle co za dwie endury. Myślę, że maxymizer wytrzyma więcej niż przełączniki biegów, które to upalają się od przepływającego przez nie dużego prądu. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miko21 Napisano 28 Czerwca 2009 Share Napisano 28 Czerwca 2009 Witam wszystkich! Mam pewien problem a mianowicie zastanawiam się na kupnem silnika elektrycznego do łodzi 3,15 o masie 95 kg tylko nie wiem jaki silniczek zakupić czy endure 36 czy może 34. W tym sezonie pływam tylko po jeziorze 185ha ale w przyszłości będzie warta. Może ktoś mi pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Odol Napisano 22 Sierpnia 2009 Share Napisano 22 Sierpnia 2009 Witam. Zamierzam kupić silnik MotorGuide T54 o uciągu 54lbs'ów. Wiem, że to będzie dziwne pytanie ale czy mając silnik powiedzmy Minn Koty o takim samym uciągu ( czyt. 54lb's ) będę w rzeczywistości płynął taką samą prędkością na 5 biegu co na tym MotorGuide? Wiem, że może to jest dziwne pytanie lecz bardzo mnie ono irytuję. Wiem, że MotorGuide jest na licencji Mercurego, ponieważ kolega robi akurat silniki Mercurego i mógł by kupić je taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 23 Sierpnia 2009 Share Napisano 23 Sierpnia 2009 Witam, max prędkość na elektrykach to około 6km/h i ni grama więcej.Piszę tu o "normalnych silnikach"stosowanych przez polskich wędkarzy w cenie do 2000zł, pozdrawiam PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Odol Napisano 23 Sierpnia 2009 Share Napisano 23 Sierpnia 2009 Dałem to jako przykład. Czyli w takim wypadku płaci się tylko za markę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitpower Napisano 23 Sierpnia 2009 Share Napisano 23 Sierpnia 2009 Witam, płaci się za: -marke -jakość wykonania -pośredników -dostępność serwisu Co kupisz ,twoja decyzja,osobiscie nie jestem ani "ZA", ani "Przeciw" temu silnikowi,po prostu go nie posiadam i się nie wypowiadam. Na forum na pewno są własciciele tych silników. Pozdrawiam PIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu1234 Napisano 9 Września 2009 Share Napisano 9 Września 2009 Jak czytam to zagranicą większość posiada minn koty, sporo osób też ze względu na ograniczenia budżetowe kupuje motor guide i widzę że użytkownicy ich mają sporo problemów z nimi, duża ilość postów dotycząca awarii tych silników. Źródła proszę tych dużych ilości postów o awaryjności, bo coś mi tu jakąś konkurencją zalatuje. Od roku używam sobie nerausa 55 za 750zł do łodzi o wadze 200kg + 2 os po 100kg /ZWYKŁY TANI CHINIOL/ na 5 biegu i aku 60 Ah - 40 do 60 min pływania bez utraty prędkości, na 100A 2 do 3 godzin na 5 biegu. Żadnych problemów nie ma, nie spotkałem się również ze złymi opiniami (statystycznie do minnkoty) jeśli chodzi o awaryjność w Zebco, motorguide, etc. Po co przepłacać za coś co ma metkę xxx skoro jest to robione w tej samej fabryce, ma te same parametry etc, etc. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek1979 Napisano 10 Września 2009 Share Napisano 10 Września 2009 drugi sezon na motor-guide 36 i bez najmniejszego problemu z nim, znajomy ma 30 Lbs i rok dłużej i również nic zlego sie nie dzieje ,jedynie wymienił śrube ktora mu pękła od uderzenia w kamień na zalanej ostrodze, koszt nowej ok. 35 zl.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylvvester Napisano 23 Października 2009 Share Napisano 23 Października 2009 Witam i mam pytanie,czy z silnikiem elektrycznym Minn Kota o uciagu 36 lub wiecej lbs,mozna plynac po rzece pod prad?? Po zamontowaniu do pontonu np Kolibri KM300?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek Napisano 23 Października 2009 Share Napisano 23 Października 2009 sylvvester, Pewnie że można ,pod warunkiem że rzeka to nie Dunajec ,na Odrze spisywał się bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylvvester Napisano 23 Października 2009 Share Napisano 23 Października 2009 Dzieki Maniek za odpowiedz,po Dunajcu plywal raczej nie bede .Glownie Wisla i Bug,no i jeziora,jak po Odrze daje rade to i na tych rzekach da.Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sol Napisano 14 Grudnia 2009 Share Napisano 14 Grudnia 2009 Witam Jestem tu nowy i mam takie pytanie: O jakiej mocy silnik elektryczny by mi pasował do takiego pływania. Ponton 3,2m do tego 2 osoby po 80 kg i trochę sprzętu, w sumie jakieś 250kg. Mam zamiar pływać głównie po wiśle i okolicznych kanałach (uciąg slaby w moich okolicach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki_s Napisano 3 Lutego 2010 Share Napisano 3 Lutego 2010 Witam Mam pytanie do posiadaczy i użytkowników silników NERAUS. Czy warto zakupić taki silnik, czy sprawiają jakieś kłopoty i czy są awaryjne. Proszę o konkrety dotyczące silników tej marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krystian24 Napisano 8 Lutego 2010 Share Napisano 8 Lutego 2010 Witam chciałem kupić silnik elektryczny do pontonu Kolibri KM260 z tego co wyczytałem to powinien być dobry silnik do tego pontonu Minn Kota 30lbs czy to jest dobry wybór i jeszcze jedno pytanie do tego silnika akumulator żelowy mógłby być 65ah jeżeli tak to mniej więcej ile godzin by wytrzymał pływając na 2-3 biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slomka263 Napisano 21 Lutego 2010 Share Napisano 21 Lutego 2010 Witam. Czy ktoś ma doświadczenie z silnikami Neraus? Dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek761031 Napisano 16 Marca 2010 Share Napisano 16 Marca 2010 Witam mam łódke typ motorówki 360\150 i zakupiłem SILNIK ELEKTRYCZNY! NERAUS 40LBS plus do tego akumulator żelowy 100Ah.Czy ktoś może mi doradzić czy ten silnik z tym akumulatorem sobie poradzi??? dzięki za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek Napisano 16 Marca 2010 Share Napisano 16 Marca 2010 czy ten silnik z tym akumulatorem sobie poradzi?Ale czy poradzi z czym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.