Skocz do zawartości
tokarex pontony

Silniki elektryczne do łodzi i pontonów


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jako nowy użytkownik Forum wszystkich.

Czy jest ktoś, kto użytkował E-THRUST 55 LBS oraz Minn Kota Traxxis SC 55. Moc identyczna, ale różnica w cenie 1:2.

Znam Minn Kotę 65 turbo 36lbs. Używałem jej przez 15 lat. Siadły szczotki i przełącznik biegów po 15 latach! Obecnie muszę kupić coś nowego. I tak rozważam zakup Thrusta taniego, czy też renomowaną Minn Kotę.

I jeszcze jedno pytanie. Czy faktycznie maximizer jest wart swojej ceny? Traxxisa SC bez maximizera można kupić na allegro za 1400, a z maximizerem za 1800. Jak jest z żywotnością przełączników prędkości? Maximizer przetrzyma tradycyjny włącznik?

Pozdrawiam,

Janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

Witam,

Elektroniczna regulacja obrotów silnika (potencjometr w rumplu, maxximizer, itd) polega na dostarczaniu napięcia do silnika z przerwami płynąc na ½ gazu np.. Czyli na zasadzie; +12V>>>0V>>>+12V>>>0V itd.

Proces zachodzi bardzo szybko, sterowany jest elektroniką, silnik nawet nie zwolni.

Szybkość tego procesu, to prędkość naszego silnika,

Ciepło nie zostaje wytwarzane, co za tym idzie „para nie idzie w gwizdek”

Skokowa regulacja obrotów silnika (biegi w rumplu 1,2,3,4,5) odbywa się na stracie mocy na „opornikach”. Czyli z akumulatora idzie pełna moc jak na 5 biegu, a jadąc na 2 biegu wytracamy ją jako ciepło na „układach oporowych” Dla tego następują uszkodzenia przełączników biegów, spalenia.

Problem opisałem łopatologicznie dla nie kumatych elektroniki, dla znawców tematu będzie to śmiech. Ale proszę nie wnikać w szczegóły, wykresy, stosowane elementy, bo zasada będzie zawsze taka sama.

Pozdrawiam

PIT

P.S

Pływaliśmy dziś na 2 łodzie

Ja zrobiłem 40km z czego 20km na 75%mocy i 20Km trolując z prędkościa 2,5Km/h do 3Km/h.

Kolega zrobił połowe,aku mamy takie same,łodzie mamy takie same, akwen ten sam.

Ja mam 55T MAX, on ma 55 bez max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

właśnie tak tłukę się z myślami co wybrać. Mam jeszcze miesiąc czasu. Na Wigrach można spiningować dopiero od 01.lipca. 15 sezonów ostro pływałem na Minn Kocie 65 turbo o uciągu 36lbs, a miał ten silnik co pchać. Katamaran na metalowych pływakach o długości 5m, czyli tak z 300kilo sama łajba. Chyba nie jest do końca tak jak piszesz i w innych postach też jest, że na każdym biegu jest identyczny pobór prądu, a wyhamowanie (1,2,3,4 bieg) idzie w całosci w ciepło na opornikach. Widać to było na wskaźniku rozładowania akumulatora. Na pierwszym i drugim biegu paliły się cztery diody, na trzecim i czwartym trzy, a na piątym dwie. Przy pełnym akumulatorze oczywiście. W instrukcji też było podane, że czym niższy bieg, tym mniejszy amperarz. Niemniej z tego co piszesz o maximizerze, to jednak musi być fajna sprawa.

Inna sprawa tutaj poruszana to ciężar łodzi. Lekka łódź, to silnik małej mocy. Moją minkotą (mizerne 36lbs)ciągałem podczas flauty dwu tonowe jachty na holu bez najmniejszych problemów. Problemy zaczynają się jak zaczyna dmuchać bardziej ostro. Jak trzeba np. uciec na kotwicowisko przed burzą pod wiatr. Dlatego wg mnie powinniśmy kupować silniki o mocy jak największej, lub wypływać wtedy, kiedy mamy przynajmniej 99% pewności, że nic nas złego nie zaskoczy. A nawet dla tego 1% też warto mieć zapas mocy. Mam na nyśli oczywiscie duże akweny, a nie sadzawki.

Przełącznik biegów tradycyjny wytrzymał 15 lat. Maximizer wytrzyma połowę tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

trafiłeś na dobry model, albo mało pływałeś na niskich biegach.Osobiście widziałem spalone wyłączniki w silnikach JAXON w serwisie u kolegi, i widziałem zasadę działania skokowego reglatora w rumplu.

Jak to zobaczyłem ową zasadę, to przypomniał mi się przedmiot z technikum "pracownia pomiarowa" widządz środek urządzenia.

Ja przeszukałem kiedyś to forum i nie znalazłem dokładnych pomiarów poboru prądu silnika.Jedyne pomiary które są dla silnika z max..., wykonałem ja osobiscie i umiesciłem na tym forum.

Czy maximizer wytrzyma więcej od tradycyjbego? w/g mnie tak

Czy maximizer faktycznie "oszczędza" aku, tak.

piszesz że,

"w innych postach też jest, że na każdym biegu jest identyczny pobór prądu, a wyhamowanie (1,2,3,4 bieg) idzie w całosci w ciepło na opornikach.

własnie tak działa tradycyjny regulator, jak masz 5 biegów i jedziesz na 5 to nic nie idzie w ciepło, ale jak zejdziesz 1,2,3,4 to strata w ciepło.

A przy płynnej regulacji w rumplu, prąd z aku jest innyna każdym % przekręceniu rumpla.

Co da maximizera, nie piszę o nim nic, bo napisałem tu:

http://haczyk.pl/forum/viewtopic.php?t=7881

i myślałem że przeczytałeś.Co do używania 15 lat silnika, naprawdę gratuluje takiego modelu.Obecnie producenci robią sprzęt by wytrzymał gwarancje,jeszcze troszke by cię podbudować że faktycznie "jaki ja mam zaj... sprzet" działa x lat, ale jak się zepsuje to tylko śmietnik.

Jak Ty byś producentem silników, to stosował byś takie materiały które by wytrzymywały by 50lat? czy 10lat? Bo ja dawał bym te tańsze i te co wytrzymają 10lat, byś kupił u mnie silnik po 10 latach a nie po 50.Dzisiejsze sprzęty to nie to co kiedyś. Ale 15 lat, GRATULACJE.

pozdro

PIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dalszym ciągu aktualne jest moje pytanie:

"Czy jest ktoś, kto użytkował E-THRUST 55 LBS oraz Minn Kota Traxxis SC 55. Moc identyczna, ale różnica w cenie 1:2".

Ewentualnie Daiwa 54lbs.

Czy żywotność również przekłada się w stosunku 1:2 na korzyść oczywiście Minn Koty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli by budżet mnie nie ograniczał to bym bez wahania brał minn kote traxxis. Przeczytałem sporo na temat tych silników na polskich i zagranicznych forach, większość poleca minn kote. Ma maxymalizer, dzięki któremu pobiera mniej prądu niż silniki z tradycyjnymi biegami i energia z akumulatora nie jest na darmo tracona. Silniki z maxymalizerem mają mniej awarii. Na forach zagranicznych bardzo dużo osób chwali minn kote za nie dużą awaryjność względem innych silników elektrycznych, z powodu użycia lepszych materiałów niż konkurenci. Jak czytam to zagranicą większość posiada minn koty, sporo osób też ze względu na ograniczenia budżetowe kupuje motor guide i widzę że użytkownicy ich mają sporo problemów z nimi, duża ilość postów dotycząca awarii tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady.

Niemniej tak sobie kumam. Piszą ludzie o awaryjności. Proszę o konkrety jeżeli można. Co konkretnie siada. Przełącznik biegów, szczotki zbyt szybko się zużywają, uzwojenia silnika(wirnika) rozsypują się, komutator się wyciera po sezonie, czy też śruba napędowa nie wytrzymuje uderzeń o kamienie i kołki? A może coś jeszcze. Z tego co widzę w necie, to widzę raczej samą super, hiper reklamę. Sam chwalę niesamowicie Minn Kotę, ale chciałbym konkretów na temat konkurecji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Konkrety o konkurencji. Zico turbo 50 (uciąg 50 lbs) akumulator 105 amperogodzin (firmy jenox, głębokiego wyładowania, ale nie żelowy, ładowany impulsowo) używane od 2 lat do łódki 3,10 x 1,40 waga 55 kg + 1 lub 2 osoby + kilogramy sprzętu. Jestem bardzo zadowolony. Silnik daje rade, na 3 biegu naprawdę jest to ok. 7-8 godzin pływania. Na pierwszym biegu jeszcze nie zajechałem aku w ciągu jednego dnia, a na 5 jest to ok. 3,5 godziny. Moc silnika do masy sprzętu daje odpowiedni margines bezpieczeństwa na wypadek np. jakiejś wichury. Myślę, że czasami warto zachować rozsądek i zaoszczędzić parę złotych. Szczerze polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie jest do końca tak jak piszesz i w innych postach też jest, że na każdym biegu jest identyczny pobór prądu, a wyhamowanie (1,2,3,4 bieg) idzie w całosci w ciepło na opornikach. [...] W instrukcji też było podane, że czym niższy bieg, tym mniejszy amperarz. Niemniej z tego co piszesz o maximizerze, to jednak musi być fajna sprawa.

Inna sprawa tutaj poruszana to ciężar łodzi. Lekka łódź, to silnik małej mocy. [...] Maximizer wytrzyma połowę tego?

No właśnie wg zasad fizyki, czy jak kto woli elektroniki pobór prądu powinien być identyczny na każdym biegu. Jednak praktyka pokazuje, że nie do końca tak jest. Prawdą jest też to, że im niższy bieg, tym niższy pobór prądu - to jest sprawdzona informacja. Domyślam się dlaczego tak jest, ale nie mam na to dowodów (trzeba by robić różne testy (kłania się tutaj także ciężar łodzi)).

Za maxymizer warto dopłacić 400. Ja kupowałem kilka lat temu i wtedy zapłaciłem dużo, bo prawie tyle co za dwie endury.

Myślę, że maxymizer wytrzyma więcej niż przełączniki biegów, które to upalają się od przepływającego przez nie dużego prądu.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam wszystkich! :) Mam pewien problem a mianowicie zastanawiam się na kupnem silnika elektrycznego do łodzi 3,15 o masie 95 kg tylko nie wiem jaki silniczek zakupić czy endure 36 czy może 34. W tym sezonie pływam tylko po jeziorze 185ha ale w przyszłości będzie warta. Może ktoś mi pomóc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam.

Zamierzam kupić silnik MotorGuide T54 o uciągu 54lbs'ów. Wiem, że to będzie dziwne pytanie ale czy mając silnik powiedzmy Minn Koty o takim samym uciągu ( czyt. 54lb's ) będę w rzeczywistości płynął taką samą prędkością na 5 biegu co na tym MotorGuide? Wiem, że może to jest dziwne pytanie lecz bardzo mnie ono irytuję. Wiem, że MotorGuide jest na licencji Mercurego, ponieważ kolega robi akurat silniki Mercurego i mógł by kupić je taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

płaci się za:

-marke

-jakość wykonania

-pośredników

-dostępność serwisu

Co kupisz ,twoja decyzja,osobiscie nie jestem ani "ZA", ani "Przeciw" temu silnikowi,po prostu go nie posiadam i się nie wypowiadam.

Na forum na pewno są własciciele tych silników.

Pozdrawiam

PIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Jak czytam to zagranicą większość posiada minn koty, sporo osób też ze względu na ograniczenia budżetowe kupuje motor guide i widzę że użytkownicy ich mają sporo problemów z nimi, duża ilość postów dotycząca awarii tych silników.

Źródła proszę tych dużych ilości postów o awaryjności, bo coś mi tu jakąś konkurencją zalatuje.

Od roku używam sobie nerausa 55 za 750zł do łodzi o wadze 200kg + 2 os po 100kg /ZWYKŁY TANI CHINIOL/ na 5 biegu i aku 60 Ah - 40 do 60 min pływania bez utraty prędkości, na 100A 2 do 3 godzin na 5 biegu. Żadnych problemów nie ma, nie spotkałem się również ze złymi opiniami (statystycznie do minnkoty) jeśli chodzi o awaryjność w Zebco, motorguide, etc. Po co przepłacać za coś co ma metkę xxx skoro jest to robione w tej samej fabryce, ma te same parametry etc, etc. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Witam

Jestem tu nowy i mam takie pytanie:

O jakiej mocy silnik elektryczny by mi pasował do takiego pływania. Ponton 3,2m do tego 2 osoby po 80 kg i trochę sprzętu, w sumie jakieś 250kg. Mam zamiar pływać głównie po wiśle i okolicznych kanałach (uciąg slaby w moich okolicach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam chciałem kupić silnik elektryczny do pontonu Kolibri KM260 z tego co wyczytałem to powinien być dobry silnik do tego pontonu Minn Kota 30lbs :?: czy to jest dobry wybór :?: i jeszcze jedno pytanie do tego silnika akumulator żelowy mógłby być 65ah :?: jeżeli tak to mniej więcej ile godzin by wytrzymał pływając na 2-3 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.